Blog
Tegnap kapott friss olajat a vas (Selenia WR PE) + összes szűrő cseréje, gyárira.
Ezen kívül esedékes volt a fékek cseréje, komplett első, hátsó tárcsák és betétek cserélve lettek, fékolajjal. Tárcsa TRW, betét Textar lett.
Köszönet Csőri mesternek a munkáért!
Km óra állása: 163583



Mostanában dög lusta vagyok mindenhez, nemcsak a blogíráshoz. Az Alfa gyorsul, lassul, megáll, kanyarodik, na meg szép is. Igazából csak azért írok (már megint), hogy legyen nyoma az elmúlt pár hétnek. Vettem a Tescóban egy guminyomás-ellenőrző bigyót. Alig fél bart csal, teljesen jó vétel volt. :) GT-től beújítottam egy angol nyelvű bébi alfás matricát is (sanszos, hogy inkább ezt teszem fel az olasz helyett), és Rómeó napra becsúszott egy teljes külső-belső takarítás.
A szilent csere pont kapóra jött, és akkor már leszedtük a féknyergeket, és lefújtuk őket pirosra. Hááát.. egész pofás :) De majd a Mikoda tárcsákkal és a 17"-os TI felnivel lesz igazán ütős :) A matricáért thy GT-nek ismét :)



Sajnos a nyikorgó hang elviselhetetlenné vált, ezért kénytelenek voltunk kicserélni. Az árban más apróságok is benne vannak.
KM: 97.460

Ma felkerültek a P Zero Rossók az új N10-ekre! Mivel szélesebb a felni ezért féltem, hogy "feszíteni" fogja a 225-ös gumikat de szerencsére nem így lett pont jól feszül rajta! Alig kellett centírsúlyt rakni rájuk olyan szépen egyenletesen futnak viszont a két első gumi majd hátul teljesít szolgálatot mivel az elejét látványosan jobban koptatja nagy nyomaték+fronthajtás kombó!


Hiába utcai harcos, azért a korát tisztelni kell és bizony ebbe az is beletartozik, hogy már nem nagyon szeretném kivinni a havas eső áztatta sós utakra. Egyszóval ezek a hetek a pihenés és a további fejlődés jegyében telnek. Mivel a lengéscsillapítók már nem állnak a helyzet magaslatán és a műszerfalra is ráfér egy újrabőrözés, ezért a tömpeorrú ismét átlátogatott az Alfáriumhoz, ahol kicsit mélabúsan, de azért kinézeget a szabadba, remélve hogy közel már a tavasz, virágos partoldallal borított szerpentinek, nyári ruhákba bújt emberekkel tarkított nagyvárosi körutak és hatalmas mezőket átszelő nyílegyenes alföldi országutak :)

Itt most egy érdekes jelenséget írok le nektek.
Ülök az autóban a motor áll viszont a gyújtás rajta fűtés venti mendegél. Varami furcsa zajra leszek figyelmes. Olyan mint ha csobogna a víz valahol. Fűtés kikapcsol nem hallom. Visszakapcsolom megint hallom. Na jó ennek a fele sem tréfa gondolom hamar utána kell néznem.
Másnap pollenszűrő kivesz és látom hogy az alja kb 1,5cm-en vizes. benéz és látom hogy vizes rendesen a fészke. Tanakodás majd tovább bontás hogy mi lehet a probléma. Ekkor látom meg miért írt hibát a kondi nyáron, de erröl egy pár sorral lejjebb írok.
Szóval mivel nem találtam semmit így kivettem a szűrőt és megszárítottam. Ekkor vette észre hogy a tömítése a tartónak nincs rendesen a helyén. Szóval arra jutottam hogy mivel a takarónak a rácsa is pont fölötte van gondolom a nagy esözések közepette beleszivárgott a víz, csak azt nem értem miért csak most hallottam de ez már mindegy. Tömítés visszaragaszt visszatesz a helyére. Remélem már mnden rendben lesz, de pár nap múlva mühely és azért a biztonság kedvéért csinálok egy vízelvezetőt a rácshoz hogy ne pont a szürőtartóra follyon a lé.
Szóval a másik dolog amit észrevettem, hogy a kis ajtó kallantyúja ami a külső-belső levegőt szabályozza el van törve. ahogy nézem nem el lett cseszve hanem ilyen kis vékony az anyag és nem egyszerű áttétel van hozzá. Így mivel el volt törve nem igazán lehetett szabályozni honnan szívjon a drága és ez lehet az oka hogy nem tudta a párát lefújni rendesen.
Egy kis házi javítás ami nem szép de praktikus így már müködik rendesen és talán bírja is egy darabig.




Ismét február van, eltelt egy újabb közös év az Alfával. Eddig összesen 33000 km van a hátunk mögött, jelenleg 126000 km van az autóban. Ebben az évben két nagyobb kiadás volt, az egyik egy zsír új rosso bőrbelső, amit egyszerűen nem tudtam nem megvenni, valamint felújításra került a komplett első futómű, mert hamar ráuntam a kopogásra. Ezen felül csak szokásos kopó dolgok lettek cserélve: olaj, szűrők, vezérlés, akksi... Ebben az évben is rácáfolt az autóm az olaszok rossz hírére, egyszer sem hagyott cserben, nem maradtam az út szélén, pedig többször jártunk vele külföldön. Az utód, ha rászánom magam az eladásra, természetesen Alfa lesz, méghozzá egy 159 SW, fehér vagy rosso színben. A csatolt képek az utolsó utazásról készültek, Szlovéniában voltunk síelni. Egyik reggel keresni kellett a kocsit a parkolóban, itt már félig megtörtént a hómentesítés.



A gyári vég nem volt nagyon szép, így le lett cserélve. Nem akartam hivalkodót, vagy extra valamit, csak egy kicsit szebbet.




Mikor megvettem az autót már akkor zavart a váltógomb karcossága! Felül a fém felület volt gyűrűr ártal apró karcokkal megkaristolva. Gondolkodtam ujban is de elvetettem az ötletet mert egy idő után ugyan ugy lekopna mint a mostani.
Ezért a váltógombot körbetekertem szigetelőszalaggal hogy le tudjam csiszolni a fém felületről a festéket. És neki álltam először durvább majd egyre finomabb csiszolópapírral leszedni a festéket. Így is már szép volt de miután fogkrémmel tükörsimára ,,políroztam" akkor ett az igazi! Persze sokat szívtam vele nem 5 perc ha igényesen akarja megcsinálni az ember. 2-3 óraq biztos volt nekem! És még annyit csináltam hogy a számokból kivettem azt a fekete szövetet. Így nagyon illik a környezetébe a gombi:) Utólag jobban is tetszik mintha ujjat vettem volna :) És még megspróoltam pár tízezrest!



3
495
Fórum
Friss topicok
- 155
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV