Blog
Mai napon megejtettem a klímatisztítás bonyolult műveletét. :) Mivel ez az első olyan kocsim amiben van klíma, így kicsit félve álltam neki a dolognak, hogy tele nyomjam a szellőzőjáratokat habbal.
Követtem az utasításokat, és minden rendben ment, ahogy annak lennie kell. Kicseréltem a pollenszűrőt is Aktívszenes szűrőre. Tök jó még képekkel tűzdelt leírást is kaptam hozzá :) nem mintha nem találtam volna meg magamtól is. :) Most már csak fel kell tölteni gázzal, és hűsölhetünk. :)
Km : 135 670






Ciao!
Újabb felújításba kezdtem.
Klíma kompresszor szárító szűrő , hosszbordás szíjszett , vízpumpa.
Ez volt a terv.
A végére csak a kompresszor lett lecserélve a szűrővel.
Ugyanis a vízpumpa a vezérmű mögött van arra már nem volt idő.
A kompresszorhoz lökös , burkolatok le. (Egyúttal megnéztem a hosszbordás szett állapotát, csapágyak jónak tűnnek, csak a szíj van enyhén beszakadozva. Ettől még csere.) Le viszonylag könnyen jött és nem sok olaj volt benne. Bele törölve kissé koszosnak tűnt, de azt mondták ez már csak ilyen. A rendszer átmosását nem vállaltam, viszont kapott vadi új szárító szűrőt, ami a tetején lévő csavart kitekerve gond nélkül távozott a helyéről. Nos az új kompresszor felfogatásával annyi volt a plusz, hogy a régiről át kellett tenni az átmenő csavar betéteit és némi ügyeskedés után ketten fel tudtuk rakni. A gond annyi, hogy eléggé feszül, de viszonylag könnyen hozzá férhető. Mindenképp ajánlott a tömítés csere, mert a kivezetés takaró lemeze elnyomja és ott szivárogni fog. Erre a klímásnál jöttünk rá, gyors csere majd teljes műszeres eljárás és tökéletesen teszi a dolgát. Igaz csak 1.75-nél kapcsol a ventilátor, de jó kis 5 fok alá hűt.
Km : 122727
Következő menet elméletileg 06.29.
Vezérműtengely , főtengely , váltó tömítések , hosszbordás szíjszett , vízpumpa , komplett kuplung , váltó - motor - szervó - fék olajak, szűrők cseréje.
Most pedig fényezőnél a kicsike...
Jah a Nastro Azzurro nagyon finom... :)
Ciao!











Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.
Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)
A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...
A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.