Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2016-12-13

Mikor megvettem az autót szinte minden tetszett rajta pár dolgot kivéve.
Ilyen példának okáért a pajzs. Az nagyon-nagyon nem. Sőt annál sokkal jobban nem!

Biztos ,hogy van akinek tetszik, szerintem förtelmes. Ezért elcseréltem egy gyárira.
Nem tudom szavakba önteni,hogy mennyire jó így ránézni az autómra.

Gondoltam hatalmas szívás lesz lekapni a lököst, de igazából pofon egyszerű, egy marha szűk garázsban, egyedül 1.5 óra alatt megvoltam az egész mókával.

Az összes csavart visszarakás előtt befújtam, így nem fog a télen berohadni sem.

Kezd úgy kinézni a szekér ahogy szeretném. Haladunk szépen!

Az utolsó kép ékes bizonyítéka annak, hogy a szörnyek nem az ágy alatt élnek . :)

Költség csak a postázás díja.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-12-13

Ebay en megrendeltem a katalizátorok utáni dobot.
nézegettem több helyenis.. az autoalkatresz24 67000FT ért tudtam volna megkapni igyen szállítással. de mivel túl nagy ezért nem szálítják ki, Berlin meg picit odébb van. Az AutoGenius 184Euroért adta volna. de Magyarországra nem szállít... Ígyhát az Imasaf dobjára esett a válassztás.

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-12-08

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2016-12-12

Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija

Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek

Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.

Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek

 
>> Szervizkenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-12-12

Elérkezett az első generál ideje.
Alfika kapott 4 új lengéscsillapítót, stabpálcákat, két új rugót előre,első, és hátsó fékcsöveket, tárcsákat elől, betéteket. kuplung kinyomó csapágyat (vagy mi a neve), és olajcserét.
Kicserélték a tartályt ami a hűtővizet tárolja, mert eresztett.
És ami hideg vízként ért... kasznist kell szereznem. Sajnos a küszöbök rohadnak :(
Jah, és egy új szerelőt, mert bár a cimborám szereli, most már nagyon mondja, hogy nem szereti szerelni az olaszt.
5600km-nél tartunk közösen.
Jah, és vettem egy donort 45 ezerért, ami főtengelyhibás. A költség azzal együtt értendő :)

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2016-12-12

Termosztát csere , hűtővíz csere 198266 Km , magam csináltam :)

 
>> Tuning és extrayani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2016-12-03

Szerencsére Erhard úgy gondolta nincs szüksége a továbbiakban a Novitec boxra, így átvettem tőle.
A bekötése nem bonyolult. A hozzá adott kábelköteget az autó két szenzora és a fojtószelep csatlakozói és ahhoz vezető kábelek közé kell bekötni. A vezérlőelektronika dobozát az ECU akkumulátor felőli oldalára, egy rozsdamentes profilra fogattam fel.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2016-12-12

Eddig tartott a felhőtlenség... ezidáig gond nélkül tette a dolgát, szépen is indult, de ma pár indítás után a budaörsi auchan parkolójából már nem akart önerőből hazajönni... nógatásomra a válasza azon túl, hogy nem indul a motor, hogy nem alszik el a műszerfalon a kulcs (code) ikon... :(

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2016-12-12

Egy kicsit korábban ért ide a Jézuska.
Hozott egy elektromos működtetésű antennát, mert csak egyszerű kézi kihúzhatós volt benne.
Úgy kötöttem be, hogy tettem egy kis kapcsolót a fejegység és az antenna közé, hogy ne tolja ki mindig csak ha rádiót hallgatok.
Újra lett bőrözve a kormány. Nem azért mert nagyon használt volt (100eKm-nél szép is lenne), hanem mert így sokkal jobban néz ki. Új váltószoknya és új kézifék szoknya is jár a kormányhoz, nehogy megsértődjenek. :-)

Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.

11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.

Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.

A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.

Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.

Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.