Blog
Ma sikeres műszaki vizsgát tetűnk,természetesen csont nélkül átment a kicsike.Ezt azért irom igy,mert egy kis félsz mindig van bennem bármelyik autómról van is szó,nehogy épp a vizsgán találjanak valamit.Pedig mind megbizható műszaki állapotban volt/van.
A vizsgáztató megjegyezte:"Ez szinte új autó!"Megmondom őszintén,jól esett!
U.i.: a vizsga előtt a szerelömmel átnézettem,gépre is rakta és mindent rendben talàlt.
Január vègén megyünk az èves szervízre.A szokàsos dolgok cserèjén kívül tervbe van vève az Egr hűtőfedél cserèje (2.0 Jtdm talàn egyetlen hibàja,segítőkèsz cartàrsak szerint 80000 km-enként ajànlott a cserèje,így megelőzhető,hogy a a hűtőfolyadèk lassú eltűnèsével megfőjjön a motor).

Utolért az EGR hűtő fedél repedés, így hát kicseréltem.
Hülye nagy szívás, de elkészült. Járulékos veszteség a nívópálca töve kimozdult, (eltört?) és folyatja az olajat. Fasza.
Album...



Újabb 10.000 km letudva, a szükségesen cserélendő olaj és szűrő megtörtént (pontosan 173.408 km-nél), valamint kb. harmadszor rögzítésre került az utólagos (amúgy gyári) jobb oldali küszöböm (km: 174.406). Az árban minden benne van, anyagdíjakkal, munkadíjakkal. Még tervben váltóolaj, illetve fékolaj csere van, de lehet, hogy az már csak jövőre, a májusi műszaki előtt. Közben meg már - családdá bővülve a kislányunkkal - nagyon vágyom egy 159-esre...:-)



Az autón egy Remus sportdob volt nekem ez nem nagyon tetszett így hát vissza került egy gyári végdob :)
Az autón mikor hozzànk került Novitec sport légszűrő volt rajta én viszont vissza alakítottam az összes csövet és légszűrőházat sikerült beszerezni igy minden sikerült aránylag könnyen. :)
Kapott a gép 2db új semperit Téli gumit 185/65 r15-öst! :)
Picit folyatott az Olajhűtő olaj csere után és hajszálnyi repedések voltak rajta nem volt érdemes javítani már öreg volt ezért egy új állta a helyét!:)
180.000km-nél sikeresen le lett cserélve a komplett vezérlés,olaj és termosztát is.
Laci barátom feldobott egy ötletet, tegyek piros öveket az autóba. Először hülyeségnek gondoltam, majd elkezdtem komolyabban gondolkodni a dolgon és végül az lett, hogy kutattam a hirdetéseket, piros övek után. Szlovákián egy hirdetés volt, ahol a hirdető aránylag értelmesen tudott válaszolni nekem, sajnos a többi érdeklődésem teljes kudarcba fulladt. Kérdésemre választ is kaptam az egyetlen épkézláb hirdetőtől, nincs meg mind a 4 piros öve, csak a két hátsó. Rendben van, keresünk tovább. A keresett övek Fiat Cinquecento Sporting övei, lengyel hirdetési oldalon találtam marha jó áron két első övet. Azonnal utaltam az összeget és küldték az öveket. Miután már tudtam, hogy biztosan megjönnek, rögtön hívtam a szlovák pasit, hogy kellene a két hátsó öv is. Időközben szegény elvesztette kommunikációs készségét, így gyakorlatilag magammal egyeztem meg, hogy mikor küldi a csomagot. Végül az is meglett, de a két hátsó helyett két első volt neki is. Na akkor ami a boldogsághoz hiányzik az az, hogy leszedjem a Fiat mechanizmusáról az öveket és valahogy felszenvedjem az Alfa gyári övének helyére. Mielőtt elszaladnék a sztorival, az övek a sok kosztól inkább bordóak voltak, mint pirosak, így egy napos mosóporos, zsíroldós, mosogatószeres vizes áztató kúrát adtam nekik. Ettől szépen visszanyerték eredeti színüket, már lehetett velük dolgozni. A hátsó övek elég rendesen megszívattak szét- és összeszerelésnél is, végül csak sikerült kioperálni a két tekercset. Kihúztuk az öveket, kivettük a biztosítást, majd műanyag szorítószalaggal megfogtuk a mechanizmust, hogy a rugó maradjon feszítve. A Cinquecento övei hosszabbak, mint az Alfa gyári hátsó övei, így le lettek vágva, majd a végek öngyújtóval megolvasztva, ezzel megelőzve azt, hogy szétbomoljanak idő előtt. Aztán az első öveket is kiszereltem, nagyjából 6x könnyebb, mint a hátsókat kiszedni. A sztori ugyanaz, kiakasztani a biztosítást és rögzíteni a mechanizmust. Az összeset elvittem egy cipész bácsihoz, gondoltam a biztonsági övvel nem kellene szórakozni, legyen rendesen megvarrva. Először összeragasztotta az övek végeit, majd mikor megkötött a ragasztó, akkor lettek összevarrva. A felszerelés sem volt egyszerű, főleg fagyban, de csak sikerült. Sajnos a B1 övet rosszul fűztem fel, így ha már kész a garázs vagy ha jobb lesz az idő újra lebontom az egészet, szétszedem a varrást és eljátszom a műveletet ismét, de addig így fogom használni. Szerintem feldobja a belső tér fekete egyhangúságát, illetve a B1 gyári öve már sajnos cafatokra volt szakadva szélen, így mindenféleképpen cserélni kellett.







