Blog

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-15

Vettem egy méretpontos csomagtér tálcát. Tök jó, egyébként is elég koszos a csomagtér kárpitja, így legalább nem látszik.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-21

Sajnos a bontottan vásárolt ABS pumpa nem lett jó. Mondjuk magamat ismerve meglepődtem volna ha igen. :) Szóval maga a pumpa valószínűleg jó, de az istennek nem akar kommunikálni az ecu-val. Én magam ehhez elég hülye vagyok, tehát nem fogom tudni átírni az ecu-t, hogy rávegyem az együttműködésre. Marad a B verzió, azaz az eredeti ABS pumpa felújítása. Ezzel kellett volna kezdenem... Persze itt Szófiában nem találtam olyan műhelyet, aki felújítani (vagy még nem elég jó a bolgár tudásom), így haza kell küldenem, otthon remélhetőleg megcsinálják és akkor mehet vissza a helyére.

Meglátjuk.

Eldőlt, hogy az idei Nagy Túra VI. ismét a Spideré lesz.
A terveben szerepel néhány hágó és panorámaút, pl.:
- Gerloss Hochalpenstrasse
- Silvretta Panoramastrasse
- Albula
- Julierpass
- Majola
- Bernina
- Passo d'Aprica
- Mortirolo
- Gavia
(remélem ennél több hágót kipipálhatok majd a listámról)

...néhány osztrák kisváros:
- Mayerhofen
- Nauders

...néhány olasz városka:
- Bolzano
- Parma
- Mogenlia

Alfa Múzeum Arese
Cinque Terre

Előre láthatóan 3.100-3.200 km vár a Spiderre,a tengerszinttől 2.600 méter fölé.
Hogy ne legyen gond, az idei évet is Várpalotán kezdjük a nagy szervizkörrel (vezérműszíj és társai).

Izgalmas év lesz, van mit tervezni...

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2017-02-20

1,5 hét pffff azóta nem ültem kocsiban...kocsiban? Sehol...fekszem és üvöltök a fájdalomtól. Kocsik nem is tudom hogy állnak...ááááhhhhh fájdalomcsillapítók sem érnek semmit...egy dologra jó...fogytam 5 kilót.

>> Egyébgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-02-20

Sok minden történt. Nem igazán volt időm vezetni a blogot, megpróbálok mindent összeszedni.

- teljes kipufogó rendszer, a Jano Dobnál. Végeket beigazították, minden kipuf tartó a helyén, és megerősítve nehogy leessen még egyszer, ami miatt vinnem kellett...

- Jobb oldali lengőkar csere, ette a gumi belső felét, ez meg is oldódott.

- jobb oldalon a féknyereg kisebb kátyúknál "csilingel", mivel lassan megy fel előre a nagyfék nem igazán foglalkoztam még vele. Ez marad hibának egyenlőre.

- Felszültség mérő ment az óra helyére, Gyújtásra bekapcsol, zölden szépen digitálisan írja. Ez csak kis próba, nem biztos hogy marad, egyenlőre bejön.

- Műszaki megvolt 2017.02.14, minden fasza, minden jó.

- Benzinmhttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1487603908-10382-blog.jpgutató nem igazán működött, ugrált, mutatott mindent ami nem volt valós, és volt hogy az üzemanyag lámpa sárga villogása az indexszel megegyező ütembe történt.
Azt hittem kábel, zárlat de nem. A műszerfal volt gebaszos, kapott új "Super"ből való műszárfalat, ami sziper szuper. A kilóméter még át tekerem a valósra és a borítása mivel az újnak kuka, ezért azokat át kell szerelnem a régiről.

-A kocsi Bognár Zolinál, Kuplungszett (Luk), ami már régóta várat magára az olaj dekni mivel a mostaniba a leeresztő bele van szakadva. Persze akkor már Motul 10w40, olajszűrő, persze akkor már váltóolaj.

- Bal első ajtó csere, mivel amivel vettem javítva volt de okádék módon, találtam egy színre fújtat sokkal jobb állapotban. Ez még egy picit lóg, majd be kell állítani.

- Hűtővíz lecserélve, Favorit G12 ALU fagyállóra.

- Hűtő elkezdett csöpögni, még várat magára de hamarosan azt is megcsinálom.

- Keresem a vadi új 4 nyári gumit. (Uniroyal talán)

-Roli csinált pár képet dobok fel egyet-kettőt.

Hirtelen ennyi. Ha valami még eszembe jut írom :)

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-02-04

Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-01-10

A folyamatos alapjárat ingadozás miatt úgy gondoltam időszerű lenne gyertyákat cserélni, kapott is újakat a Piroska de a jelenség továbbra is megmaradt, már épp kezdtem rákészülni, hogy ez komolyabb gond lesz, mikor is egyik napon nem a Shel-en álltam meg tankolni hanem egy pár kutas magánkúton, ott nézem hmm a 98-as csak 3 Ft-al drágább.
Na akkor menjen az bele, Meg is szűnt az ingadozás, megállt stabilan 800-850közt.
Azóta is ott tankolok. Egy tankolásom volt a kagylóson azóta, el is kezdett ingadozni utána az alapjárat. Úgyhogy visszatértem a magánkutas 98-ashoz.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-02-20

Hosszas keresgélés után rá jöttem miért is nem szól a rádió....
Szoval csere érett lett a talp és az antenna is...

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-02-20

Yani volt olyan rendes és hozott egy pár Pioneer kiszedőt, így ki tudtuk venni.

Kiderült, hogy azért nem volt jó a rádió vétel mert Holland barátunk nem tette bele a fantomtápot. Ezt polcról pótoltam, így már vele van a (tér)erő.

Van benne TMC vevő ami jelenleg nem működik, erre még megoldást kell találni.

A képen látható régi kormánygomb vezérlő van benne, ezt cserélni fogom erre, mert ez elvileg tudja használni a telefon gombot is. Továbbá azt is várom tőle, hogy az autó leállítása után addig villany alatt tartsa a fejet, amíg a kulcsot ki nem húzom...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-02-16

Jelölt alkatrész megadta magát. Leömlő felöl jövő visszatérő cső gyorscsatlakozója anyagában elporladt, minek következtében majd három liter hűtővíz elfolyt. Gyári alkatrész (50518111) megrendelve, de összerakható volt egy sima 16-os bilinccsel ideiglenesen.