Blog

Megint:
- előjött, hogy a jobb oldali ablakot magasra emeli és így hozzáér a tetőhöz becsukáskor,
- sikerült az ajtópanel felrakásakor elmozdítani a zár "pöckét" és szedhettem szét újra.

Amúgy minden rendben ment...
Szóval Csörinél feltűnt, hogy a jobb oldali ajtó kattanva csukódik. Jobban megszemlélve jól látható volt, hogy az üveg eléri a tető szélét. Az üveg kb. 2-3mm-el tovább megy fel,mint kéne. Volt már ilyen, rögtön a végállás "pöcök" műanyag borítása tűnt bűnösnek. Ilyenkor a műanyag borítás az évek sora miatt elmállik és a fém a fémen ütközik. Így kb 2-3mm-el odébb áll meg.
Az is lett...

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-26

Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2017-03-26

Lassan ideje feldobni a nyári papucsokat. De előtte volt még egy-két tennivalóm a vassal, pl a bal első nyárit úgy tettem el, hogy volt egy csavar benne. Le is eresztett 1 bar-ra.
Gumishoz nem akartam elvinni, elég kopott a szet, de ezt a nyarat még kihúzom vele, ezért itthon megcsináltam. Még régebben vettem a Homasitában 900 Ft-ért egy defektjavitó készletet. Ügyes kis cucc, 10 perc alatt megvoltam vele. És van még 4 hurka, gyorsabban megvan mint egy kerékcsere.
Ha már összekoszoltam magam, a fékolajat is lecseréltem, mert még sosem volt cserélve.
Egyedül nem egyszerű, a nyomásos vagy a vákuumos módszerrel szokták. Van egy vákuumpumpám, de azzal nem ment valami gyorsan, a légtelenitőcsavar menete mellett sok falslevegőt szivott. Inkább kerestem egy kupakot a tartályra (a Kalcidur-kanna kupakja ugyanaz a menet), tettem rá egy csövet, és az egyik téli kereket leengedtem 0,9 bar-ra (több helyen olvastam hogy 1 bar-nál nagyobb nyomással nem szabad a tartályt megnyomni, mert az ABS nem szereti), azt kötöttem össze a tartállyal. Igy az aknába már csak nyitogatni kellett a légtelenitőket, szépen jött le az olaj.
A MultiEcuscan-el rámentem az ABS-re, mert mások irták hogy úgy korrekt a fékolajcsere ha a töltőszelepeket is kinyitogatjuk közben. Bár az ABS működését átnézve ennek nem sok értelmét látom, mert a load-szelepek árammentes állapotban vannak nyitva, a drain-szelepek és a szivattyú az ami a nyomástárolókból is kilökdösi az olajat. Na én minden szelepet megmozgattam miközben folyt az olaj, meg a szivattyút is megforgattam.
1L-es olajam volt, azt mindet átküldtem rajta. A kuplungot nem légtelenitettem, ahhoz ki kellett volna kapni az akkut, és már nem volt rá időm .
Ami kellett, 8-as meg 11-es kulcs, egy tiszta 2dl-es üveg, meg egy mipolán cső. Szépen látszott ahogy a zavaros, homályos olaj után megjelent egy tiszta réteg a tetején. Arra figyelni kell, hogy többször utána kell tölteni a tartályba, nehogy levegőre fusson.
Átnéztem az alját hogy a tél mennyi kárt tett benne, hát nem sokat. Jó anyagból van a vas :)

>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-03-26

Felkerültek a nyári kerekek.
Continental ContiSportContact 3 235/40 ZR19 gumikkal.
Na igy szép az összkèp.

247.000km

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-03-25

Vettem kerékőr szettet a nyári felnikhez.

 

Ma megyünk AMTS-re(feleségem volt az egyik páros jegy nyertese :) )úgyhogy rendbe vágtam az autót, lefenyeztettem a felniket, volt pár padkazas nyom rajt+ egy kis polir, bor ápolás. Most már egy Alfa-hoz méltóan jelenuk meg 🙂 Km: 129.300

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-03-25

17 év nem múlik el nyomtalanul szokták mondani... hát nálam sem. gondoskodás ide vagy oda a rozsda itt is felütötte a fejét. Beszéltem egyik lakatos ismerősömmel hogy csináljuk meg a küszöböket .
Levettem a műanyag burkolatot a küszöbről akkor tárult elém a szomorú valóság. A két hátsó emelési pont a vészesebb de egyébként annyira nem vészes mint gondoltam. A probléma abból adódik hogy a műanyag burkolatban megáll a sárlé és az szépen lassan eszi meg a lemezeket. Szóval ha meglesz csinálva a küszöb fél évente le fogom venni és kipucolni.

Pár kép:

 
>> Tuning és extraBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-03-25

Kapott a verda egy kis Llumar fóliát.
Régóta tervben volt már egy mert szerintem nagyon jól néz kis , kettő az UV védelem miatt is B oszloptól hátra plusz előre egy kis csík.
Otthon levettem a hátsó ajtókárpitokat hogy ezzel is időt sporoljak nekik meg magamnak is :)
A fóliázást Győrben a Centrum fóliás srácok csinálták. Csak ajánlani tudom mindenkienk mert szépen és gyorsan dolgoztak.

Km: 263.120

 
>> Egyébyani🍀 // Alfa 159 SW 1750 Tbi Novitec // 2017-03-25

A 159-es felírat 3-ös számán a krómréteg felhólyagosodott. Külön nem kapható, csak egyben a három szám, így rendeltem egyet. A régit leszedtem, a felületet megtisztítottam az újat felragasztottam. Nem nagy mutatvány, mert egy tapadó átlátszó fólia van a fényes oldalon, így az egymáshoz viszonyított pozíció fix.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-03-25

Tegnap a Turbó nyomásmérőt bekötöttem, gondoltam megyek egy kis kört. Beindítottam ráléptem a gázra és leált. Hm. Indítgattam de hiába. Benzin pumpa nem búg. Legalább Fateromnál fosta össze magát. Ma Fater átnézte ki méregette. Egy Relé adta meg magát. Amit kicserélt, és pöc röff. Hétvégi családi Program Alfák takarítása, ápolása.