Blog
Kicsit egérrágta volt az első toldat, egyelőre leszedtem, a sorsát még eldöntöm. Eleinte nem tetszett, aztán már igen, most meg olyan üres lett nélküle. Megnézem, hogy javítható-e szépen, aztán meglátjuk. Sajnos a bal sarka hiányos.

Párommal megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy kéne venni egy benzines autót. Régen is azt szerettünk volna inkább. Nyilván ez nem lehetett más mint AR. Néztem a 159-es hirdetéseket, de ott nem találtam számunkra megfelelőt, ami méltó utódja lehetne "Alfinak".
Áttévedtem a 156/166-os hirdetésekre és akkor jött a villanás, hogy akkor vegyünk egy "igazi" AR-ot. Azaz egy V6-os bussot.
Tudom egy 8v-es Diesel után, egy régi benzin temető finoman szólva is egy marhaság. :D
Rájöttünk, hogy épkézláb V6-ost igazán csak 166-osok közül találni most. Ekkor hívtam fel az ezüst 166-os tulaját, akiről kiderült, hogy nagy alfás (Pettinke cartárs)! Elmentünk megnézni. Lényegében már akkor eldöntöttük, hogy megvesszük! :D
Így került hozzánk 2018.03.24.-én 166(nevét még nem találtuk ki neki :))
Talán nem lesz több tavaszi havazás meg mínuszok így bátorkodtam feltenni a nyári kerekeket. Már tavaly december óta fent lógnak a garázs falán a frissen fényezett kerekek nagyon kíváncsi voltam már hogy fog állni a kocsin. A kerekeket zsír új csavarokkal tettem fel nyomatékkulcs segítségével. Szerintem hibátlan ez a szín :) Téli kerekek lemostam visszatettem a falra, majd ha veszek gumiabroncs ápolót azzal még lekenem őket. Ha már kint volt a kocsi az udvarba kicsit kitakarítottam, bár nem igazán volt koszos. Akadt néhány porszem a műszerfalon és az egyik gumiszőnyeg picit koszos lett, ezek borzaszto dolgok:D




Megtörtént az olaj csere 8 ezer km után, az egy év előbb telt le. Az olajszűrő kiszedése után ami kifolyt olaj és kicsit összepacsálta a motor környékét letöröltem egy jó adag féktisztítóval (persze miután betekertem az olajszűrőt), hogy ne érjen meglepetés olajcsöpögés. Most egy hosszított olajszűrő került bele amit majd jövőre könnyebb lesz kitekerni. A cserét otthon apámmal végeztük.
Olaj: Selenia 5WR40
Km: 176468
Az évet nem lehet elkezdeni nagytakarítás nélkül. :) Kiszereltem az üléseket és egy alapos tisztításnak láttam neki. Amikor a vezető ülésnél jártam a magasságállító megragadt, naivan azt gondoltam, hogy azért mert ki van szerelve... (egészen addig amíg ki nem esett egy fémdarab belőle). Leggyorsabban bontóból pótoltam, azóta hibátlan.
A kuplung pedálnál éreztem, hogy rövidebb úton jár. Kiemel és a váltásnál sem voltak gondok, mégsem tetszett. Még nagyon megbontani nem szerettem volna az egészet, így megpróbáltam a fő munkahenger cseréjét. Bevált, de hamarosan az egész kuplungot cserélni kell majd.
A hátsó lengéscsillapítók cseréje után most a stabilizátor rudakat is csere éretté nyilvánítottam.
Reggelente egyre nehezebben indul, a régi akkumulátor eddig bírta így újat kapott.
Az autóban nem volt riasztó szerelve, nekem pedig ez hiányzott, ezt is pótoltam.
Kezdődhet a futómű vizsgálata és javítása. Kissé pattogósnak éreztem az autó hátulját, így kicseréltettem a két hátsó lengéscsillapítót.
185312Km-el a háta mögött, Mo.-n első tulajdonosaként, egy hét használat után kezdődhetett a gondozás. :) Előéletéről nem sokat tudtam (Németországból jött, hölgy tulajdonos, ahogy ez lenni szokott!), abban viszont biztos voltam, hogy tőlem megkapja az odafigyelést és a törődést.
Összes szűrő és motorolaj csere, új rádió, és ezek szerelési költsége.
A tavasz első napos délutánján hirtelen ötlettől vezérelve kitaláltam, hogy kiszedjük a ponyva alól a járgányt. Úgy döntöttem, az autóhoz kapott picit, 55Ah-s akkut lecserélem egy 72Ah-s új szerkezetre. Ez a lehető legnagyobb, ami befér, a rögzítésével meg is szenvedtem...
Utána jött viszont a hidegzuhany: az autó nem ismeri fel egyik kulcsát sem!
Akkusaru le-fel, majd relék kiszedése, tisztogatása, igazgatása, biztosítékok átnézése... Már beesteledett, és kezdtem beletörődni, hogy nézhetek motorvezérlő után, amikor Zé felhívott ,és javasolt egy "reset" módszert, mégpedig a két akkusaru lekötését és összeérintését.
A módszert már nem kellett kipróbálni, mert az utolsó próbálkozásra felismerte a kulcsot, és 2-3 fordulat után be is röffent a szunnyadó TS.
Elmentem tankolni, majd mentem egy kb. 20 km-es bejárató karikát. Sok dolgunk lesz a szezonban, remélem a tavalyihoz hasonlóan szuper baráti és egyéni túrákat teszünk majd!