Blog
Sok-sok nézelődés után végül megtaláltam a nekem tetsző darabot. Nem volt egyszerű, 2010-nél régebbit és túl sokat futottat (>200k KM) nem akartam venni. Ennek megfelelően nem is a legolcsóbbak között válogattam. A kínálat zömét egyébként kereskedők által Nyugat-Európából behozott autók adják. Ezek között vannak szebb és kevésbé szép állapotúak is, az viszont közös bennük, hogy általában nem, vagy csak nagyon nehezen leinformálható az előéletük. A "vezetett szervízkönyv" ugye önmagában nem sokat jelent, nem túl nehéz pár ezer forintból egy bármilyen szírvízkönyvet kihozni. Mindazonáltal, mivel a hazai forgalomba helyezésűekből nagyon kevés van, nem zártam ki, hogy ilyet vegyek, de végül nem találtam olyat, ami meggyőzött volna. A használtautó piacot jobban ismerők szerint ezeknek az autóknak a nagy része többszörösét futotta, mint amennyivel árulják őket. Főleg, amik a kínálati lista alján vannak. Erről egyébként nem is olyan bonyolult meggyőződni, ha megnézzük a kinti kínálatot és összehasonlítjuk a már itthon lévő behozott darabokkal. Az itt kínált, külföldről behozott autókat sokszor sokkal olcsóbban árulják, mint a hasonló futásteljesítményű és feleszereltségű kinti gépeket. Hogy lehetséges ez, ha még azt is hozzávesszük, hogy a behozatalnak és itthoni forgalomba helyezésnek nem elhanyagolható költségei vannak, amin ráadásul még a kereskedő is keresni akar? Csak úgy, hogy nem teljesen az a helyzet az autóval, amit a hirdetés állít róla. Ez legtöbbször a futásteljesítmény, ez az ami nem annyi szokott lenni, mint amit a km óra mutat.
Végül ráakadtam egy Magyarországon 2010-ben forgalomba helyezett példányra, ami a nyilvántartó és a szervizek adatait, számláit nézve is hihetően 96 ezer kilométert futott. 2.4 dízel motorral, automata váltóval, 19-es felnikkel, Ti csomaggal, piros színben. Eredetileg nem ebben a színben kerestem, de ahogy megláttam élőben, nagyon megtetszett. A legtöbb autónak ebben a méretben szerintem nem áll jól a piros, de az Alfa nagyon jól mutat. Egy márkaszervízben állapotfelmérést végeztettem, nem találtak semmi nyilvánvaló problémát, az autót nagyon jó állapotúnak mondták. Én magam körbe mértem a rétegvastagságot, a fém alkatrészek körben 110-15m um vastagságúak. Ennek ellenére a "voltetorve.hu" adatbázisa alapján két éves korában volt rá kárkifizetés. Ekkor még az első tulajdonosnál volt az autó, úgyhogy a második - akitől vettem - nem tudott pontos információkat arról, hogy mi történt pontosan, de úgy emlékezett az első tulajdonos elmondása alapján, hogy parkolás közben valamelyik lökhárítót amortizálta le. A kifizetett kárösszeg alapján ez hihetőnek tűnik és mivel a fémalkatrészek rétegvastagsága se mutatta gányolásnak a nyomát, ez nem különösebben zavart.
Végül megalkudtunk és elhoztam. A jó állapot és az elég biztosan alacsony futásteljesítmény miatt, hajlandó voltam a Magyarországon hasonló korú és felszereltségű 159-eseknél kért magasabb árat megfizetni. Az elkövetkező egy évben 30-35 ezer kilométert tervezek menni, úgyhogy hamarosan eldől, megérte-e kifizetni a felárat.
A mai napon a kis Bella sikeres műszaki vizsgát tett.
Mindent rendben találtak nála.
Km: 283042
A megvétel után elvittem Tomihoz a vasat, hogy átnézzük rendesen, meg persze a tudott problémákat is orvosoljuk. Első teljes fék csere (TRW), vezérlés csere+vízpumpa (GATES), összes szűrő, olaj (Selénia WR5w30), mindkét oldali féltengely gumiharang, jobb első kerékdob, billenésgátló.
TRW tárcsa 330mm: 45.000 Ft, pofák 14.000Ft, Szerelés 7.500Ft
Féltengely gumiharang szett: 9.000Ft, Kerékdob: 7.500 Ft Szerelés: 15.000 Ft
Olaj: 19.500 Ft, szűrő: 2600, pollen: 5.200, üzemanyag: 6.000 Szerelés: 5.000 Ft
Vezérlés+pumpa: 46.500 Ft, fagyálló: 3.000Ft Szerelés: 20.000 Ft
Billenésgátló: 19.000Ft szerelés: 10.000Ft
Haspajzs csavarok: 10db 3.000 Ft.
Anyagok összesen: 181.000Ft Szerelés: 57.500Ft
Km óra állása: 140.600 Km
Szegény kisegér valahogy befért a légszűrő alá...








A január végi vásárlást követően az eredetvizsgálat és az átírás is sikeresen lezajlott február első felében. Egy bent ragadt hibakód miatt az elhozatal óta világított a "check engine" lámpa, de Szecsei Tibi barátom pár perc alatt orvosolta ezt, azóta sem találkoztam a műszerfalon hibajelzéssel.
Majd következett egy alapos külső és belső takarítás, miután már papíron is hozzánk tartozott az autó. Örömmel konstatáltam, hogy a gyári felszerelés közel hiánytalan, a 4 gyári GTA szőnyegből 3 hibátlan állapotban megvan. A vezető oldali első GTA szőnyeg hiányzik, egy ilyet be kell majd szereznem.
De visszakanyarodva a címben jelzett témához, az első komolyabb beavatkozás a motorolaj és az olajszűrő cseréje volt. Olajban a Selenia 10W 60 Racing mellett tettem le a voksot, míg szűrőben a MANN Filter lett a befutó. Eredetileg fém dobozos Selenia-ra pályáztam, de az sajnos nem jött össze. A gyárilag előirányzott mennyiség 5,9 liter, így az 5+1 liter elégségesnek bizonyult és még kis tartalék is maradt. A cserét saját kezűleg terveztem végrehajtani, ami így is történt. Ellenére annak, hogy az olajszűrőhöz kicsit bontani kellett a klíma és egyéb csövekből, de végül sikerült hozzáférnem. Szerencsére nem volt a szűrő nagyon rászorulva, így gyakorlatilag smirglivel és a puszta kezemmel szépen le tudtam tekerni. Az új szépen passzolt a helyére, igaz 2-3 centivel rövidebb, az eredetileg rajta lévőnél. De ez nem okozhat gondot, tekintve, hogy a MANN Filter e-katalógusa is ezt hozza a 932A motorkódhoz, tehát a GTA -hoz ez ajánlott. Én bízom a MANN mérnökeiben, remélem nem okoznak csalódást. Az egész művelet megvolt ca.3 óra hossza alatt, úgy, hogy bőven hagytam kicsöpögni az olajat. Gyakorlatilag egy szerelő akna és pár célszerszám segítségével simán kivitelezhető házilag is a csere.
Még vannak kisebb projektek hátra, mint pl. ablakmosó tartály csere, K&N Filter installáció, váltó olaj revízió és szükség esetén csere, felnik fékpor mentesítése, klíma vezérlő egység csere, első ülések renoválása,stb. Ahogy haladok ezekkel, jönnek az újabb blog bejegyzések.





Rendeltem még decemberben egy új szőnyeg szettet a Főnix autószőnyegtől. "Style plüss 7-9mm" fajta, a szegése pedig megegyezik az ülések színével. Nagyon szép munka, ajánlom mindenkinek! :) https://autoszonyeg.com/

Az autó 2014.06. havi német forgalomba helyezésű, 27700 km-el vettem február elején. Egy német Alfa fan családból származik, 3 Alfa állt az udvaron, mindenki Alfa pólót viselt.
Na az ilyen echte német család is ritka...
Az autót telente nem használták...autó téliesítve, rendszám leadva.
Beülve még új illat fogad.....az első napokban sokat ültem bele csak úgy a garázsban!
Természetesen nem adtak matrica rendszámot előre, mert a fém és a matrica mérete megegyezik és ha elfér a matrica, akkor elfér a fém is. Na ez kis Hazánk hatóságának gondolkodásmódja és még le is írják! Akkor minek van matrica rendszám? Egyébként az előző két Giu-n az volt...
Piritu Cartárs útmutatója alapján kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettem és már 3000 km-t kibírt.
Természetesen összes folyadékot , olajat és szűrőt cseréltettem /Selénia és Tutela folyadékok, Mann és Mahle szűrők/.
Az olajszűrő csere megtréfált, mivel ehhez a motorhoz már rendes fémházas szűrő kell és ahonnan rendeltem ott szűrőbetétet írtak hozzá. Ezért egy napot állt mire megjött a Mann W 6014 szűrő. Más nem is gyárt hozzá, a gyári is Mann...
Az Olasz Autók Házában szoftvereket frissítettek, illetve a xenon magasság állító hátsó jeladót újrapozícionálták, mert az autó elé kb. 15 méterre világított a fényszóró. Június végén lejár a német műszaki, akkor tervezem a következő szervízt is.
1999-ben vettem egy rosso 145 1.6 TS-t és már akkor vágyakozva néztem a lóherés csúcsmodellt a 2.0 TS-t. 18 évnek kellett eltelni,hogy beleülhessek az utódba. Kívánom Mindenkinek,hogy így teljesüljenek az álmai/vágyai!!
Kicsit rendet tettem a motortérben.
Azzal kezdtem, hogy kicseréltem a törött fékolaj tartály kupakját(mondjuk ezt vétel után azonnal), vettem egy, az akksin levő műanyag takaróelemet, mert az hiányzott. Lefényeztem a motortérburkolatot ,mert nem ítéltem szépnek, és le lett mosva a motor.
Azt szeretem ha tiszta a motortér is.




Mikor megvettem az Autót kaptam hozzá egy gyári 18-as szettet, 2013-2014 évjáratú, 235/45/ R18 gumikkal, csak a nagy öröm közepette nem is figyeltem hogy az egyik gumi szett 235/45 R18 94W mig a másik 235/45 R18 98Y, ergo eltérö súlyindex, ami itt kint sajnos Tüv szerint nem jováhagyott :(
Igy erre a szezonra csere, kaptam egy jó ajánlatott árban, Nexen SU1 lett a befutó, Dot 2016-2017, 2 nap alatt itt is volt, de csak Áprilisban kerül fel mikor haza megyünk.
Egyben Eladó lesz a másik szett:
Fulda SportControl 235/45 R18 94W 2db. 5mm minta
Kumho Ecsta Le Sport KU39 235/45 R18 98Y 2db. 5mm
Költség: 300 Euro / 4db


