Blog

>> Autóápoláspinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-03-25

Homlok egyenest szembe megy a sztereotípiákkal az én 156-osom is, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy nem szolgáltat kellő témát a blogra, s ilyen "alibi posztot" kell írjak tulajdonképp a semmiről...
Még a tél folyamán elcseréltem a lakásfelújításból megmaradt gázbojlert négy 15-ös tojástartó alufelnire, melyek se jók, sem pedig szépek nem voltak. Ki kellett görgőztetnem a négyből hármat, egynél pedig fel kellett hegeszteni a kitört peremet is. Megcsiszoltam, s lefújtam mind a négyet szórókittel, ezüst keréktárcsa festékkel, valamint lakkal is. Kerítettem hozzájuk négy új felniközepet, s felkerült rájuk a tavaly szerzett négy Pirelli nyárigumi. A dolog pikantériája, hogy alig elkészültek, el is adtam őket, így továbbra is az autóhoz kapott két garnitúra lemezfelnivel operálok.
Még szintén a télen egy hirtelen ötlettől vezérelve benéztem az összes 156-oson bénán álló légzsákfedél mögé, s lám, el volt törve a bal oldali rögzítőpatent. Felbuzdultam a dolgon, s rendeltem egy csomag új patentet. Valamit javult ugyan a helyzet a cserét követően, de úgy látszik a fedél önmagában is csálé gyárilag (plusz a 16 év napsütés és hőingadozás sem feltétlenül javított a helyzeten), így valószínűleg soha nem fog már tökéletesen állni.
Az eladott nyári kerekek helyett intéztem négy vadonat új Falken Ziex ZE914 nyárigumit a megmaradt lemezfelnikre, melyek tegnap fel is kerültek az autóra, bízva abban, hogy most már talán nem kell senki autójába átülni, mint anno 2013 március 15-én. Kerékcsere közben megállapítottam, hogy nem romlott az autó állapota számottevően a télen, így talán tényleg elég lesz a lakatosnak csak a múltkor ideiglenesen javított részeken dolgozni. Ezt követően végre megkaphatja a komplett alvázvédelmet, s szeretném legalább a két küszöböt újrafestetni, hisz ezeken itt ott - ahol a kerekek által felvert kavicsok érik - már a pőre lemez látszik. Ez utóbbi is inkább az állagmegőrzés, mint sem esztétikai szempontból lenne fontos. Ha időnk engedi, rá kell nézessek az ülésfűtésre is, mert idő közben mindkét oldalon megadta magát, valamint egy kuplungcsere is amolyan Damoklész kardjaként lebeg fejem felett. Ez már vásárlás óta hol jobb, hol rosszabb - ha megmelegedett, elkezdett rázni dobálni (valószínűleg a hőtől felhullámosodik a tárcsa). Télen egy Keszthely-Zalaegerszeg etapon a négysávos úton dombon felfelé már meg is csúszott néha, így látva szomorú sorsunkat, beszereztem hozzá egy új Valeo szettet. Legnagyobb meglepetésemre viszont, mióta ott a polcon az új kuplung, se nem csúszott, se nem rázott, egészen az utóbbi hetekig, mikor az induláskori remegés visszatért néha. Következő szerviznél nekiugrunk, és kicseréljük, nem idegesítem magam evvel tovább, s mivel már családi autóról beszélünk, műszakilag minden szempontból kifogástalan kell legyen. Így egy év, s kis híján 25 000 km távlatában is csak azt tudom mondani, hogy nagyon megszerettem, s teljesen magával ragadott az Alfa Romeo, így elég nagy esélyt látok rá, hogy a következő autóm orrán is a kígyós jelvény díszelegjen. Persze nem tervezem konkrétan a cserét, fiam születését követően millió egyéb értelmesebb dologra is el tudjuk költeni a család pénzét. Emiatt akarom olyan állapotba hozni, hogy egy pár évig még mindenképp problémamentesen szolgáljon minket. Persze ha szembe jönne a tuti vétel, s a feltételek is adottak lennének, nem mondnám, hogy ne ugorjunk bele, de az alapfelállás most az, hogy a tőlem megszokottnál hosszabb távra tervezek a 156-ossal...

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2018-03-22

Vezérlés inklu vízpumpa és hűtőfolyadék.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2018-03-24

Nos akkor ami történt külsőleg:
-Cadamuro scudetto fekete FK rácsot kapott.
-Mivel mar minden második 156- on Cupra toldat van,így cupra off, Ibiza on
-Szemöldökök on
- Hátsó lökös lepucolva
-In Pro chrome hátsó lámpák fóliázva
- összes matrica le 2 új fel
- Barracuda cult 18" felnik antracit metal színben fel

 

Hiba es gond nélkül!!! :-)

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-03-24

Délelött át mententem Tomi kollégámhoz hogy lecseréljük a fékolajat na meg hogy megcsodáljam a frissen elkészült garázsát. (Nekem is jolesne egy ilyen) 😀 Tegnap már jártam/jártunk nála Buksival mert meg szakértette az off-os mutyukiját 😀
Amíg Buksika szabizik rendbe rakatom neki a kis kocsiját 😉

No de ha már felemeltük a kocsit akkor cseréljük ki a kipuf tarto gumikat is, ha már meg vettem őket. Közben kiderült mi okozta azt a fura hangot amiről már írtam a 46 topicban is. A hátsó kipufogo dob tetején le volt válva a felső réteg. Terveztem hogy egyszer meghámozom, de így könnyebb volt a menet mert csak le kellett emelni. Egy centis darab fogta csak a heggesztésnél 😀 Sajna azt is észre vettük, hogy a tarto konzolnál a heggesztészné el van repedve a cső, ezt hétfőn orvosolni fogjuk a melóhelyen.
A fékolaj pedig már eléggé csere érett volt, Csúnya sötét barna szinnel 😔
Kapot egy flakon Block Plus DOT4 fékolajat.

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-03-24

Az óra alsó izzója nálam még sose világított.Pár hete a felső is kezdte követni a példáját,de ezidáig kézrátéttel sikerült jobb belátásra birni.A héten viszont végleg feladta,és az óra sötétbe borult.Az izzókat kb másfél éve hordom a könyöklőbe.Ez most megadta a szükséges löketet a cserére.Kb 2 óra alatt meg is volt az egész,és ujra lőn világosság.

 
>> EseménySWut // Alfa 159 SW 2.0 JTDm TI // 2018-03-24

A mai napon felkerültek a nyári kerekek.

Gumi: Pirelli Cinturato P7 235/40 R19 (Új)
Felni: R19 gyári TI

>> Tuning és extraGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2018-03-23

Kiégett a helyzetjelző izzó, gondoltam, ha már cserélem, legyen led-es.
Rendeltem Kínából egy marékkal. Figyeltem, hogy ellenállásokkal terhelt legyen.
Tökéletes; Nincs kiégett izzó jelzés, fényes, fehér. Jól mutat a xenonnal, szinte azonos színűek.
(Képen bal a cserélt ledes, jobb a régi hagyományos izzó)

az egyik 1 hónap után megadta magát. Sebaj, 10es csomagot rendeltem.

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2018-03-23

Bal első felső lengőkar nyikorgás megszüntetve!
Kicseréltem mert már nagyon zavart a nyöszörgése.
A csere viszonylag egyszerű volt, habár a rögzítő csavarokat nem volt könnyű kipecázni a rugó között.

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-22

A turbo kicsit szorult. Csak takarításnak indult, de felújítás lett belőle. Olajcsere is volt, meg fékfolyadék csere is. Na meg a szervizben eldurrant a szervócső is.
És felkerültek a Blackline felnik is az autóra.