Blog

>> Tuning és extraszasza81 // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-01-15

Végre felkerültek a kötelező elemek, és egy kis extra is a küszöbre. Nem nagy dolgok, de még büszkébbé tesznek :)

mod.: Ja igen, kicsit koszos is szegény. :(

Ma számot vetettem a dolgokkal, és megírtam a szerelőmnek, mit szerezzen be, valamint hogy adjon időpontot.

1) olajcsere
szükséges olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30
ACEA C2
FIAT 9.55535-S1
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 12 511 km

2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85
API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06,
FIAT 9.55550
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
(2013.10..29-én hoztál 1 Litert, amiből a féltengelycserekor kifolyt mennyiséget utántöltöttük. Ehhez akkor 2,5 dl-t használtunk, tehát még kb. 0,7 Liter van otthon, ezért szerintem elég ha 2 Litert hozatok)
előző olajcsere: még nem volt, csak utántölt

3) üzemanyagszűrő
cserélve volt 2013.01.25-én
akkori óraállás: 135 706 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELL CSERÉLNI

4) levegőszűrő
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELLENE CSERÉLNI, DE CSERÉLEK, NÉHA ELÉG POROS UTAKON JÁROK (lovaglásra menet ki a tanyára Tápiógyörgyén), ÉS MÁR 2 ÉVES A SZŰRŐ

5) pollenszűrő
cserélve volt 2013.05.17-én (klímásnál)
akkori óraállás: 139 643 km
csereintervallum: 35 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 8 574 km / 8 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI

6) szervóolaj
cserélve volt 2013.04.13-án
akkori óraállás: 138 147 km
csereintervallum: nincs megadva
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 10 070 km / 9 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI

7) fékolaj
cserélve volt 2012.10.13-án
óraállás: 132 743 km
csereintervallum: 70 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 15 474 km / 17 hónap
-> NEM KELL CSERÉLNI, csak majd júliusban (lehet akkor majd féktárcsa és fékbetét is is cserélve lesz)

Továbbá úgy döntöttem, kicserélem a tompított izzóimat Osram Night Braker Plus-ra.

 

Pár hete lett meg a magyar rendszám a kocsira, kicsit lassú és körülményes a magyar ügyintézés, de hát ez nem újdonság.
Most volt komplett vezérléscsere, összes szűrő, olajcsere (csak a Selenia), jobb első rugó cseréje illetve termosztát csere.
Az alja kapott egy mosást és kezelve lett alvázvédővel.
Most egy darabig remélem rendben lesz! A km óra állása 189 ezer km.

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2013-08-30

Úgy hozta a sors, hogy hosszabb időre külföldre költözöm, ráadásul a vad keletre, ahová nincs szívem magammal vinni Kis Sárkányt. Ezért hosszabb pihenőre kényszerül a vas.
Garázsban várja, amíg hazaérek, előtte jó alaposan lemostam, lewaxoltam, kipucoltam, kicsit túlfújtam a gumikat és azokat is leápoltam, majd szépen betakargattam egy takarófóliával.
Remélem nem lesz semmi baja...

Km. óra állása: 34856 km. - most megint nem megy bele egy ideig...

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-01-14

189700 km
Olaj Castrol Edge 5W40
Olaj szűrő
Levegő szűrő
Pollen szűrő
fék javítás
Xenon kar csere
Első alsó jobb és bal lengőkar csere!! OCAP !
vizsga
munkadij

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2014-01-13

Hopp, bepattantak, az állítható deréktámasznak örülök :)

>> SzervizFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2014-01-13

Fogalmam sincs, hogy történhetett, de a bal oldali külső és belső féltengelycsukló is beadta a kulcsot. Egyenes úton egyszer csak elkezdett, ropogni rettenetes módon.
Amik ki lettek cserélve:
- Bal oldali KÜLSŐ-BELSŐ FÉLTENGELYCSUKLÓ
- Bal oldali FELSŐ LENGŐKAR
- Jobb oldali KORMÁNY ÖSSZEKÖTŐ BELSŐ GÖMBFEJ

 

Miután megvettem azóta nem igen költöttem rá mert nem igazán igényelte! De mivel elmentem már vele közel 15 ezret úgy éreztem 142250km-nél megérdemli a törődést ő is! Kapott ledes helyzetjelző izzókat,ajtóban lévő kilépő fény illetve a belső térbe a "sofita" izzók is ledesek lettek csak úgy mint a kesztyű tartóban és a csomagtartóban és mivel nem igen kezeli jól a ledes világítást így túlfeszültség védelem is be lett építve így már nem jelez izzó hibát! Kapott még új olajat + szűrőt ,légszűrőt ki pucoltattam a klímát és kapott új pollenszűrőt is. Ja meg egy új hátsó ablaktörlő kart is mert el törött!

 
>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2014-01-13

Befejeztem az alváz és üregvédelmet, 1.lépés: visszahajlítottam az autószerelők gumisok által behajlított küszöböt .2 .lépés :letakarítottam a laza rozsda felületet, 3.lépés:Würth rozsda átalakítóval lekentem a felületet 4.lépés: Würth 99% alu cink sprayvel lefújtam, 5.lépés: Finon alu- cink 6 . lépés Motip rücsi küszöb védelem,utána piros színnel lefújtam, 7.lépés Motip bitumenes alvázvédelem ,küszöb belső oldala ,kerékjárati ívek,alváz.Motip üregvédő a küszöb belsejébe.

 
>> SzervizBiagio // Alfa 156 2.4 jtdM // 2014-01-12

Bedöglött az aksim. Mentem vele, semmi jelét nem adta, hogy gond lenne, majd egy 10 perces állás után, (amikor indítani akartam) meg se mozdúlt az indító és kiírt mindenfélét a comp, hogy semmilyen 3 betüs nem működik azonnal állítsam le a motort (nem mintha ment volna :). 1-2 órával utána pont annyi volt benne, hogy elindult és haza tudtam kecmeregni. Az aksi 3éves volt, úgyhogy vettem újjat.
Ez pont rosszkor jött mert mostanában keseregtem milyen sokba kerül az Alfa. 2,5 év alatt 1 milliót költöttem szervízre (kb 30eKm-el, és nem márka szervízben). Ebben nincs a téli nyári gumi, alufelni kombó (+300eFt) és semmilyen nem alfás dolog (üzemanyag, adó, stb.)

Ez van, viszont minden kiszállásnál gyönyörködöm benne. :)