Blog
Az autót eredetileg 15"-os gyári alufelnivel és Sebring téli gumikkal vettem, amik egy fél szezont futottak az előző tulajnál, így égetően szükséges volt egy másik szett nyárra, ha nem akarom elkoptatni a télit feleslegesen. Mivel Eger és környéke nem a kiváló útminőségről híres, így 16"-nál nem mertem nagyobbat választani. Nekem a "tojástartós" minta annyira nem jött be, ezért maradt a "sokágú" a gyáriak közül, amit amúgy kedvelek, mert így még inkább "grand tourismo"-s kinézete van az autónak.
Az Alfás oldalakon ugyan hirdettek párat, de eléggé lestrapáltak voltak, amellé pedig még drágák is. A neten találtam egy kaposújlaki céget, akiknél épp volt egy felújított, szinterezett szett. Telefonon minden kérdésemre készségesen válaszoltak, és mivel gumi is kellett sürgősen, tőlük vettem azokat is. A keretbe most csak használt fért bele, így lett 4 db 2 éves Nexen NBlue HD nyári gumi rá. Nem vagyok a használt abroncsok híve, de mivel bevizsgált és garanciális szettről beszélünk, nem tartottam tőle. 2. napra alatt át is ért Somogyból Hevesbe, úgyhogy aznap délután fel is kerültek az új pacskerok rá. :)


Az előző tulaj már elkezdte a gyári zöld műszerfal-világítást kékre cserélni ledek segítségével. Nekem már csak a km-óra maradt, így vettem bele 3 db kék T5-öst és el is készült a "nagy mű." Zöldfülűségem következtében még az összeszerelés előtt lepróbáltam, így égve is maradt a légszák-ikon a műszerfalon, de később egy hibakód-törléssel ez is megoldódott.

Nyilván az átírás után a kötelező dolgok cseréje következett... volna. De mivel az olaj, a szűrők, sőt a kettőstömegű-lendkerék meg a kuplungszett is cserélve lett még az előző gazdinál, így egy normális fejegység beszerzése következett. Egy CD-s Sony rádió volt benne, de nem működött rendesen, így cserélni kellett. Mindenképp olyat szerettem volna, ami később összeköthető a gyári BOSE mélynyomóval/erősítővel, amit az autóhoz kaptam , így került beszerzésre (nagyon jóárasítva) egy Pioneer MVH-190UI. A két RCA csatival hátul és egy adapterrel elvileg működni is fog majd a történet terveim szerint.
Ahol minden elkezdődött. A Ford Focusom eladása már egy hónapja megtörtént. Személyesen túl sok 156-ost nem néztem meg. Ő volt konkrétan a második. Szerencsére Alfás ismerősöktől sok segítséget kaptam. Az autót az egyik Alfás csoportban hirdette a gazdája, mert akárkinek nem is akarta eladni. Először, mikor megkeresett a gazdája, annyira nem volt szimpi az autó. Én legalább fl. utáni belsőset akartam, tempomattal, esetleg ülésfűtéssel.
Végül több hét vívódás, és eredménytelen keresés után elmentünk az autót megnézni. A külsőre még elsőre nem fogott meg, de műszakilag rendben volt, és miután elvittem egy teszt-körre azonnal beleszerettem. A Momo bőrbelső, és a fakormány egyszerre tükrözi az eleganciát és a sportos megjelenést, ami szintén megfogott. A chipelés sokat dobott az amúgy sem rossz menetdinamikán, a turbó diszkrét fütyülése pedig azonnal felállítja az ember karján a szőrt. :)
Szerencsére a korábbi gazdája egy igazán korrekt, és emberséges partner volt, az autó mellé sok alkatrészt és segítséget kaptam. Innen is látszik, hogy még mindig az Alfás közösség a legösszetartóbb, legmegbízhatóbb... :)

Lyukas volt a klímacsövem, ezért meglett heggesztve, a klíma fel lett töltve gázzal és kilett a rendszer fertőtlenítve. Mostmár sarkköri hideg van az autóban!
Pánikba esve kerestük a lehetőséget, hova lehetne menni a - talán utolsó - napos, őszi hétvégén. Végül egy Pilisszentlászló-Lepence-Visegrád-Leányfalu túrára esett a választás, hazafelé egy megállóval a jól ismert Horváth Cukrászdánál, ahol még mindig csak szabálytalanul lehet parkolni :) Hazafelé sajnos már jól esett a fűtés is...
Egyre többek blogjában olvasom, hogy kicserélik az autójukban a szivargyújtót USB-s töltőre! Kapva-kaptam én is az ötleten, mert sokszor jó lett volna, ha tudom tölteni a telefonom az autóban is. Szóval eBay-en rendeltem egyet én is! Vízálló és motorcsónakhoz hirdetik. Gyorsan meg is érkezett és már szereltem is be. Nem kellett mást csinálnom, mint kiszedni a szivargyújtót és a helyére betenni a töltőt. Semmi fúrás-faragás, még a szivargyújtó csatija is passzolt! Mivel a csatin 3 érintkező van a töltőn meg csak 2, így csak akkor tölt, ha a helyzetjelző felkapcsolt állapotban van. De igazából ez nem is probléma! Természetesen zöld megvilágításút választottam, hogy passzoljon az összképhez! :-)








Ma megvettem az autót 74751 km-el. Nehezen hiszem el én is, de minden jel arra utal hogy valós a km. Hazafele beugrottam Csöri mesterhez, kiváncsi voltam az ő véleményére, szerinte is valós lehet a km, hátul még gyári a fékbetét és még sok apróság... Remélem minden rendben lesz vele....

Egyik pillanatról a másikra az önindító úgy döntött, hogy nem hajlandó dolgozni, csupán alacsiny feszültséggel, így hát nem volt sok más választás, mint kiszerelni, és elvinni felújíttatni. Ez remekül sikerült, úgyhogy újra indítható a kicsike :D
Mielőtt beköszönt a tél, muszáj volt új akksit venni, mert a régi ki tudja milyen idős, és a tavalyi tél tekintetében, már tuti nem bírja ki az ideit is. ha már lúd legyen kövér kapott 4 új téligumit is, mert a régiek elkoptak, nem kicsit.
1
605
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth