Blog
Hosszú éveken át szolgált minket, ahova kellet mindíg elvitt. sajnos már az utolsó évben nagyon beteg volt. Meg kellet válnitőle. bár a következő gazdája és egyben utolsó csak dícsérte. végül elkisérte az utólsó útjára.
Elejétől kezdve folyik a szervó olaj de 2 hete minden kanyarnál elég sok kijön belőle.
Alánéztem hogy a szivattyúnál ellenőrizzem a csőcsatlakozásokat amikor észre vettel hogy kézzel kilehet húzni az egyik nagynyomású csövet úgyhogy most csövet keresek elég macerás mert nem találok.
Átírás meg minden ilyen meg van. Egyre jobban tetszik már csak hosszbordás szíjat kell cserélni mert csúszik.
Elérkezett ez a nap is. Újabb Alfa a családi gépparkban egy 1,9 JTD 147 személyében. Egyenlőre még magyar forgalmi nélkül. Vannak apróbb hibái, de a motor bivaly erős. ABS ASR egyenlőre nem akarja a dolgát végezni, fényezésen karosszérián vannak kicsi horpadások, festék hibák...dehát egy 13 éves autóról beszélünk, amit használtak is nem csak garázsban állt. Bőrön és navin kívül full extra. Dugig légzsákkal, deréktámaszos plüss ülés...egyenlőre tetszik. :) Szép lassan újra régi fényében fog tündökölni. :)


Pofátlanul olcsón jutottam hozzá egy garnitúra fekete bőrhöz. Hidegben kicsit hideg, melegben kicsit meleg...de nagyon kényelmes. Legszívesebben ki sem szállnék azóta a kocsiból. :))


Hosszas gondolkodás után új fényt kaptak a nyári gurulók. És ehhez dukált egy garnitúra új gumi is. Barum Bravuris 3 215/45 R17 került fel idén nyárra. (És még remélhetőleg jó pár nyarat kihúz.)



Első hátsó féktárcsák és fékbetétek cserélve lettek. Előre Brembo Max tárcsák kerültek, hátsó tárcsák és a betétek is brembo. A féknyergek kaptak egy kis felújítást Motip hőálló féknyereg sprayvel. A hátsó féktárcsa porvédő lemezeket is cserélni kellett, mert el voltak rohadva. Elöl jobb és bal oldali stabilizátor és jobb kormányösszekötő rúd is cserélve lett.
Kézifékkötél is rendbe lett téve, be volt rohadva cserélni kellett.



Kicseréltem pár izzót a műszerfalban, majd nekiálltam megnézni, miért nincs időnként duda. Viszont ehhez le kellett szedni a lököst. Ha már lent volt, kicsit leslagoztam a hűtőket, meg a coolert. Valamint kapott egy új rendszámkeretet. Ezután kiporszívóztam, lemostam. Ráment a napom, de legalább most már dudálhatok :-D



Előző cikkemben írtam a vízhőfok problémáról. Kiderült, hogy nem gyári óracsoportom volt. Ami bent volt, annak a vízhőmérője 40-től 120-ig volt számozva, de a mutató az 50-130 osztású számlap szerint mozgott. Most, hogy a jó óra van bent, végre jó minden. Az új termosztát teszi a dolgát, víz hamar eléri a bűvös 90 C fokot és ott is marad, nem hűl vissza, és álló helyben sem melegszik tovább (ventillátor be se kapcsol). Előző termosztát jól beállt. Lassan melegedett a víz, de álló helyben addig melegedett, hogy bekapcsolt a ventillátor.
Ezen kívül a km óra is 220 helyett 260-ig volt írva és ez miatt csalt felfelé (mégse megy az 1.4 szívóbenzin 210-el :( :DDD ), és az üzemanyag szint jelző is kevesebbet jelzett mint kellene, de most jó minden. Vagyis majdnem minden, mert ez az óra csak 87.000 km-t ír ami zavar engem, mert egyrészt vicc egy 16 éves kocsinál, másrészt amiket írtam magamnak füzetbe alkatrész cseréket és javításokat km-el és dátummal, most nem jók, írhatom újra őket. De kárpótol, hogy ennek az órának a számlapjai körül van króm karika, amiért annyira odavoltam.
A bontott óracsoport 6.000 volt, a posta 1.500 ft.
Elhoztam Marklarlandből a fekete szőnyeget, még két első Q4 ülést (a jóból sosem elég...), 4 Q4-es ajtókárpitot meg egy nagy doboz csavart, patentot, alátétet, biszbaszt.
Szeretném, ha minél hamarabb összeállna most már a két első ülés is.