Blog
Kiszedtem a gólyalábakat és az első lengőkarokat.
Nagyon jó állapotban vannak.
Holnap letisztítom őket a kerékagyakkal együtt és jöhet a festés.
Kutyacsontokból viszont új kell.
Az ezüst Hammerite kiesett, mert 09.07.07 dátum van rajta.Akárhogy is olvasom, már régen lejárt a szavatossága.
Még nem döntöttem el, hogy milyen színt vegyek.





Km: 186966
Műszaki érvényes 2019.12.08ig.
Fagyálló lecserélve.
Kézifék beállítva.
Csöri művek által végezve. Plusz elintézte az engedélyeztetést az első rendszám lecserélésére. :)
Történt hogy egy napsütéses őszi napon az automata váltóból elfogytak a sebességek. 2 maradt. Második és negyedik,néha hideg váltónál van minden. A váltó kiszerelése közben feltűnt hogy a futóművem két év alatt elfogyott,a poliuretán szilentek szétkoptak,a kovács kft által felújított porvédő élettartam garanciás talpasok lógnak mint a lóf*sz,pedig porvédő van rajta,és megtudtuk hogy a poli szilentet se rézes zsírral kell összerakni mert szart se ér.Szóval teljesség igénye nélkül,négy lengéscsillapító,komplett első lengőkar garnitúra úton van az ebayről. Vettem egy pár első rugót,kormányösszekötőt,kerékcsapágyat,meg váltóolajat,aztán most keresek valakit aki ért az automata váltó lelki világához.
Váltóolaj: Mannol 8210 ATF JWS 3309: 14120Ft
Ködlámpa: TYC 6713Ft
Levegőszűrő : Alco 2699Ft
Korm.összekötő: Birth:2799x2=5597Ft
Kerékcsapágy JE: GSP: 13230Ft
Spirálrugó: Suplex: 13036x2=26072Ft
Lengőkar garnitúra,Lengéscsillapító garnitúra ebayről: 112000Ft
Maradt 1/4-d flakon festék amivel a 159 tükreit is lefújtam .
Az egyik tükörburkolat el volt törve.
Meghegesztettem, lecsiszoltam ,lealapoztam 2k fillerrel. Megcsiszoltam újra, anti silicone-al áttöröltem, és lefújtam. Az effect ,csak a hozzá való primerrel működik.
Szerintem patent.


A jövő márciusi műszakira készülve.
Hátsó féktárcsa(Ferodo) és fékbetét csere(Trw)
Felkerultek a teli kerekek.
A felnik nem voltak esztetikailag szep allapotban, ezert fel lettek ujitva. Gorgozes is kellett 2 felninek, es mind a 4 felnit lefenyeztem.
Kapott 4db Yokohama W-Drive teli gumit, es 20db uj csavart is.
Kicsit korrektebb, mint a lemez :D




Gondoltam megpróbàlom. Eredetileg csak szivargyújtós töltöt akartam hàtra. De gondoltam, nem hebregàlnèk valamit oda. Próbàltam infót talàlni a neten, hàtha szerelt be valaki 3. zóna klimàt, de semmi. Külföldi fórumokat is nèztem de ott se talàltam semmit. Vègül Èrdi bontós Peti mondta, hogy Szlovàk cimboràja szerelt be egyet ès müködik. Kaptam is tőle egy kis segìtsèget. Ìgy felbuzdulva gondoltam èn is megpróbàlom. Sikerült vennem egy szetett. Ez àll vezèrlöből, alatta takaró, kàbelköteg. Beszerelèshez ki vettem a kèt ülèst ìgy egyszerübb kiszedni a könyöklőt. Oldalàn 2-2 csavar, vàltó kar takaró alatt is kèt csavar fogja. Mikor kivettem meglepetèsemre ott volt a hàtsó szivargyujtó csatlakozó előkèszitve (kèp1). Kàbelt csak hàtra kelett húzni. De elől a csatlakozó ellendarabjàba csak egyik volt bekötve. Ìgy simàn csak elvàgtam ès hozzàforrasztottam az elsőhöz (kèp2). A klimavezèrlőnek nem volt ott az ellendarabja, ìgy 3 szàll kàbelt kellett előrehozni. Csatit levàgtam, ès hozzàforasztottam. A kormàny alatti burkolatot levettem. Boxon a bal oldalsó alsó motorba kell bekötni a 3 kàbelt. Vettem hozzà mèg egy csatlakozót ès abból kivettem a làbakat. 6 làbú a csati, a 3 üres helyre kell berakni a làbakat (kèp4-6). A bekötèst e-learn-ból sakkoztam ki. A bekötès szinei (kèp10-12). Engedèlyezni kell Mes-ben ès proxy rendezèst csinàlni ès működik.












Lekaptam a fékeket. Jobb a helyzet, mint gondoltam.
Betétek gyakorlatilag újak.A tárcsákat lehetne még szabályozni (20,9 mm vastagok), de a rozsdára való tekintettel lesznek újak, ahogy a fékcsövek is újak lesznek. A féknyergek szinte újnak tűnnek, nem lesz velük gond. Két kutyacsont kell még, mert azok oda vannak. A kerékcsapágyak és a teleszkópok is rendben vannak.
Amúgy csak tisztogatás és festés.
Egyszer már bevált a Póknál, itt is Hammerite lesz. Találtam itthon ezüst színűt.
Elgondolkodtam, érdekes lenne ezüst futóművel...












Eljött az ideje, hogy felkerüljön a téli 16-os teledial alufelni a frissen felrakott vadiúj gumikkal. Már a nyári felni küllői között is látszódott, hogy a féktárcsa azon része amire az alufelni megy fel az a kúpos rész ami nem a fékezőfelület része, kicsit rozsdás színű.Most kerékváltáskor lefújtam hőálló ezüstfestékkel. Persze óriási szívás féktárcsát kimaszkolni körbe-körbe. Nyári kerekek lemosva, gumi leápolva ahogy illik amint megszárad megy fel a tartójára, tavaszra ha minden jól megy újra lesznek fújva.
Persze nem ment minden egyszerűen... Nyári felnibe a csavarok iszonyatosan be voltak állva, pedig én húztam meg anno kézi erővel és valamiért beette magát a csavar így a gumisnál kezdtem, hogy lazítsa már meg nekem. Valamit ezzel majd kezdeni kell mert ez így nem állapot, kíváncsi vagyok ez a lesz-e a helyzet a téli felnivel is. A kerékcserét én végeztem így nem került semmibe, csak hőálló festéket kellet vennem 1500-ért. Már nagyon elegem van a kerékcserékből idén ősszel ez volt a negyedik kocsi amin megcsináltam a szokásos tortúrát a leszedéstől az utolsó ápolásig, majd tavasszal folytatom.. :D Próbakör megvolt a gumik nem húznak semerre, nem ráznak semmi gond velük egyenlőre, de hat zsír új prémium gumi ez az elvárt.
Mióta beleszerettem az Alfába elhatároztam, hogy egyszer ilyen felnivel lesz, most ezis megvan.


717 nap és 97.849 km után elérkezett az első garanciális javítás. A "visszaváltó" fül szorult cserére, mert már nem kapcsolt.
Királyság :-)