Blog

>> Autóápolásosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-11-11

Szélvédő vízlepergetővel bekenve, gumikéderek leápolva. Föltettem az új Bosch ablaktörlőket és megjöttek a gumiszőnyegek is. Amik tökéletesen passzolnak és szerencsére nem is büdösek. :)

 

Drága kis 147-esemet sikerült már úgy megvennem, hogy a jobbelső ablakemelő bowdenem el volt szakadva.
Kiékeltem és úgy voltam vele hogy ha pénztárcám és időm engedi kicserélem.
Ma sikerült olcsón bontottat vásárolnom (Kitől ha nem Marek úrtól :D).
Kicsit félve, de belevágtam mondván, hogy nem lehet nagy ördöngősség.
Meglepően egyszerűen ment -ahhoz képest, hogy ha egy szerelő meghallja, hogy alfa romeo egyből a gatyájába sz**ik, mert milyen "bonyolult" minden- körülbelül félórámba került az egész művelet kárpitbontással együtt.
Akinek hasonló problémája van, és fél magának otthon megcsinálni annak azt mondom, hogy ha van egy kis érzéke az ilyesfajta dolgokhoz, vágjon bele mert tényleg sokezer forintot meg lehet spórolni, úgy hogy nem megy a szerkezet rovására.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2017-11-13

Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle
Légszűrő : Champion
Gázolaj szűrő : Delphi
Pollen szűrő : SCT

Új olajleeresztő csavart is tettem bele.

Jó szarul van megoldva a légszűrő, és a pollenszűrő cseréje. A többi az egyszerű!

239.940 ~ 240.000km .

Köv. csere 250.000km.

Tervezek egy motor mosast, es a motor burkolat szeppe varazsolasat. :)

 
>> EgyébFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-11-13

Mai napon kapott 4db új Taurus 601 XL télicipőt a bestia. 225/50*17 V

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2017-11-13

Feladta a harcot a gyári olajnyomásmérö gomba, két hete még épp mutatott valamit mostanra meg meg sem mozdult a mutató. Kapott egy újat a piroska most igy hidegen alapjáraton 6 bar-on áll a mutató

 

Durva visszanézni a két Spider közti különbséget.
Az első képen lévő - itt még eredeti állapotú - fémcsavar, a Pókban már meg sem volt.
PHuBi 4 évvel idősebb, mint anno volt a Pók. Ja, meg 80e km-el kevesebb is van benne.
Ennyit jelent a nyári használat...

 

A motor alja kicsit olajos, több gond is lesz. Folyik a váltó felől és a vezérlés oldal felől is. Tuti szimering csere lesz belőle.
A féktárcsa 20,9 mm, még jó lenne, de nem tetszik a belsejében a rozsda. Ha jól mérem 280 mm az átmérője. Bosch fékek vannak rajta Textar betétekkel.
Úgyhogy tárcsacsere és kellenek még hozzá friss fékcsövek.
A többi már csak szépészet lesz.

 

Felbakoltam az elejét, kerék le.
Semmi különös. A legtöbb dolog remek állapotban.
A kutyacsont lesz cserés, mert a gumija deformált.
Valamikor valaki szépészeti céllal egy vékony fekete réteget fújt az egész futóműre. Alatta persze nem lett letisztítva, így pereg a festék. Mondjuk ezt észrevettem amikor a kereskedőnél alánéztem.

 

Mint mindig, az idén is az akku kiszerelésével kezdődik az igazi leállás.
Ablakokat leeresztettem, aztán kiugrott.
Arktis márkájú, még sose hallottam róla. A neten körülnéztem és nem sok jót találtam róla. Ráadásul 207-es teszteredmények is vannak, tehát nem új.
Jobban megszemlélve egy "10 09" címkét találtam rajta. A német dátum szerint ez 2009.10 hónapot jelöl meg.
Tavasszal tuti új kell...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(