Blog
Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.
A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!
A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.
A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.
A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)

Átléptük a 180.000 km-t,egyre közelebb a 200-hoz :)...én csak annyit mondok,hogy a 180.000-t futott most az új 50.000 futott :D
Szilveszterkor 3 napot állt a Drágám a jéghidegben minden használat nélkül,és ezután pöccre indult,nagyon büszke vagyok Angelora :)Ahogy szokták mondani,hogy a katona nem fázik a hidegben,csak érzékeli :D
Na de a bűvös km állásra való tekintettel elkezdett sikítani az ékszíj,és ideje van a vezérlés cserének is,így újabb kórházi napokat kell majd "elszenvednie" Angelonak :)
Sajnos megadta magát a termosztát,plusz egy érdekes hangra lettem figyelmes a generátor irányából.Ezt a két problémát eszközölték Zé Mester természetesen profi szinten :)
Cserélt alkatrészek:
Termosztát
Szabadonfutó generátor-Bosch bácsitól :)
KM állás:179.500
Már egy ideje nyikorogtak az első futómű alkatrészei,plusz egy érezhető oldal irányú remegés jelentkezett tünetként.Kértem időpontot Zé-hez( D. Z. Tuning),és megtörtént az állapotfelmérés.Mivel az alsó lengőkarok elfáradtak,úgy voltam vele,hogy akkor kap egy komplett lengőkarozást a Drágám :)Emellett megtörtént a szokásos olajcsere,és szűrők.Cseréltünk egy EGR szelepet,mert az előző szervizben egy kínai szart raktak bele,amire Zé felhívta a figyelmemet,hogy nem jó a kocsinak.Cseréltünk váltóolajat is,ha már ott jártam:)....lengőkarozás után természetesen futómű beállítás.
Cserélt alkatrészek:
Komplett alsó-felső jobb-bal első lengőkarok-TRW
Motul olaj+szűrők
Váltóolaj-nem tudom milyet rakott bele Zé Mester :D
EGR Szelep-Gyári
Ablaktörlő lapát szett
Stabpálcák előre - TRW
KM állás:178336
Költségre nem emlékszem,mert lusta módon most vezettem csak fel a blogomba ezt a szerelést :D
Szerviz dátum:2016.11.23
Vételkor számoltam azzal, hogy a váltót javítani kell(csodálatos GM váltó a tipikus hibájával). Sajnos megbontáskor derült ki, hogy már annyira gatya volt(max egy hét élettartamot saccolt volna még neki a váltójavító szétesés előtt), hogy elnyelte a tüneteit a kettős tömegű lendkerék hibájának és e mellé még a kinyomó csapágy is kuka. A kereskedő ahonnan vettem, ugyan elmondta az érveit, hogy ezek kopó-fogyó dolgok amire garanciát nem lehet vállalni, de egy percig szóba nem került, hogy ne próbálna meg segíteni. Végül a kettős tömegűt ő szerezte be, így nyomott áron kaptam. Sajnos ez, valamint hogy a többit is próbáltam magam beszerezni eléggé elvitte az időt és még a karácsony is becsúszott, az autó pedig már másfél hónapja nagyon hiányzott, de végre haza tudtam hozni :)
Maga a váltó javítása a váltós díjával együtt 120000HUF.
A kuplungozás(kettős tömegű lendkerék+kuplung készlet+kinyomócsapágy) és a váltó le-fel szerelése, valamint még egy szervó olaj folyás javítása munkadíjjal 261000HUF.
Remélem ezekről a vackokról most évekig le van a gond :)
381000HUF
Első lengéscsillapító toronycsapágy féltengely porvédő csere. De vihetem vissza szervó szivattyút cserélni. Hmm nem tetszik az újév eddig.
3856km,228,84l=5,93l/100km
Karácsony előtt egy nappal, a szerelőm megállapította, hogy a kormányművemből folyik a szervó olajam. Az elmúlt 2 hétbe másfél liter szervóolajat öntöttem a tartályba a cseréig.
A tatabányai bontóból rendeltem a kormányművet, nagyon jó állapotban volt szerencsémre :).
A gömbfejeim jók voltak, azok mentek a bontóból beszerzett kormányműre. A bal oldali axiál maradt, a jobb oldalit viszont átraktuk a régebbiből.
Az olajhűtőnél is volt olajszivárgás, ott a csöveknél az O gyűrűket kellett cserélni.
A futómű be lett állítva.
Érezhetően jobb lett a kormányzása az autónak. :)
A költségem anyag, munkadíj és futóműállítással értendő.
Fotók most nem készültek, mert nem voltam jelen a cserénél.
Km állás: 229800 km