Blog

Az alkatrészek vizsgálatával holnap kész leszek, lassan összeáll, hogy mit is kell beszerezni. A jobb hátsó ABS jeladót sikerült eltörnöm, az tuti kell. Meg csavar minden mennyiségben. Nem akarok egyetlen önzáró anyát se visszatenni, bár az "Autókereskedők" mai adásában Ed mindet visszarakta.

 

Ma a bal hátsó futómű volt a soron.
Majdnem készen vagyok a hátsó futómű szétszerelésével, már csak a két felső állítható lengőkar maradt a Pók-ban.

 

A mai nap a jobb hátsó rész lebontásával telt. Ide tartozik egy kb. 15 kilós szilentekbe rögzített vasdarab is.
Az első igazi nagy hibát most követtem el. Mivel az ABS csavarját nem tudtam kitekerni, széthúztam a csatlakozóját és komplett vettem ki. Eddig nincs is baj, csak a munkaasztalon mégiscsak kiszedtem. Természetesen darabokban, mert a kerékagyba bele volt rohadva. Szerezni kell helyette egy másikat. (A bal oldalit már nem fogom kiszedni.)

>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2012-10-13

Hosszas hirdetés után - hahu.hu, mobile.de, ebay - 2012.10.13-án megállapodtunk egy vevővel a GTV-re.
Kb egy hónapja leveleztünk az emberrel, míg 13-án eljött Bécsből a feleségével, megnézte az autót és megalkudtunk.
Jelenleg Az Alfáriumban van, ahol kap 4 gyári kereket, és kormányt, olajcserét, illetve kilakatoljuk azokat a kritikus pontokat, amik esetleg problémát okozhatnának az osztrák regisztrációnál.
Az átadás-átvételt november 11-re tervezzük. Nem lesz egyszerű az biztos, de tudom, hogy jó kezekbe kerül.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-10-23

 
>> Eseményjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2012-10-23

Hosszas távollét után - amiben volt épülés, szépülés, kiállítás dicsfényében fürdés és majdnem-verseny is - végre hazaért a kis Alfetta, már a korának is jobban illő rendszámmal. Ez utóbbi megszerzésének nehézségeiről akár egy kisebb fejezetet is tudnék írni, de hagyjuk a bürokrácia keltette kellemetlen emlékek felidézését, ez a pillanat az örömé. A hosszú hétvégét sikerült sok-sok tesztkilométert és boldog pillanatot együtt tölteni, remélem idén még kedvezni fog az idő a folytatáshoz. Lezárásként annyit, hogy az utolsó kép hátterében látszik egy letakart gépezet, a következő projekt, eggyel későbbi évtized terméke, ráadásul egy másik gyártóé, de az is érdekes lesz. Ja és természetesen az is hátsókerekes...

 

A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...

Ma indult a téli projekt, a délelőttöm szinte ráment a kocsi felemelésére. A bakokkal a gyári emelési pontokon akartam alátámasztani, gyári emelőm nincs, maradt az olajemelő, ami meg nem fér be a küszöb alatt. Fából alátétlemezeket is kellett vágnom hogy ne direkt vas a vason legyen.
Az elején még majd emelnem kell, mert időközben leértek az első kerekek, de az még ráér, a hátulja lesz soron.
Végül is minden megoldódott...

Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))