Blog
Ennek is eljött az ideje. A vonóhorog kapott új aljzatot és vonóhorog kupakot. A régi aljzattal nem működött . A féknyergek festését nyárra tervezem. Összeszerelésnél vissza kerültek a műanyag dob betétek + kapott élvédőt












A kocsi úgy döntött, hogy bármilyen előjel nélkül elkezd nem kívánatos hangot kiadni a motortérből. Először a feszítőgörgőre gyanakodtam, szét is szedtem, majd kicseréltem a görgőt, de a hang maradt. Mivel a klímakompresszor felől érkezett a hang, úgy gondoltam, hogy a kompresszor adja ki ezt a hangot. Gyors megoldásnak azt választottam, hogy kihagyom a klímakompresszort, veszek rövidebb szíjat. Kerestem-kutattam, majd találtam egy weboldalt, ahol leírás alapján a 10 szelepes 2.4 JTD klíma nélküli változatához 6PK1105 szíjat ajánl. Meg is vettem a szíjat, nehezen felszenvedtem, majd mikor szerettem volna a feszítőgörgőre húzni ledobta magát. Mivel nem nagyon volt kedvem vonyító autóval utazni, így kivettem a munkahely raktárából egy 6PK1125 szíjat ezt simán felraktam és tökéletes a csend. Jelen pillanatban a klímakompresszor a teljesítmény istenének áldozata lett,, majd megoldódik ez is. Kiderült viszont, hogy a kellemetlen zaj okozója az excenrikus feszítőgörgő, majd ezt is kicserélem.
Nem jött be a hosszú tetőantenna.
A gyári navi miatt az antenna alsó részének maradnia kellett, az arra rárakható cápaantennát túl nagynak találtam, így rendeltem egy mini antenna szárat.
Eredeti terv az hogy lefújom majd a talprésszel együtt fekete Plasti Dippel.
De így felszerelve egész jól mutat élőben, szóval lehet hagyom is így.



A 147-nek mennie kell! Na nem minden áron, de úgy döntöttünk a család gyarapodása miatt, hogy szakítani kell a 3 ajtós szeretett autónkkal , ha találunk egy új, szerető gazdát Neki! :-(
Rövid kört futva a használtautó piacon, hamar rá kellett jönnöm, hogy bizony nem lesz könnyű az elvárásoknak megfelelő autót találni, már ami az állapotot illeti. Sok hamar elvetett off-os típus után a kalapban a 156 Crosswagon és a 159 SW maradt.
Ezekből többet is személyesen megnézve, és ezek után elkeseredve, jött a döntés, el kell menni az ország másik végébe és megnézni azt a TI-t, ami képekről mindkettőnknek tetszik. Telefonon részletesen többször kifaggatva a tulajt ( kereskedős autót már nem is akartam megnézni) bizakodó voltam.
És joggal :-)
Megérte több, mint 400 km autózni, hamar láttam ez más lesz mint a többi!
Először csak járkáltam körbe,körbe, figyelve az illesztéseket, sérüléseket, de minden rendben volt. Már-már gyanúsan is.
Utána beleültem és ott már éreztem valamit. Valami olyat, hogy ha a próbaúton is minden ennyire rendben lesz, akkor viszem az autót.
Mentünk egy hosszabb próbakört, kipróbálva amit csak lehet az autón, most gondosan figyelve, hogy rámenjek az összes aknafedlapra, de semmi hang, semmi zörej.
Visszafelé úton már azon kezdtem gondolkodni, hogy mi lehetne az alku tárgya, de tényleg nem túlzok, hibátlan az autó.
Frissen voltak cserélve a lengőkarok, a 4 tárcsafék, betétekkel, 95% os Good Year téli gumik, és kb 80%-os nyári gumik. TI felni viszont nincs , de ha a régi tulaj nem adta volna el akkor megtettem volna én, mert nem akartam volna 19" gumikért egy kisebb vagyon kifizetni, és borsodban (is) elég pocsék utak vannak.
A hazafelé tartó út nagy élmény volt, szerencsére meglepetésektől mentes. 130 km/h-tempomattal nem is értem, de 4,7 l es átlag jött ki a computer szerint, persze ez majd a benzinkúton kiderül :-)
A motortérben van egy kis "" teljesítmény optimalizálás"" így elvileg a jó öreg 1,9 JTDm 170 le tud, hogy ez a fogyasztás ennek tudható e be azt nem tudom.
Még friss az élmény nagyon, az biztos, hogy gyönyörű, és az is hogy hátul magam mögött nincs lábtér, pedig csak 183 cm vagyok.
A többi autóhoz hasonlóan itt is fogom részletesen vezetni az autóval kapcsolatos történéseket, és remélem a szerelem nem múlik el!
Km: 218 224
Sziasztok hát sajnos ujra szét szedésre került a gép! a múlt héten szombaton gondoltam egyet és a jo időre tekintve gondoltam lemosom a kocsit ekkor vettem észre hogy bal oldalon a kerékjárati iv és a küszöb találkozásánál rozsdásodik (puha volt a fém)! mivel nem hagyott nyugodni meg támadtam csavarhúzóval és szépen kilyukadt. ugyanott alá feküdtem és egy szépen elkent (általam tömitőnek itélt) Szélvédő ragasztó szélle a viz miatt lafogott na most mivelez Német auto volt nem csodálkoztam a monyákon! Igy én meg húztam persze lejött az egész és ott kandikált ki a hátsó taposó lemezen egy nagy lyuk az én legnagyobb örömömre! :D most 4 napja a lakatosnál pihen mivel nekem nincs emelőm és hegesztőm hogy meg csináljam sajnos! am szombaton termosztát csere is volt hát nem kívánom senkinek! Pénteken meg vásároltam a nyári felniket is ugynézki Dunlop sport maxx gumik lesznek rajt! :D sok Boldog kilómétert továbbra is Cartársak!










Végérvényesen megszűnt a rázás, és a kigyorsításkori szitálás. Egyetlen egy jó szerelő kellett hozzá, aki megmondta, hogy ez pedig féltengely belső csukló..
Jobb első féltengely kompletten cserélve, és a probléma megoldva. Végre.. :)
Jövőhéten megy futóműállításra és kész!