Blog
Ma délután felkerültek, az új téli gumik, mivel jövő héttől jön a lehülés.
Taurus gumik.
Km óra állása: 263589 km
A nyári gumikba 8400 km került.




Kapott egy alapos brigéciolos tisztítást a szelepfedél takaró műanyag, azért így jobban mutat :) Persze lesznek még teendők a motortérben ezen kívül is



2019.10.26.-án volt pont kettő éves, amikor megkapta ez első "módosítást" a szeretett Alfánk.
Ennyi idő elteltével is szeretem nagyon az autót, különösebb probléma nem volt vele, megbízható, napi használatra is tökéletes, igazi igásló!:)
Rendeltem Olaszországból utángyártott 17"-os alufelniket valamit kapott rá 225/45 R17-es Michelin Pilot Sport 4 gumikat. A gyári 16"-os Continental Premium Contact 2e gumikkal nem voltam megelégedve, így több ember javaslatára, köztük sok Amores tag, elcsábultam és egy mérettel nagyobbat rendeltem.
Még csak ismerkedünk egymással, az idő sem annyira meleg, hogy kijöjjön az abroncsok teljes tudása, jövő évig várnom kell, de eddig pozitív az összkép. Igaz, a centírozás nem lett 100%-os, 120 Km/h-tól sajnos elkezd remegni, a közeljövőben orvosolom ezt a hiányosságot.
Pár fotó, hogy milyen is lett!






Régóta gondolkozom mi legyen a 159 sorsa. augusztus eleje óta új munkám van ,céges autót használok az elmúlt 3hónapban egyszer mentem az autóval. párom használja hetente egyszer kétszer kb 50 150kmt ha megy vele ez tél folyamával még kevesebb lesz.arra pedig sajnálnám megtartani hogy kutyás edzesekre járjon vele hetente egyszer ahhoz túl szép az autó.és nincs is kihasználva. inkább veszünk valami olyan autót amiért nem kár.szóval eladó sorba fog kerülni az autó. jövőhónaptól lesz valószinűleg hirdetve. .
147000km megcsináltuk az olajcserét ,olajszürő ,légszürő, pollenszűrő, gázolajszürő .plusz egy hátsó motortartó bak is lett cserélve.
Váltó kulissza 156 156048607 1db 31 900 Ft
RAPRO-GATES első stabilizátor 2db 2160 Ft
LEMFÖRDER első felső-alsó lengőkarok 102 500 Ft
TRW eslő stabilizátor karok 7500 Ft
előre hajlékony fékcső 2db 2400 Ft
BIRTH tengelycsonk anya 2db 2000 Ft
WÜRTEMBERG első gázos lengéscsillapítók 18 000 Ft
Alfa 156 Vogtland Ültetőrugó Szett 52 000 Ft
alvázvédelem - 20 000ft
KM: 263 000






Elkezdtem rendbe szedni az autó futóművét, leginkább hátul akad tennivaló. Elől nemrég cserélt benne az előző tulaj gátlókat így azokkal biztos nem lesz gond, szilentek, stabilizátorok is jónak tűnnek. Hátul viszont van baj gazdagon :) Alsó lengőkarokat cserélni kell, lehetséges, hogy a lengéscsillapítókat is, most viszont első körben a stabilizátorokat cseréltem. Első nekifutásra nem jártam sikerrel, mert a csavar pár tekerés után együtt elforgott az anyával, a végében lévő imbusz nyílás pár tekerés után elnyalódott, így sajnos csak vágással volt kiszerelhető a régi alkatrész. Viszont nem volt erre alkalmas eszköz a birtokomban..
A facebookon az Alfás csoportban kértem segítséget, ötleteket, viszont szomorú, de többnyire csak kioktatást, oltást kaptam, miszerint ha erre nem vagyok képes akkor ne is nyúljak hozzá. Próbáltam vázolni, hogy nem először szerelek autót és ennél komplexebb feladatokat is megoldottam már autókon, csak éppenséggel jelen helyzetben nincs minden szükséges eszköz a birtokomban. Valamint GTV-t történetesen életemben először szereltem. Na mindegy, kicsit fel is szívtam magam ezen az egészen, így elmentem és vettem egy sarokcsiszolót :) Úgy voltam vele, hogy úgyis volt már szükség máskor is ilyenre és lesz a jövőben is, legalább nem kell kuncsorogni többé, hogy valaki adjon kölcsön. A sarokcsiszoló segítségével már gyorsan ki tudtam szabadítani mindkét oldalon a régi stabilizátorokat ,és mehetett be az új. Ezzel ez a része letudva, következő körben az alsó lengőkarokat és a trapéz gömbfejeket fogom cserélni.






Hűtőfolyadék szintjelzőt készítettem yani kartársunk ötletét alapul véve. Az elektronikát egy kedves barátom Zaja mester készítette.Ezúton köszönöm is neki, egy nagyon ügyes műszerész. A gondolt alapja az volt, hogy én nem szerettem volna direktbe kötni a tápot, csak gyújtás ráadását követően működjön és minnél kisebb legyen (1. kép), részemről nem volt fontos a relé beépítese ezen gondolatok alapján. Készítettem egy pár fotót a beépítés részleteiről. A gyújtásáramot természetesen a biztosíték táblából vettem, a vezetékeket gégecsőben vezettem bandázsolva és rögzítve.





Régóta körvonalazódott bennem a gondolat, hogy a régi autóm (Tipo) sajnos cserélnem kell, mert kell a klíma nyárra. Bravo II-t akartam, de épp tankolás után megláttam őt a kereskedésbe, semmit nem tudtam róla de úgy voltam vele hogy meg kell néznem.
Soha nem voltam Alfás, semmilyen szinten nem mozgatott meg előtte, eddig..
Még aznap este visszamentem megnézni(haverral), zárt már a kereskedő de gyorsan alulról felülről megnéztem.
Ami kiderült:
fényezés nem hibátlan de közel sem vészes
téli gumikkal van szerelve 2 évesek
kipufogó felületi rozsdás egyébként nagyon szép az alja, alsó motorvédő hiányzik
kárpitok szépek, de takarítás ráfér
a lényeg 1.9jtdm 8v szelepes, tökéletes a legstrapabíróbb motor, elég lesz a 120ló is (Tipo 90)
Másnap (szombat) elmentünk megnézni(párommal) kipróbáltuk, nagyon tetszett a rövidke út is, jól ment jéghideg klíma. megszületett a döntés megvesszük, a megállapodás szerint friss műszakival (2 hónapja volt még) és a fura hang megszüntetése után elhozom.
Leelőlegeztem.
Kerékcsapágyra gyanakodtunk, mint utóbb kiderült váltó volt 18 napig vártam de korrektül felújíttatták a váltót rajta, öröm egy típushiba letudva. Június 24. -én hétfőn hívott a kereskedő kész az autó(műszaki) másnap akár el is hozhatom.
Folyt. köv

