Blog

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-09-04

16" télikerekeimet is lecseréltem magyobbra, 17"-re. Így kicsit magasabb lesz és ez jobban tetszik. Egy két apró kopás nyom van rajta, de alig észrevehető. Kimondottam ezt a fajtát kerestem és szerencsére találtam jót. Update: hàrmat görgözni kellett. Sikerült jó àron gumit vennem rà. Goodride kis közepes minősèg. Majd meglàtjuk milyen lesz. 1 szezont ment 7,5-8mm gumikkal.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-08-29

Az autót felszerelt vonóhoroggal vettem, de nem volt levizsgáztatva.
Mivel szeptember 3.-án lejárt a műszaki, nem volt kérdéses, hogy azt is levizsgáztassam.
Jött az Isteni sugallat pár nappal a vizsgaidőpont előtt, hogy nem ártana megnézni, hogy kell felszerelni ezt a kulcsos, még soha nem használt horgot.
Ekkor jött a pánik, mert bár nagyon precíz munkát végzett az előző tulaj szakija, gyönyörűen, mm pontosan kivágott lökös stb, de az Istennek nem tudtam bepattintani a horgot.

Már-már az is átfutott a fejemen, hogy maga a horog nem is ehhez a felszerelt alvázhoz tartozik.

Neten elkezdtem keresni, és találtam egy angol nyelvű videot, ahol részletesen bemutatja, mire kell odafigyelni ennél a horognál, és pont ez a probléma állt fenn nálam is.

Szétszedtem, összeraktam a horogban lévő rugóval és kúpkerékkel ellátott fogas rudazatot, és láss csodát gyönyörűen, minden probléma nélkül könnyen becuppant.

A problémát a rúdon lévő kis tüske okozhatja, ami ha benyomódik, akkor a rugós rudazat kipattan, tehát úgy viselkedik, mint ha fel lenne szerelve, viszont ez könnyen benyomódhat, ha nem akarjuk felszerelni, akkor is, akár a csomagtartóban hánykolódva is. Hogy ebben a fázisban miért nem lehet simán a kulccsal és a tárcsa elfordításával visszaállítani, azt nem tudom. Mindenesetre itt az alábbi, kicsit feleslegesen túlrizsázott video:

https://www.youtube.com/watch?v=bbfS3VYKE5Y

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2017-09-04

Műszaki vizsga rendben, problémamentesen zajlott, és megtörtént a már régebben felszerelt, levehető fejű Bosal vonóhorog bejegeztetése is. Így 1500 kg fékezett futót húzhat.

Műszaki vizsga + új forgalmi engedély = 27600 ft

 

Szombaton voltam váltót beszerezni. Jó volt a nagy faluban eltévedve bolyongani , XD
Egy darabig még nem lesz kicserélve.

 

Selenia 20k.+ szűrők.
193 784 km.

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2017-09-04

168350km - a felső lengőkarokhoz még nem kellett hozzányúlni, hát most már ez is ki van cserélve :) Volt még egy tompított fényszóró beállításom, a többi csak a 10000-es kötelező.

Pollenszűrő
Levegőszűrő
Klímatisztítás
Felső Lengőkar 2db
Olajszűrő
Selenia motorolaj 6L 5W-40

 
>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-09-02

Augusztus 31-én van szülinapom és páromnak komoly fejtörést okoz mindig, hogy mit adjon ajándékba. Sajnos, az ő problémái az én problémáim is, mivel addig nem hagy nyugodni, amíg valamit ki nem sajtolok magamból, hogy mit is szeretnék. Egy héttel szülinapom előtt jött a megmentő ötlet. A Totalcar-on hirdettek meg egy vezetéstechnikai tréninget Mogyoródra szeptember 2-re. Gondoltam, ez tökéletes lesz. Mindig is szerettem volna egy ilyenen részt venni. Barátnőm be is fizetett és kipróbálhattam a nedves műgyantán csúszkálást. Élvezetes volt, tetszett a dolog. Hozzá kell persze tenni, hogy ez inkább téli, lefagyott útviszonyokat szimulál, így nyári gumival nem brillírozott nagyon egy autó sem.
Három pálya volt. Az elsőn egy lejtőn volt a műgyanta és a fékutat kellett tesztelni. A lejtő alján egy vízoszlop volt kinevezve a kamion hátuljának és meg kellett előtte állni. Nem volt mindegy, hogy 24-el vagy 22-vel ment az ember, sok méter különbség volt még kis sebesség eltéréseknél is. A második pálya a rántópad volt. A műgyanta előtt egy 100-200 bar (beállítástól függően) nyomással megtolt acéllap a hátsó kerekeket megtolta valamelyik irányba és az volt a feladat, hogy sávon belül ellenkormányzással egyenesbe kellett hozni az autót. a 3. pályán bójákat kellett kerülgetni. Műgyantán egyáltalán nem volt egyszerű feladat.
Készítettem róla egy video összeállítást is. Egyik haveromtól sikerült egy GoPro-t szerezni, amit az autó oldalára tapasztottam, valamint barátnőm vett néha kívülről. Nem abban a sorrendben vannak a felvételek, ahogy felsoroltam előbb és a bójás szlalom hiányzik is róla, ez ne tévesszen meg senkit :)
Vezetéstechnikai tréning

>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2017-09-04

Manky kolléga megokoskodta a programot. Nyomást visszavette, felső fordulatszám tartományban kapott többet, erősebb is lett. Alsó fordulatszámon el lett véve, itt volt egy kis okoskodás, MAF szenzor rosszalkodott.

Végeredemény:
Padon mérve 1,8 Bar on 270 LE / 460 NM.

MAF szenzor kiírása után érezhetően erősebb: ~280 LE / 550NM
Ezt a teljesítményt még le kell mérni, meglátom mikor jutok el odáig megint.

 
>> Szervizrobbertoo8 // Alfa 147 2.0 TwinSpark Selespeed // 2017-09-04

Igencsak elmaradtam blogbejegyzések tekintetében, így most kezdésként pótolom az eddigi jelentősebb szervízeseményeket dátummal és km óra állással együtt.

Tehát a lista dióhéjban:
2015.11.27 209283 km Vásárlás
2016.01.29 211920 km Olaj és szűrő cserék: Selenia 20K AR 5l, gyári olaj-, lég-,
pollenszűrő
2016.04.15 214594 km Jobb első alsó lengőkar csere, fényszóró beállítás, első
futómű beállítás
2016.08.26 217422 km Kuplung csere: kuplung tárcsák+kinyomócsapágy,
váltóólaj csere, Selespeed kalibrálás
2016.09.03 217783 km Hátsó lökhárító csere
2016.10.29 218820 km Hátsó lengéscsillapítók cserélve
2016.12.10 219578 km Komplett vezérlés csere: SKF vezérműszíj szett
vízpumpával, INA balanszszíj szett
2017.01.07 220015 km Fékfolyadék csere, Selespeed szivattyú olajcsere
2017.02.19 221080 km Olaj és szűrő cserék: Xado SL/CI-4 10W40, Filtron olaj-
és légszűrő
2017.03.27 Új akkumulátor: Electric Power 60AH/500A Jobb+
2017.06.17 222428 km Generátor felújítás: szénkefék, fesz. Szabályzó;
főfékhenger felújítás

Jelenleg itt tartunk, egy komplett fényszóró cserét leszámítva. Arról majd írok külön részletesebben, hátha valakinek a segítségére lesz.

 
>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-09-04

Elérkezett az idő, hogy a gyári szivargyújtót száműzzem az utastérből. Egy USB-ről töltendő készülék már kevés volt (telefon a navinak + fedélzeti eseménykamera), így rendeltem Csájnából piros LED-es dupla USB töltőt.
A gyárit kissé nehézkes volt kiszerelni, úgy értem a gyári fém hüvelyt előbb kihúzni a műanyag tégelyből (1. kép), hogy utána ki lehessen buktatni a hamutartóból a világítása konzoljával.... Ehhez egy binder csipesz volt segítségül (2. kép) A kínai USB-s cuccot vízálló motorcsónak USB aljzatként árulták, arról a gumi zárókupakot lehagytam, betekertem a gyári műanyag anyával (amiből faragni kellett, mert a GT szivargyújtójában nem fért el 1 mm híján) (3. kép)
Végül bekerült, szép, összhangban az egésszel! :) (4. - 5. kép)