Blog
Az egész Alfacity hétvégéjén kezdödött. Haza jöttem a rendezvény miatt ,de már haza úton nagyon rázott valamelyik kerék,szombaton Várpalotán elmentem gumishoz ,hogy kicentiroztassam őket,de a gumis már nem vállalta ,mert eléggé el voltak kopva a gyári gumik. Okés ,gondoltam akkor felrakom a Hatitól vásárolt téli kerekeket ,azokkal a gumikkal már ugysem akarok neki menni a télnek ,inkább elkoptatom őket addig. A kerékcserekor vettem észre ,hogy a bal első kerekem lötyög. A féknyereg stabilan állt ,a féktárcsa meg lötyögött. A nagy brembora váltáskor ezen az oldalon féltengely csuklót cseréltek Zéék ,mert tönkre ment a menet rajta. A régi féltengelyen levö anya ugy van lebiztositva ,hogy a tengelyen van egy kikönnyités ,ott rá lehet ütni az anya koronáját és kész.Az új féltengelyhez viszont önzáró anya jár,ami az én esetemben nem zárt tul jól,lelazult tizenpárezer km alatt. Jeleztem a hibát a szerelönek,vissza is rendelték az autót ,lebiztositották az anyát ,a féktárcsákat elküldték felszabályoztatni. A betétek maradtak,gondolom hullámosra koptak ,mert azóta is citerázik a kormány fékezéskor. Valószinüleg nem sokáig fogok vele kinlódni,jönni fog az Ebc fék .
Eltelt több mint egy év és 80.000-nél jobbnak láttam lecserélni az olajat.
Ha bár nem csipegette és az állapota sem indokolta.
És ha már ott volt kicseréltettem a termosztátot is mert valahol csak tünedezett el belőle a fagyálló.Remélem most már ez is végleg orvosolva lett.
Csináltattam egy komplett alvázvédelmet. Csak egy pici helyen volt valami a bal első ülés alatt.Le lett kezelve ahol kellett rozsdaátalakítóval ,hála ebből szinte semmi nem volt, és volt minden, csiszolás, kapargatás, takarítás.dobbetétek kiszerelése, kipufogó, maszkolás, mosás száradás alvázvédelem száradás kész.





Sziasztok!
Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.
Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db
A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km
Köszönöm a figyelmet








Esedékes volt a muszaki vizsga, es ha mar szerelohoz mentunk akkor lecsereltettem a hatso dobot mert koranak megfeleloen szetrohadt a gyári. Nem volt meg lukas, de szep sem.
Ennek kapcsán megneztuk miert kotyog 1-2mm-t a bal elso kerek es a kormanymu lett az ok, ugyhogy ha mar ott van, csere.
Szoval
Muszaki 30
Új Hatso dob 25
Új Kormanymű 120
Futomu allitas 10
Munkadij + aprosagok
A munkát az italy car vegezte. Most voltam eloszor naluk, de elegedetten tavoztam.
Km 95200
A lengéscsillapítók már a végét járják így megrendeltem egy komplett TE-Technix lengéscsillapító és rugó szettet fix 3cm es ültetéssel. Beszerelés később, a jobb felső lengőkarral együtt.


Ma kicserélődött a helyzetjelző és a ködlámpa kábele meg lett forrasztva. Sajnos időm nem volt rá, hogy órákig matassak a kis helyen így a bejáratott villamosságis szervízbe vittem. Legközelebb magam esek neki.
Vettem hosszabb nívópálcát, mert a régi már nem ért bele az olajba.
Bontott, tökéletes állapotú cuccok beszerezve:
-rendszámtábla világítás fedél
-sprint felirat műszerfalra
-műbőr váltószoknya
-sprint veloce 1.5 felirat :-)

Az infocenter a regebbi es csikos lett ha bemelegedett, ezert azt ebbe tettem, mert levadasztam mar regebben.Kapott egy jobb allapotban levo bor kormanykereket is.4db Vredestein nyari gumi(138000miles) erre kerult, de a felniket fel kell ujitani. Kapott uj kerekcsavarokat es egy szett kerekort is a verda.
Leszedtem a hatso szpojlert, nekem ez a nagy darab nem tetszik es zavar a kilatasban.Bal hatso ajtot lecsereltem egy olyanra, amin nincs tores,horpadas nyom.
Kuszob szpojlereket mindket oldalon szelvedo ragasztoval visszaragasztottam,(update nincs szukseg ragasztora csak a patentok legyenek a fulon jol es a szpojler a helyen lesz 2017.05.31 ujra csinalhattam, mert a ragaszto elengedte ismet.) hat szenvedtem vele mert jobb ha a patentek is fogjak es nem csak a ragaszto, de majd meglatjuk mennyit bir, de hatarozottan szebb ezzel mint nelkule.
Kek bor ulest kapott, mert az eredeti szovet nagyon kopott volt es amugy is :)
De sajnos nincs se oldalso legzsak se kartamasz, mert ez az elso borok kozul valo, igy keresem az utodjat.

