Blog
Reggel hirtelen ötlet miatt Topiékhoz mentem és rendeltem 2 első és 2 hátsó fék felújító készletet. Arra gondoltam, hogy a vezető gumikat kicserélem, a többi nem is igazán kell. (nyíl) Délutánra itt is volt.
Nekiálltam az összerakásnak.
A baloldallal nem is volt gond, a jobbal aztán lett.
A féknyergen két hibát is észrevettem:
- a gumi gyárilag nincs benn a helyén (3. kép)
- ráadásul sikerült kivágni is (4. kép)
Nem maradt más, mint felhasználni a felújító készlet többi alkatrészét is. Emlékezvén a régi nagy sz@pásra a Pók fékjével, kis pihenő után álltam neki. Aztán pár perc alatt sikerült. (5. kép)
A szétszedés után derült ki, hogy igen is aktuális volt. A kifolyt olaj és a belseje elég koszos volt, tehát a lyukon ment befelé is a kosz. (8-9. kép)
Aztán összeraktam a jobb oldalt is.
A gyors sikeren felbuzdulva megfordult a fejemben a másik felújítása is. Végül is veszteni valóm nincs vele és akkor jó pár évig nyugodt lehetek...









Olajcserénél feltűnt hogy az egyik differenciálmű szimeringnél veri az olajat. Gyors szervizelés, mindkét oldali szimering kicserélve.
Az olajnyomás visszajelzője nem világított, itt csak vezeték probléma volt, ez is javítva.
Ma levizsgázott a vas minden gond nélkül.
Igaz hogy két hónapja átnéztem és a felső lengőkarokon felújíttattam a gömbfejeket, mert mindkét oldali kopogott. Vettem Birth szilenteket, de két hónap után már úgy lógtak hogy nagyobb kopogás volt mint előtte.A fém perselyek LÖTYÖGTEK a szilentekben! Visszanyomkodtam a régieket(szerencsére nem dobtam ki) mert még mindig sokkal jobb állapotban voltak. A sok gagyi fos alkatrésszel elöntenek minket, nem is tudom mit érdemes már venni...
De a lényeg hogy úgy ment vizsgára hogy nem aggódtam :)
A gumis végre adott időpontot. Másfél órát fagyoskodtam ott, mire sikerült átszerelniük a téli kerekeket. Nem volt gyors. Ellenben lassú. Ketten vannak, foglalkoztak ott mindennel egyszerre. Nagyon nem irigyeltem őket sem. Viszont lemosva, újra centírozva tették fel, ami mindenképpen plusz pont. Egy fűtött várójuk mondjuk lehetne..
A nyári kerekeket otthagytam tárolásra, egyszerűen túl nagyok, nincs hova eltennem.

2 db. kézifék kötél kicserélve. Lehet bátran húzogatni most már.
129.600km
éves átvizsgálás,
minden tökéletes :)
olajcsere - Selenia Star 5W-40
STP benzin injektortisztítót is tettem bele
A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.

Elmentünk vásárolni, odafelé minden ok, vásárlás, hazainduláskor sercenéssel adta fej tudtomra, hogy valamelyik hangszórókábel zárlatos.
Tavaszig így marad, az az egy-kétszáz km jó lesz, jobb időben, meg agyusz neki.
El nem tudom képzelni mi lehet. Bal hátsó magas elszabadult, Valahogy nem akar tapadni pvc pisztolyragacs. Ha csak ott nem tudott gebaszt csinálni, érthetetlen. Még le is ragasztottam kábeleket, és mégis.