Blog
2017.10.31-én jártunk Riegleréknél, hogy diagnosztizálják a kormányváltó hibát.
Mint a mai kiolvasás mutatja, a nagy elemzés közben nullázták a szerviz számlálót:
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 98284,0 km
Utolsó szerviz km-állása: 94158 km
Utolsó szerviz dátuma: 10/31/2017
Szerviz: 5
Szerviz intervallum olvasása: 20000 km
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 15874 km
Szóval ezért nem kiabált, hogy még ennyi meg ennyi km van a következő szervizig !
Nullázás után:
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 98284,0 km
Utolsó szerviz km-állása: 98284 km
Utolsó szerviz dátuma: 11/17/2017
Szerviz: 3
Szerviz intervallum olvasása: 20000 km
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 20000 km
Visszakerültek a Wintercontactok, elég jó állapotban vannak még.
Km: 179.050
Idei szezonban futottak a nyáriak: 7.338 km
Összesen: ~26.490 km
Ezzel el is fogytak, jövőre újakat kell vennem. 2 db kopásjelzőn van, 2 db kicsit felette.
A mai napon felkerültek a téli kerek. A felniket Zolibácsi cartástól vettem, a gumikat pedig a helyi gumis szerezte nekem.
Gumi: 225/50 R17 PIRELLI Sottozero 3; Dot:2016
Felni: R17 Gyári alfa

2 első féktárcsa (TRW - feketére festett)
2 első kutyacsont
1 liter fékolaj
1 flakon piros féknyeregfesték
Fékcső nem lett, mert 3 féle létezik.
Itthon megmértem, 300 mm + a csavaros vég. Kb 320 mm-es lesz, ami kell.
u.i.
Hogy rúgja meg a paci, a több ezer Pók-szereléses kép között egy sincs a hátsó fékcsőről. Cseréltem, a zacskójának képe segített volna.







Megint pont külföldön voltam, amikor Kingám felhívott, hogy nincs fék az autón. Mondom miii? Állj meg, szállj ki, hagyd ott, kérünk kölcsön egy autót valahogy. De már hazajött vele... Amúgy világít a kézifék lámpa.... ööö igazából vagy 5 napja. Na itt kész, ennyi :-D
Ok, akkor átküldtem a szerelő számát, alul földúton 10-zel átgurulni, autót otthagyni, eszerint nincs benne fékolaj. Sanyi megnézte, kiderült, hogy a fékerőelosztó enged. Egy kicsit eddig is néha cseppentett, ezért már Alexandro-tól beszereztem a tökéletesen hibátlan (szerinem tök új) alkatrészt de a beépítésre még nem jött ki a lépés. Áhh, Tőle mindig olyan cuccokat kapok, hogy megáll az ész :-D Köszi innen is!
Szóval Sanyi feltöltötte fékolajjal, légtelenített és hazaengedte az autót, mondván egy hét múlva tudja bevállalni, addig ne nagyon használjuk, de ha mégis, akkor töltögessük. A fék nem fog elmenni, ha nem várjuk meg míg a szintjelző beszól.
Hát persze hogy ne használjuk. Ebből lett az, hogy napi 1 deci fékfolyadékot töltögetve még bizony pár napot óvatosban gurult az autó, nem volt más megoldás.
Aztán párat helyben dekkolt a beállójában egy bazi nagy hullámkartonnal a hátsója alatt.
És végül, végre aknára állhatott, hogy meggyógyuljon. Pénteken tettem le, hétfőn hoztam el. Kellett még egy fékcső, és Sanyi stabil idegrendszere. Nehezen jött le a régi szabályzó, kellett ezt azt leszedegetni (pl kipufogó).
Elkészült, jó lett, jobb mint valaha. Hátra eddig keveset szabályozhatott, mert javult a fékhatás. A vizsgára ez is megoldódott, nagy összeg se volt, csak kicsit kalandos...
Ma felrakattam a téli kerekeket. Azért ezzel a ballonosabb gumival kényelmesebb az autó. A Bridgestone Blizzak gumik pedig megkezdték utolsó szezonjukat. Nem igazán kopottak, de már öregek.

A családi flotta Mitsubishijének légtömegmérő elhalálozása hozzájuttatott az előző légtömegmérő tuning alkalmával kikerült műanyag rács szebb és jobb alternatívájához, a vékony alumínium lemezből készült méhsejt rácshoz. Szerencsére a japán légtömegmérő szűk nyílása mögött jóval nagyobb méretű rács rejtőzködött amiből éppen ki tudtam vágni a Bosch csövébe passzoló darabot. A rácsot az új helyére szorosan sikerült bepasszintani, de a biztonság kedvéért kis tömítő pasztával fixáltam véglegesen. Egy nap száradás után bekerült helyére a tuning légtömegmérőház. Megnyugtató érzés, hogy most már kis ellenállással de laminárisan áramlik a levegő a légtömegmérőben. :O)







Mivel akadt pár dolog, ami lassan cserére érett a futóművön, így az most megtörtént. Stabrúd szilentek, hátsó kereszt lengőkarok cserélve, az első futóműbe is bekerültek a Bilstein B4-es gátlók. Ha már futómű felújítás, akkor dukál hozzá új téli gumi szett is, a választás a Hankook I*cept W452-es gumira esett, 205/55 R16 méretben.
Mivel a jobb oldali xenon trafó megint kezdte megadni magát, volt, hogy menet közben lekapcsolt, bár sűrűn még nem fordult azért elő, de a bajt megelőzendő, kicseréltük mindkét xenon trafót slim Canbus-os trafóra, úgyhogy a lekapcsolódó lámpa problémája is megoldódott. A gyári xenon trafó javíttatása amúgy már nem lett volna lehetséges, mert beázós volt, egyszer felújíttattam, akkor mondták, hogy többször már nem lehet. Meg azért a canbus-os mégis egy újabb technológia...
Ki lettek cserélve a csomagtér ajtó teleszkópjai is, megelégeltem, hogy többször bevágtam a fejem, mert a gyáriak visszaengedtek.
Annyi, hogy a képeken nem a kereszt lengőkar van, az utólag lett megrendelve, mivel rosszat rendeltem a képen lévő lengőkar alkatrész így feleslegessé vált, ELADÓ! :)




Felkerültek a téli kerekek.
km állás: 193.950km