Blog
Mikor megvettem az Autót kaptam hozzá egy gyári 18-as szettet, 2013-2014 évjáratú, 235/45/ R18 gumikkal, csak a nagy öröm közepette nem is figyeltem hogy az egyik gumi szett 235/45 R18 94W mig a másik 235/45 R18 98Y, ergo eltérö súlyindex, ami itt kint sajnos Tüv szerint nem jováhagyott :(
Igy erre a szezonra csere, kaptam egy jó ajánlatott árban, Nexen SU1 lett a befutó, Dot 2016-2017, 2 nap alatt itt is volt, de csak Áprilisban kerül fel mikor haza megyünk.
Egyben Eladó lesz a másik szett:
Fulda SportControl 235/45 R18 94W 2db. 5mm minta
Kumho Ecsta Le Sport KU39 235/45 R18 98Y 2db. 5mm
Költség: 300 Euro / 4db



Felraktam a kínai gumikat , sajnos nagyon hangos volt , aztán elhatároztam nézek normálisat, megérdemli.Találtam a neten Michelin Pilot sport3 at 2db ot ,90 % osat , elmentem a gumishoz és láttam ott Audi felnire felszerelve 4 db zsír új contit annyi hogy gyári audi gumi benne az A0 ás jelzés 2015dotos, addig beszéltem neki még leszedte mert nagyon el akarta nekem adni a felniket is. Nagyon jó áron sikerült hozzá jutnom és 4ezerért fel is szerelte.
km óra állás : 252900km


Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...
A tegnapi nap folyamán este irány Hort felé, olyan 110-nél a kocsi berángatott. Lelassítottunk 90-es tempóra és gond nélkül tettük meg a maradék utat. Arra gondoltunk biztos felkapott egy kis koszt.
Másnap indításnál kicsit pöfögött majd megállt. Ezt eljátszotta párszor. Akkor szólni bátyámnak, hogy baj van. Próbálgatta ő is az eredmény ugyanaz.
Na akkor biztos nem kap megfelelő üzemanyagot, úgyhogy szerszámok elő, szétszedni a szűrőket. A hátsó tiszta, gázolajszűrő kitisztítva, próbakör.
Mint utólag megtudtam, volt egy alkalom amikor leállt, de utána újraindítás és ment is. Akkor bátyámnak jött egy ötlet, mivel köpi a fekete zaccot, kifelé( tehát az üzemanyagot megkapja) hogy megnézi a légszűrőt. Mivel nem idén volt cserélve, elég kosz volt benne. Kicsit kiütögetni, próbakör, megy mint a rakéta.
Hazafelé már semmi gond nem volt.
Tanulság: a gázolajszűrő, légszűrő potom pénz gyakrabban kell ránézni, cserélni, mert néha azt hisszük valami orbitális probléma van, közben meg csak kis apróság.
Most már csak menjen át a műszakin és két évig megint lehet vele furikázni.
-Kardán kompletten felújítva (hardyk, csapágyház, Koyo csapágy, zsírzás)
-Váltóolaj cserélve (75W-90 GL-5)
-Első felső lengőkar támasztóbak gumik cserélve
-Hátul elkezdtem lebontani a De-Diont, nemsokára jöhet ki az autó alól
-Ajtóbehúzók cserélve


Igazából a háttér nem fontos, kiprobáltam egy új helyet ahol mosatni tudok... Allguth Tankstelle-nél kapott egy kis szeretetet :) eredmény nem rossz de maradok a Sonax autómosónál.
Hát ennyi :)



Van egy kis szépséghibája a vezetőülés kárpitjának, ahogy a képen is látszik, megszakadt az él vezető szál. Kihúztam és ideiglenesen tettem bele egy vékonyabb damilt, amíg a megfelelő anyagot meg nem találom.






Tisztán látszik, hogy a hollandusok kamuztak a szervizzel kapcsolatban. A vezérlés és a hosszbordás környékén semmi sem volt cserélve. Olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt cseréltek, az olajat eltúlozták, mert sok ment a gyertyákhoz is, meg az egész blokkot meglocsolták és alul tiszta olaj az egész. Vagy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj a gyertyához, illetve a fötengelyszimering ereszt és az van a kocsi alján. Legrosszabb esetben mindkettő fennáll:-(







