Blog
Megérkeztek az alkatrészek a Pici Szíve ,kardán, valtó, stb stb + Rengeteg alkatrész! szállítás 17e
Elértem a 130.000 km-et. Mivel még nem volt vezérműszíj csere a kocsimon, ezért beiktattam egy nagy szervizt. Vásároltam Fehérváron az Albába pár dolgot: komplett vezérlés vízpumpával, levegő szűrő, olajszűrő, pollen szűrő, gázolaj szűrő, hosszbordás szíj (1840-es), selénia 5w 40 wrd 5 liter, 2 db helyzetjelző. 67.000 Ft-ot fizettem a cuccokért. A helyi szerelőnk 20.000 Ft-ért kicserélt mindent.
Ma levizsgáztunk: 198.680 km van az autóban, a vizsgabiztosok mindent tökéletesnek találtak.
Ma kicserélte a mester a vezérlést (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, vezérlésmódosító), a generátorszíj feszítőgörgőjét, a szelepfedél tömítést, két főtengely szimeringet. A motor halkabb, pláne indításnál nem dízeles a hangja, és mintha jobban húzna. (de lehet, hogy csak pszichésen :)) (hat év, vagy 90000 km múlva esedékes az újabb csere)
Ma elvittem vizsgára a kocsit. El sem hiszem, hogy repült el ez a 2 év. Ha már ott jártam, gyors futóműállítás, fényszóróállítás.
Vettem még bele nyári szélvédőmosó koncentrátumot és egy illatosítót is.
Szerencsére műszaki szempontjából semmi hibát nem találtak. Azt hiszem ezt vehetjük dícséretnek a '96-os boxival. :)
Videó
Beszéljenek a képek.
Megtörtént az idei ébresztés. Olajcsere, szelepfedél tömítés csere, apróbb igazítások.
A szelepfedél tömítés kapott extra hővédelmet (1mm-es rozsdamentes lemezt körbebandázsolva), mert rendszeresen megadta magát. Feltételezem sok hőt kapott a leömlőtől.


Direkt írtam idézőjelbe :/
Több mint egy hete ott volt 2 liter szervóolaj a csomagtartóban, végre eljutottam odáig, hogy csere. Muszáj volt, mert néha hideg reggeleken volt olyan, hogy nehezen indult meg a kormány indítás után, és utána is fél percig darabosan mozgott. Azért kettő litert vettem (1,1 liter a kapacitás), mert így ki is "öblítem" a rendszert a lerakódásoktól valamennyire.
Persze nem volt minden olyan egyszerű, mint én hittem. A szervóolaj hűtőcső (vízhűtő mögött van) csövét akartam lehúzni, hogy majd ott kifolyatom az olajat (vagy inkább iszapot), de bilincs szanaszét volt rohadva, rozsdásodva. Csomagtartóban találtam egy méretre passzoló bilincset, de amikor a fent lévőt megpróbáltam meglazítani, elforgott a csavarhúzó feje a csavarban a rozsda miatt. Szerszám persze nem volt hogy levágjam, így a kiegyenlítő tartályból szívtam le az olajat amennyit tudtam. Persze ott max. 1 deci jött ki egyszerre, így minden "szívás" után rátöltöttem annyit, hogy ne szívhasson levegőt a rendszer, majd megjárattam járó motorral és kormányzással, aztán megint leszívás. Ezért írtam idézőjelek közé a cserét. Így csak a bent lévő olajsár egy része jött ki új olajjal higítva, és bent is maradt új olajjal kevert olajsár. Igénytelen munka :( Nem is marad így sokáig. Kiváncsi leszek az eredményre a következő reggeli hideg indításnál.
A költségem a 2 liter olaj: 3.500 ft
Ahogy a cím is mondja, a tegnapi napon cserére kerültek az alsó lengőkarok.
A műveletre Zé műhelyében került sor. Gyors és szép munka, köszönöm!


Elvittem a szokásos futómű ellenőrzésre a kocsit a Zengő Gumi és Futóműszervizbe. Ilyenkor jól megrázzák mielőtt felteszik az állítópadra. Vizsgálat eredménye, az alsó lengőkar hátsó nagy szilentje mindkét oldalon be van szakadva. Minden más jó szerintük és ez felelős lehet a bizonytalan egyenesfutásért.
Erhadtól vett TRW lesz velük betetetve csütörtökön.
Update 2014.05.15.
Szilent csere és beállítás kész, eleje keményebb, egyenesfutás sokkal jobb. Nem koppan mélyebb csatorna fedélen. Nem is gondoltam, hogy ettől kopoghat.
Szilentek: TRW bal:JBU651 jobb:JBU650

