Blog

>> Szervizkalo166TB // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2013-02-01

lassan-lassan 1 hónapja van meg a gép, úgy tűnik túl vagyunk az ismerkedési időszakon, 2000km-en vagyunk túl. Eddig - lekopogom - minden ok, persze nagyban köszönhetően az előző gondos tulajoknak. Bal első kerékagy csapágy cserére volt szükség csak, ezt már a vételkor kiszúrtam, jellegzetes hangja volt. nem volt nagy összeg és Large pikk-pakk megoldotta a cserét, köszi érte. Pár apró esztétikai dolog javításra, megigazításra vár (megrepedt ködlámpa, kavicsos fényszóró, itt-ott elálló zender szoknya-elemek, bal1 ülésfűtés hiba, saját életet élő ICS, stb) de összességében minden oké. ja és a fogyi: első 1-2 hétben őrült óvatos voltam, talán túlságosan is, így volt kb 12-12.5L, persze ebben a nagy hónak is szerepe volt, az elmúlt tankolásnál - hiába mutat az ICS 12L-t - tudtam kiszámolni, hogy 11L-rel járok jelenleg, ez persze főleg országút/autópálya, és már nem "óvatoskodok":D ez azért korrekt eredmény mindenképpen, legalábbis szerintem. ja és még valami: aki tud valami esztétikus, utólag beszerelhető coca-cola palack tartó megoldást....ne tartsa magában:DDDDDDDDD

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-02-01

Második nekifutásra sikerült orvosolni az önindító problémát. Hülye fejemmel elnéztem a bekötést, és rosszul raktam össze az egészet, emiatt sajnos eléggé megöltem a Denso/Magneti marelli önindítómat. Második próbálkozásra raktam vissza a gyári BOSCH önindítót, szét sem szedtünk annyi dolgot, mint előtte, mégis ugyanúgy szerelhető volt a dolog. Fele annyi idő alatt cseréltük ki, mint legutóbb, és most minden tökéletes (egy darabig:). A másik önindítóba valahonnan beszerzek egy elektromágnest, és azt is működővé varázsolom, így lesz egy tartalékba, ha véletlenül gubanc lenne. Az indítás hangja sosem volt még ennyire kellemes, mióta nálam az autó. Köszönet mreninek a gyors segítségért!

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2013-02-01

Ismét nem csalódtam bennük a megrendelés után pont egy héttel "csengetett" a postás! Időhiány miatt még nem próbáltam fel majd jövő héten de az már látszik, hogy nagyon ütős lesz! A hab a tortán a felnihez adott kiegészítők (csavarok, tehermentesítők, szelepek, emblémák) amit itthon kemény pénzekért mértek volna de tőlünk nyugatra az természetes, hogy automatikusan adják a felnivel! Külön tetszik a felnicsavar megoldása ami így egyben kerékőrként is funkcionál! A gumik a két szezont futott P Zero Rossók maradnak!
A QV grafit felnik eladósorba kerülnek (129000/4db áron) ha érdekel keress!

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2013-02-01

Végre rendben van gép mindent megcsináltattam rajta, most nincs semmi hibája és remélem ez így is marad egy jó ideig. A jobb féltengely hibáját az autó furcsa rázkódásából vettem észre, amikor gyorsítottam. A szabadonfutó hangját pedig hallani lehetett, kopogó hang jött a motor jobb oldala felől. Először azt hittem a kormány szervóban van a hiba kicsit alacsony volt a szervóolaj szintje is, de a szerelő kiderítette a hiba okát.

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2013-02-01

Olaj+olajszűrő.

Óraállás: 111500km

>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2013-02-01

Ez is megtörtént....ledöglött a gép...de rendes volt mert hazahozott és csak utána adta meg magát:)
kuplung munkahenger csere+szelepfedél tömítés csere
+10000km-es szerviz:Olaj szűrők(gázolaj is)csere
+kuplung gondokvannak:S
182000km

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-31

Kapott egy kis plusz festést,hogy tartósabb legyen.

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-01-31

Sajnos a kitámasztórúd szilentek,nem megfelelő méretűek.Elvittem az esztergályoshoz majd megoldja a problémát.

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2013-01-31

Meg volt az autó első időszakos műszaki vizsgája. Igaz csak február végén kellett volna elvinnem, de most volt időm rá. Viszont a jogszabályi változásoknak köszönhetően azzal a dátummal kapott két évre műszakit, mint amivel anno forgalomba helyezték. Mondanom sem kell, hogy simán vette az autó az akadályt.
km.: 44.291

 

Másodszorra keressünk műszaki alapon!
Keressünk konkrétumokat!
"Először is a féltengelycsukló kenőzsír egy speciális zsír, melyet kifejezetten a féltengelycsuklókhoz fejlesztettek ki, és semmilyen körülmények között sem váltható ki egyéb típusú kenőzsírral. A féltengelycsukló kenőzsír molibdén-diszulfidot (MOS2) tartalmaz és fekete színű. A féltengelycsukló kenőzsír erősen tapad, következésképpen könnyen bevonja a csukló és a golyók felületét. Ez döntő fontosságú, mivel a féltengelycsuklókban – ellentétben a csapágyakkal – a golyókat körülvevő részt nem védi tömítés vagy lemez. A féltengelycsukló esetében a gumiharang biztosítja azt, hogy a kenőzsír ne folyjon ki az alkatrészből, de a gumiharang jelentősen nagyobb mint a csukló, így biztosítva helyet a kenőzsírnak. Továbbá a féltengelycsukló kenőzsír egy olyan kémiai anyagot tartalmaz, mely a gumiharang anyagát sokkal lágyabbá és rugalmasabbá teszi."

Elsőként az merült fel bennem, hogy miért NEM javasolja senki a zsírok cseréjét a kocsiban? Nem nagyon van olyan vegyi anyag, ami idővel nem bomlik fel. A zsírok adatlapjait böngészve "örök" életűnek írja őket mindenki. Aztán egy német gyártó oldalán végre le volt írva a lényeg:
"Die Alterung von Schmierfetten beruht im Wesentlichen auf Oxidationsprozessen, d. h. auf Reaktionen mit Sauerstoff. Hierbei ist der Temperaturbereich, in dem die Schmierfette eingesetzt werden, von entscheidender Bedeutung. Die Alterung wird durch höhere Temperaturen begünstigt und beschleunigt." - röviden a magasabb hőmérséklet felgyorsítja az öregedést. Mégiscsak "megdöglik"? Aztán le is írta a gyártó:
"...mindestens folgende Zeiträume in ungeöffneten Originalgebinden unter Beachtung der ordnungsgemäßen Lagerbedingungen anzusetzen:
• Schmierfette auf Rapsölbasis: 2 Jahre
• Schmierfette auf Mineral- und Syntheseölbasis: 3 Jahre"
röviden - eredeti nyitatlan dobozba 2-3 évig használható.
Aha, és kinyitva, a csuklóba kenve?

Végül belinkelem az eredeti szöveget is. Korrekt (vagy legalább is annak tűnő) leírás a zsírok tulajdonságairól: Dötsch GmbH
A szabványokat látva (rákeresve) adtam fel végleg a szent Grál keresését.
Az egész dolog nem ér annyit, amennyit eddig is foglalkoztam vele. Megcsinálták már mindezt helyettem a gyárban. Ha gyári cucc 150 ezer alatt nem okozott látható kopást, jó lesz még ennyire. 300 ezernél meg legfeljebb veszek két felújítottat. Arra már úgyis esedékes lesz pár dolog cseréje...
Megrendeltem amit a gyár ajánl.