Blog

KÉSZ A FEJEGYSÉGEM!!!

Ma beszereltük. Tökéletesen működik, olvas minden mp3 számot, shuffle funkcióban rögtön rálép a számokra, azonnal beolvassa őket, nem nyüszög, nem küszködik, nem ír ki formátumhibát.
A telefon is jó lett - tegnap még nem működött - sajna a szerelő kisöccse, aki megjavította/tisztította tegnap elfelejtett egy csatlakozót visszadugni. Most tökéletes.

Azért majd még tesztelem a következő napokban.

 

Mielőtt az ember komolyabb keresésbe keres a neten, megpróbál tanácsot kérni. Így is tettem. Megkérdeztem a Cartársakat a fórumban:
"Féltengelycsukló kenésére milyen zsírt ajánlatok? A Spiderhez kellene....
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele. Szóval, ki mit használ?"
Innentől a válaszokat/idézeteket névtelenül írnám, mert ez a blog a netes információkeresésről szól. Mi alapján tud dönteni az ember.
1.bármilyen grafitos zsír jó hozzá, pl ha veszel féltengely csukló készletet biztos nem Tutela lesz benne :)))
2. igaza van az autószerelő ismerősnek,nekem most metabond van polcon :D mikor mit tudok beszerezni,ami minőségben és árban is jó
3. Ha tudsz rendelni, akkor szerintem nagyon jó a Swepco 101 Moly, de itthon Xadonak van pl. kimondottan CV jointra való zsírja. Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek. Tipikusan MoS2 tartalmúak.
4. "Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek.
Tipikusan MoS2 tartalmúak." osztom.. teljesen mindegy a minimum elvárásokat teljesítők feletti körből..
5. Agip
6. Én valószínűleg felületnemesítőt tartalmazó zsírt vennék.
7. Én ha nem is Tutelát, de annak megfelelő paraméterű, jobb kiszerelés/ár arányú zsírt tennék a csuklókba.
8. szerintem bármilyen zsírral elmegy, nekem 30ezer óta van benne,sima hőálló zsír, ugyanúgy roppan hátramenet után,egyesbe kapcsolva mint eddig.szóval harmincat minden bizonnyal elmegy bármivel
Aha, szóval gyűlnek az információk, de nézzünk csak körül a világhálón is:
9. Én azt mondom, hogy valamilyen grafitos zsírt használj, mert annak nagyon jó a kenő képessége és elég sűrű is.
10. Nem szabad túl sűrűnek lennie mert akkor a csukló kikeni a harang belső oldalára és utána nincs kenés.Ha nem tudsz szerezni féltengely csukló zsírt (tubusban szokták árulni)kb.0,5 kg.A lényeg,hogy a grafitos zsírt keverd össze olajjal amíg tejföl szerű sűrűségű nem lesz.
11. A belső csukló esetében jobb ha sűrűbb a zsír, mert a motor hője a váltón és a kipufogón keresztül kisugárzik. Ha túl "folyós" akkor meg ki fog folyni és akkor ugyan ott van. Én inkább mennyiséget tennék bele...A grafitos zsír állaga általában pont megfelelő erre a célra.
12. A kerék oldaliban molibdén szulfidos, lítium bázisú kell, A belsőbe elég a sima lítium bázisú, A lítiumos kibír 150 fokot.
13. und das noch nicht mal mit dem Spezialfett, sondern mit billigerem Wälz- und Lagerfett). Als ich den Wagen mehr als 100.000km später verkauft habe, war das Gelenk immer noch in Ordnung - röviden a legolcsóbbal kente és 100.000-el később még jó volt.
14. Ich hab da schon immer "normales" Graphitfett reingemacht in die Gelenke und das hat immer bestens gefunzt. Gut, es sollte schon ein gutes Fett sein - röviden, egy jó grafitos zsír.
15. Ein Graphitfett hat in den Gelenken nichts zu suchen, auch wenn sich Graphit und MoS2 im Gefüge ähneln, da diese Fette u.a. für einen anderen Temperaturbereich ausgelegt sind. - röviden grafitos és MoS2 tartalmú zsírnak semmi keresni valója a csuklókban.

No, itt adtam fel a tanácskeresést :-(

 

Ma lefestettem a másik kerékagyat is. Meg visszaraktam a gólyalábakat. Ez utóbbi izgalmas lett, mert a gumiharmonika alsó vége a festés közben leugrott a tartó gyűrűről. Egy megfelelő szerszám legyártása után (meghajlított végű drótdarab) sikerült visszarakni.
Ja, a fék projektet leállítottam. Rendeltem Csörinél két felújított cuccot. A hét végére elvileg itt van :-)

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-01-31

Úgy január közepén kezdődtek a furcsa dolgok. Az autó először rettenetes zajjal "lepett" meg, majd jöttek az olyan problémák, hogy nem indult az autó, nehezen forgott az önindító, majd egy szép napon teljesen kiütötte valami az aksit.... sajnos egyértelművé vált, hogy az önindító megadta magát, s mivel könnyen szerelhető helyen van, nagyon örültem is neki. :))))) 4 órás szerelés után sikerült kivarázsolni a régi önindítót, és biztos vagyok abban, hogy egy nőgyógyász képességeinek dupláját adtam bele a munkába. mreni cartársnak köszönhetően beszereztem 2 használt önindítót, az egyik egy ugyabolyan BOSCH, mint az enyém volt, a másik viszont Denso/Magneti Marelli gyártmány, ami picit erősebb is volt a gyárinál. Persze a jobbiknál maradtam, s be is szereltük a D/MM önindítót.... Első próbára tökéletesnek tűnt a dolog, így gondoltuk, hogy jöhet az összeszerelés. Miután az utolsó csavart is beraktuk a helyére, újra indítottam a hintót, megint minden probléma nélkül ment.... kisebb járatás után szerettem volna még 1x beindítani, de az önindító már csak forgott, a fogaskerék nem ugrott ki, hogy meghajtsa a lendkereket. Így fülig érő mosollyal a szánkon ismét hozzákezdhetünk a kiszedésnek, szerelésnek, visszarakásnak, s remélhetőleg már sikerrel fogunk járni.

Ui. A régi önindító szétszedése után ez a látvány fogadott:

 
>> Szervizlalee76 // Alfa 156 Crosswagon Q4 Progression // 2013-01-11

Az évet rögtön egy olajcserével megkezdtem. A gyár által előírt 20000Km helyett én már a felénél lecserélem az olajat, új kora óta ehhez szokott (remélem meghálálja)!
Cserélve lettek a következők (természetesen minden gyári alkatrész): -levegő szűrő, -Pollen szűrő, -Gázolaj szűrő, -Olaj szűrő, és természetesen a Selenia 5W40 WR olaj.
Köszönet a Kurucz Alfa autójavítónak, a hozzáértésért, és lojalitásukért a márka iránt!

 

Ma estére össze lett rakva a jan.25-én kiszerelt fejegységem. A srác elmondása alapján iszonyat koszos volt a CD-olvasó. Szépen ki lett pucolva.
Visszaraktuk a fejegységet, de csak félig betolva a helyére, majd teszteltük. Kiválóan olvassa az mp3-akat, gyorsa vált, mindent olvas - legalább is amiket próbáltunk.
Viszont nem működik a telefon. Nem mutat térerőt, kiírja egy külön ablakban, hogy a telefonfunkció nem elérhető. Az ablakból való kilépés után fent kiírja, hogy "telefon off".
Még jó, hogy nem pattintottuk be a fejegységet a helyére - bazi nehezen jött ki.
Most visszavitte a srác, megnézi, nem-e belül valamelyik csatlakozót elfelejtette visszadugni a helyére.

 
>> EseményPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-01-30

A mai blog bejegyzésemnek szomorú apropója van. Tegnap este fél 7 körül egy renault sávváltáskor lehorzsolta a festéket a bal hátsó ajtómról és a b.hátsó sárvédőmről, és pár karcot ejtett a hátsó lökhárító oldalán. Csináltam pár képet a sérülésről, hogy a későbbiekben igazolni tudjam NEM volt "rommá" törve az oldala és nem azért lett újra fényezve.

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2012-10-13

Mivel elég sokáig jó idők voltak így kicsit elhúztam a téli kerekek felrakását! Eredetileg nem akartam nagy feneket keríteni a télikerék mizériának, gondoltam lesz 4 Fiat Stilo-ra valósi acélfelni és rá valami gumi! De aztán egyik haverom szólt, hogy van 4db 16"-os Zender felnije 195/50 R16-os Yokohama téli gumikkal és itt indult meg a vezérhangyám! :-)
Nagyon korrekt áron (40.000,-) is kínálta! Mondtam neki, ha elfér a Brembo nyergektől, akkor már meg is veszem! Felpróbáltuk és 1-2mm híjján, de elfértek! Annyi meg elég! :-)
Egyből meg is vettem őket még a nyáron! Volt rajtuk némi karc, meg padkázás nyomai, de ő azokat is kijavította haveri alapon! Gyönyörűek lettek és sztem jól áll a 155-nek! ;-)

>> EseményG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2013-01-30

2013.01.29-én reggel fél 9kor elvitték:( Egy fiatal csaj vette meg első autónak, remélem vigyáz majd rá.

+1 év biztosítás
+ablakok biztosítása
+utasok biztosítása
10% kedvezmény
JH keréknél nem fog jól a kézifék...erről tudtam, orvosolva lesz majd 1x...amúgyse használom a kéziféket
km állás: 158.966