Blog
Vezérléscseréig garázsban mentegetett morgó vágtába indult...volna, de mi van ezzel a vízzel...nem akarta elhagyni a hatvan fokot mutató.
Kérdés fórumba, és olvasás is...termosztát csere. Youtube okosodás, kb van minden, berendeltem termosztátot, nem is néztem mi van kocsiba, élből garnitúra bilincs.
Bontogatás. Szépen ment minden bilincsekig. Hátsó, amitől legjobban féltem csavaros bilincs volt, minden más az a nem tudom minek nevezett gyári...egyszer szívesen megnézném, hogy kell levenni, nem kísérleteztem, romboltam. Összességében három és fél óra volt kiszedni termosztátot. Igaz közben meg kellett állnom kiereszteni a gőzt.
Szeretem, imádom morgót, nem vagyok hajlandó idegesen nyúlni szívéhez. Lenyugodva folytattam. Vízcsövek nagyon nehezen jöttek le. Kínomban vastagot levettem hűtőről...bezzeg onnan simán lejött...nehogy törjön valami. Ha régi termosztát törik az ok, de hűtőt eszetlenség miatt bűn lenne cserélni. Minden járulékos kár nélkül kikerült termosztát, fél óra alatt összeraktam, friss fagyálló bele...
Jött a hidegzuhany...szerelés közben morfondíroztam is, nem kellett volna e egy kicsit elindítani, hogy melegedjen csöppet víz, mégis lágyabb lenne cső, de végül óvatosság győzött, hidegen szereltem.
A hidegzuhany: nincs áram..vagyis van, de kevés. Akksi koppra lemerült. Utólag rájöttem csomagtartó négy napig nyitva volt, ne kelljen bemászkálni nyitni zárat. Ez többet nem fog előfordulni. Ősöreg töltő reaktivál, akksi ki nagyfokozatú töltés, két óra tipródás, akku vissza, indul. Jó.
Sasolás. Minden oké, nem folyat, nem szivárog, minden rendben. Óráknak tűnő percek, mutató vánszorog feljebb, na akkor próba.
S lőn kotor lassan melegszik. Ritka randa idő volt, hat fok. Hát menjünk, sose derül ki mi van. Egy kilométer után még csak hatvanöt fok, persze nyugis tempó, max 2000 fordulat váltásnál, óvatos settenkedés. Gondoltam menni nem lehet nézzük fűtést. Áradó meleg(addig nem bolt értékelhető fűtés) ó, egy élmény volt hat fokos garázs után. Persze fűtés visszahúzta hőfokot, de nem állt meg, már sosem látott nyolcvan fok, klímát be is löktem 28 fokra. Meg is lett 88 fok, ott megállt nem ment sehova. Sötét volt, így maradt az alacsony fordulatú poroszkálás a mai napig.
Ma Fangio mesterhez elszaladván, jó vezérlés, melegebb idő, napsütés, kicsit autózhattam végre. Sajnos nagyon futottam, kerekek be, tűz haza.
Téli kerekek fel. Pihi.
Minden jó.
11 év után már nagyon lógott a gyári motorvédőm, középen már hasa volt és sokszor hallottam, hogy leér. Ezt megunván rendeltem egy Magneti Marelli márkájút, amit ma fel is raktunk.

Hi!
A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D
Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma
-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)
Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb
Munkaidő: egész nap
A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)






Vettem egy komplett szürke bőrbelsőt, egy hátsó ajtóhatárolót és fényszóró magasság állító motort is. A bőr kis tőrődést igényel, de szép állapotú nincs kiszakadva, megsérülve sehol.
Beszerelték a futóművet, cserélve lettek a hátsó stabilizátor pálcák, összes toronycsapágy jobb első lengőkar.
Kuplungot is szét kellett szedni mert csúszott, javítás erősítés után visszakerült.
Kevlározás miatt 1000 km bejáratás.
Utolsó simítások is megvannak az alvázvédelemmel kapcsolatban. :)
A kerékjárati ívek is ki lettek kenve, így késznek tekinthető a munka.


Elszakadt a kézifék bowden, ezért kicseréltük mindkét oldalit 6 ezer Ft/db áron, plusz munkadíj.
Végre eljutott a kocsi Német Misihez, aki rámért a lambda-szondára és bizony nem működött megfelelően. Gyári új került bele (Bosch 0258006190), most úgy néz ki, hogy rendben van. Megszűnt a nehezen indulás és az, hogy hidegen nem megy pár henger. A reggeli büdös benzinszag is eltűnt. Remélhetőleg ezzel végére sikerült járni a problémának. :)
A nagy felújításban néhány dolog kevésbé sikerült jól. Egy ekkora munkába bele is fér, hogy becsúszik néhány apróbb hiba.
Amiket Zé villámgyorsan garanciában kijavított:
- jobb hátsó oldalüvegnél beszivárgott a víz: újratömítette
- a bal ajtó kissé lógott: beállította
- a jobb első sárvédő-küszöb találkozásnál egy kis rozsda jelent meg: eltűntette, lekente alapozóval
- csomagtér kéder kapott gumiápolót