Blog
Úgy adódott hogy az apróhirdetések között ráakadtam egy 166 ból származó install takarólapra gravirozott logóval.átkellett szabni,rendberakni,és kitalálni hogy hova és milyen formbában tudom befaragni.ez lett belőle.



Ma sem unatkoztunk,Sanyicimborámmal megcsináltunk egy/két dolgot. Először a tükör tartókkal kezdtük majd a rendszám tartóval fejeztük be nem volt nagy munka,hamar megvoltunk vele és sokkal szebb is lett. Ez is letudva :D







Szokásos 10 ezres szerviz
Elérkezett a szokásos tavaszi klímatisztítás ideje ami a pollenszűrő cseréjével is jár. Kapott szép új aktívszenes szűrőt is. A szűrő cseréjénél tűnt fel, hogy hiába világít a belső keringetés ledje, a szűrő felől láttam a ventillátort, mert a légterelő külső levegőre volt állítva. Így már érthetővé vált, hogy amikor teherautó/busz mögött belső keringetésre váltottam, miért jött be mégis a bűz...
Állítómotor kiszerel (egyik fül le is tört, mert a két csavar közül az egyikhez nem lehetett hozzáférni, ezt utána másfél órás szenvedéssel tudtam csak kiszedni, miután a kesztyűtartótól is megszabadultam). Bontót felhív, mondjak gyári számot. Persze az összes szám le volt peregve a matricáról... Az első darab amit kaptam, persze nem bele való volt, a zárt állapotig eltekerte a kart, de vissza már nem... Ezt még vissza kell vinnem. A másik bontóból sikerült bele balót beszereznem, amit be is építettem. Most már öröm van, a büdös nem jön be, csak a számát ennek sem tudom...
Ami nem belevaló: 16164972. Ami jó: 162?5099 (talán 16215099)...



Március 27-én rendeltem a Főnix autószőnyeg vebáruházból egy pár új szőnyeget.
Ma meg is érkezett postával, utánvétellel 5.400 Ft-ért.
Ahogy kell "Piritu" hímzéssel.





Elég kopottak voltak a tükörtartó konzolok! Rendesen dobta le a festéke es szarul mutatott az autón! Attilanak voltak tartalékba azokat oda adta nekem! Lecsiszoltam majd fújható fóliával lefújtam! És ma volt idő kicserelni őket! Amik meg nekem fent voltak oda adtam Attilának igy mindenki jól járt ő kapott kopottat amilyet adott nekem meg nem került semmibe ! :) :)





Hátsó futómű felszerelve, fenn az autón, hónapok óta először a saját kerekein áll. Sallangok, fék és kuplung hidraulika felszerelése/feltöltése van még hátra ebben a fázisban, ill. a futómű csavarok végleges meghúzása.
Megérkeztek a lopásgátló szelepsapkák is. Majd képet is készítek róla.
Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.
Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.








