Blog
Túl az ezévi nyaraláson.Csodálatosan sikerült és ebben méltó társ volt a 159.
Budapest-Zalaszentlőrinc-Opátia-Zalaszentlőrinc-Budapest útvonalon kb 1200 km-ert tettünk meg.Átfordultunk a 173000-be és mintha egyre jobban működne alattam.Igazi hosszútávfutó.
Három felnőttel,megpakolva,kevés város,kicsit több országút,sok autópálya,sebességhatárokat viszonylag betartva ( kűlföldön még jobban utálom,ha bemérnek).Nem rossz...Jó ez a 2.0.Bár tudom,a szervizeléskor legalább ilyen lelkesnek kell majd lenni,mondjuk egy porlasztó felújításkor vagy kettőstömegű cserénél.
U.i.:a pontosság kedvéért hozzá kell tennem,hogy a tankolásból számolt fogyasztás szerintem 2-3 decivel több.De ennyire azèrt nem követem nyomon...


Olaj (csere): 20.000.-
Első fékbetét csere, TRW: 17.000.-
Tetőantenna: 2.000.-
Gyertyacsere: 5.200.-/db (20.800.-)
Km:128.458
Régi volt, lecseréltem.
Bosch: 9900.-
Az előző blogbejegyzésben leírt mélyközép láda sajnos útban volt, így mennie kellett, de a 100Hz környékével valamit csinálnom kell...
Az ajtó szigetelése mellett döntöttem (de jól is tettem!). Vettem egy 8db-os szigetelő lap készletet és egy pár 200mm-es mélyközepet harmad áron (újak, de az egyik javított volt).
A 8db öntapadós bitumenlap szűkösen de elég volt a két ajtóra, már csak a 200mm-es mélyközepeket kellett valahogy az ajtóra varázsolni. Méricskéltem és a 165mm-eshez gyártott két MDF kiemelő gyűrű kapott plusz egy szélesebb gyűrűt amire belefért a nagyobb mélyközép. Így Peerless Definition magasok vannak az A oszlopon, Peerless Definition hangváltó, Audison AP8 mélyközép, és Gladen Audio M10 mély 22 literes zárt ládában. Az AP8 eszelős mélyeket ereszt mélyláda nélkül is. Már csak az M10-nek kellene egy 30 literes reflex láda...




A Peerless Definition 6 mélyközepei jól szóltak, de a 80..100Hz környéke még gyengélkedett (a hangszínszabályzó csak szükség megoldás volt). Az ajtó szigetelése lett volna a megoldás, de az otthon meglévő dolgokból barkácsoltam 100Hz-es támogatást: volt egy pár 165mm-es Phonocar kickbass sugárzóm, egy használaton kívüli Magnat 4 csatornás erősítőm, amihez már csak pár MDF lap kellett. Készült is két kis csapott láda, amit az első ülések elé be lehetett rakni. Egész elfogadható eredményt adott, csak a lábnak volt kicsit útba. Nem titok, hogy csak ideiglenes lett beszerelve. Folyt. köv...








Elmúlt időszakban előjött hibákkal találkoztam egyszerre.
Fékpedál kapcsoló, tempomat, tolató radar nem kapcsolt, féklámpa nem világított.
Ezeknek a hiba forrása a csomagtartó átvezető kábelek voltak.
Hardy-nak ezúton is köszönöm a célirányos tippet.
Először egyesével kimértem a kábeleket és nem volt száll szakadás. Elmentem a bontóba kértem egy fékpedál kapcsolót próbára, hogy elhagyja e a P0504 hibát. Próba bizonyította, hogy a kapcsolónak nincs baja.
Visszatértem a kábelköteghez, lefejtettem a bandázst és a képen látható förmedvény fogadott. Ezt gyorsan orvosoltam.
A kalaptartó alatt (1 csavar és 1 patent és kihajtod a kárpit sarkát) van egy csatlakozó amit széthúztam, azt kiszedtem a kaszniból. A gumi csövet a csatihoz húztam és bandázst könnyen leszedhető. Így javítható.
Tempomat, fékpedál érzékelő, visszagurulás gátló, tolató radar, tolató lámpa hiba megszűnt.
Nem árt megnézni a 7,5A biztit, mert ha ilyen gond van tuti elverte azt is.

Szombaton beszereztem pár dolgot.
Ma nekiálltam a bőnek. Mint a szivacs úgy itta be. A fejtámlákat 4x kentem be, az üléseket csak 2x.
Pár nap múlva kiderül, hogy kell-e még kenegetni.
Nagyságrenddel javult az optika :-)
update - 2017.08.23.
Megszáradt, nagyon szép lett. Azért még egy kenés ráfér.




Ma "a nebuló számot adott tudásáról és sikeresen levizsgázott" (ahogy Jocó, a világ legkedvesebb és -viccesebb szerelője, fogalmazott).
Lemosatva, hibakódok kiütve, levizsgáztatva, bent a mélygarázsban.
Nagyon hálás vagyok,hogy az Alfámmal kapcsolatban mindig minden segítséget megkapok Jocótól.
Köszönöm!

Első perctől furáltam a váltókart, ha levettem a lábam a gázról, bólintott egy nagyot. Most négy hete, hogy egyik pillanatról a másikra eltünt a hatodik fokozat. Irány a szerviz. Sok jóval nem fogadtak. Csapágyakat cserélni kell. Végül a teljes váltó belső generál, váltó olaj. Első futómű beállítása.