Blog
271900km olajcsere
Selenia 20k for AR (megint fémdobozos 2literesek, hogy legyen maradék ismét utántöltésre)
levegőszűrő
olajszűrő
Régóta hallok ütemes,sebességfüggő dobolást az autó jobb hátuljátol.Mara már egészen zavaró lett.Mikor cseréltem a kerekeket télire megforgattam az agyat és csúnya csapágy hangja volt.Így rendeltem Erhard kartárstól egy minőségi utángyártott darabot.Vettem még egy 36-os krovafejet és ma megejtettem a cserét.2 óra alatt megvolt.Alfi most suhan.

Az autóban lévő MAMMUT aksi felmondta a szolgálatot, ha délután leállítottam az autót, másnap reggel már biztosan nem indult be. Lassan 3 éve nálam az autó és már ezzel az akkumulátorral vettem, úgyhogy ideje volt cserélni. A gyári mérettől mindenféleképpen nagyobbat szerettem volna, először VARTA, BOSCH (74Ah, 76Ah) került terítékre, majd egy kedves ismerősömön keresztül sikerült vásárolnom egy AKUMA Komfort+ 80Ah 680A paraméterű aksit, ami méretre akkora, mint a régi 72-es.

a fűtőmotor remekül szuperál az üzemagyag sapka is teszi a dolgát, a hátsó utastéri közép jobbos szellőző rács is illik a helyére :) A szépséghibás kézifék kar (nincs a gombnak burkolata) és a lötyögő jobbos visszapislantó még várja hogy lecseréljék...
Különböző okokból fél éve sajnos utcán parkol az autó, nem garázsban. Eddig megúszta sérülés nélkül. Ma reggel viszont észrevettem, hogy nekimentek. Tiszta ideg vagyok tőle. Az utca másik oldalán van térfigyelő kamera, de szerintem nem lát oda, ahol parkoltam. Hétfőn azért megpróbálok utána járni. Bosszantó a dolog nagyon...
Update: A kamera talán odalátott, rendőrségi feljelentés megtéve. Meglátjuk mi lesz a vége.
Update 2: Bár a kamera látta az esetet, a felvetelen az okozó autó rendszáma nem ismerhető fel. Ezt buktam, erről ennyit...

Heti 1-2 alkalommal a"Hill Holder Unavailable" feliratot írta ki az autó, ilyenkor nem is működött a funkció, zavarni igazából akkor kezdett, mikor a sárga háromszög is felgyulladt, sőt egy alkalommal, a teljesítmény is elment, autópályán....
Kicsit utánaolvastam a neten és megszületett a megoldás hiba elhárítására.
Van egy kapcsoló ami a kuplung pedált kinyomását érzékeli, az működik hibása.
Az alkatrészt ebayről pár ezresért lehet rendelni, gyorsan meg is jött.
http://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-147-156-159-GT-BRERA-SPIDER-New-GENUINE-Clutch-Pedal-Switch-/161693676365?hash=item25a5b1b34d:g:VXIAAOSwrklVAXj9
Ha a link nem működni, elég csak ebayen rákeresni "clutch switch alfa 159".
Cseréje rém egyszerű, elsőre kb 10 perces művelet, nekem szerszám sem kellett hozzá.
A pedálsor feletti takarót kell csak levenni, hogy jobban hozzáférj a kapcsolóhoz, ezt 2 fogantyús csavar letekerésével megoldható, majd miután benézel a kuplungpedálhoz látszik kis az alkatrész, a végén egy kábel csatlakozik, ezt könnyebb lecsatlakoztatni miután egy csavaró mozdulattal kiszedtük a helyéről.
Ugyanezzel a mozdulattal rakhatjuk be az új kapcsolót és már el is felejthetjük a feldobált hibaüzeneteket.
Hill Holder Unavailable, VDC Üzemzavar, Tempomat nem működik.

2016. december 07-én volt 15 éve, hogy a tulajdonomba került. (Egy ideig a biztonság kedvéért a Posta Bank vigyázott a törzskönyvére.) A 155 1,9TD-nek – miután összetörték - közel 5 hónapig kerestem az utódját, mire megtaláltam egy budapesti kereskedésben. Elvileg 2,0 16V-t szerettem volna, de nem bántam meg, hogy az 1,8 16V-t választottam, sőt ...
Ennek az autónak a vezetési élménye, az egyedi megjelenése szeretette meg velem még jobban a márkát. Biztosan van jobb, megbizhatóbb gépjármű, de egy sem adja ezt a vezetési élményt. Igazából az Alfa Romeo bármelyik modellje egyedi és más márkával össze nem hasonlítható, de ezen belül szerintem az alakjával messze kitűnik a 155-s. Egy-egy rossz nap, vagy más autó után, ha beülők és megyek vele egy kicsit, mindig tud mosolyt csalni az arcomra.
Az elmúlt időszakban nagyon sok helyre vitt el és hozott haza. Voltunk autóstalálkozókon, kirándultunk belföldön és külföldön. Ennek ellenére szerencsére sikerült megőriznem szép és közel eredeti állapotban, ezért Takács Ákosnak (Alfa Romeo Club Magyarország elnöke) köszönhetően bekerült "Az Alfa Romeo Története 1910-2010" című könyvbe, pár fénykép erejéig.
Jövő áprilisban lesz húsz éves, de a kora egyáltalán nem látszik rajta. Remélem még egy pár évig sikerül együtt autóznunk.
Pár adat az autóról:
Gyártották: 1997. április 22. (kedd) az Alfa Romeo Pomigliano d’Arco-i üzemében
Az első forgalomba helyezés időpontja: 1997. július 21. (NéroM5, Budapest)
Tulajdonomba került: 2001. december 07-én (km: 61.834)
Jelenlegi km állás: 152739
Együtt megtett km: 90905
Szervizköltségem idáig: ~871.000.-Forint








Ma megjott az ELM kabel. Ebay-rol rendeltem, nem a kepen szereplo kabelt rendeltem az igaz, de mukodik, ez a lenyeg...
A multkori hiba miatt hataroztam el, hogy beszerzek egy ilyen kabelt, hogy ne kelljen mashoz futkozni ha ilyen gond van...

A mai napon végre ez is meg lett. Sajnos nem gyári, de amire kell arra jó lesz, remélem :-)
Talán jövőre sikerül gyárit szereznem majd valahonnan.

