Blog
Szerintem szépen mutat a fekete autón a kék.
Ezért pár elemet kékre fújtam és lecseréltem az eredetiket. (De csak ezen az Alfán a többin szigorúan próbálom a gyári állapotot tartani.)
A könyöktámaszon megkopott a bőr és lecseréltem, de már a faceliftes könyöktámaszra.
Mivel nem elég az eredeti bőr a felületre,így feketével egészítettem ki. Lehet így nem a legszebb, de most ez van.
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése





A vizsgahelyen javasolták a lengőkarok cseréjét ebből csak a jobb felsőt kell majd cserélni.
A kormánymű, stab rúd és pálcák cseréjét.
Hátsó csapágyak cseréjét.
Meglátjuk mit kell cserélni.
A parkolóból elindulva nem indult az autó, se kép se hang. Kollegám jött bikázni, gyorsan be a munkahelyre akksit mérni.
A mérés eredménye, az akksi kuka.
Gyorsan be a Bárdiba, fél óra alatt lerendeztem.
Ismét Exide Premium akksit vettem.
A régi akksi 4 évet és 1 hónapot bírt.
Km óra állása: 263540 km




Gyújtáskapcsoló ház csere
Km óra jeladó csere
Kuplung csere(valeo)
Hátsó lengéscsillapítók csere(trw)
Az utóbbi időben két ismeretlen eredetű sérülést is felfedeztem az autón, az egyik a hátsó lökösön egy kis hupli minimális fényezési hibával és alatta repedt prizmával, a másik pedig egy apró pontszerű horpadás a tetőn. Rajtam kívül senki nem látta őket, de zavartak, úgyhogy a héten Budaörsön mindkettőt megcsináltattam.
A horpadás volt egyszerűbb, ott csak annyi feltételem volt, hogy a külső oldal felől húzzák ki, ne kelljen a kárpitot leszedni, mert annyit nem ér az egész, hogy utána zörögni kezdjen. A művelet jól sikerült, a lemez újra síkban van, a javítás helye ugyan mikrokarcokkal lett teli, de ez nem gáz, a Néro kozmetikában biztosan sikerül majd eltüntetni őket, meg pótolni a kerámiát.
A hátsó lökösnél szerencsére csak a héj sérült, az alatta lévő szögletes idom sarkára nyomódott rá. Szükség volt egy kis műanyagos munkára, utána pedig az egészet újralakkozták. Alapvetően szép lett, a sérülésnek 100%-osan nyoma veszett, és színeltérés sincs, viszont a lökös felülete tele van mikrokarcokkal. Emiatt alapvetően háborognom kellene, de azért nem zavar annyira, mert ezt az elemet úgyis újra kell kerámiázni, ami előtt meg polírozásra van szükség, szóval úgyis újra szép karcmentes állapotúra lesz hozva a kozmetikában. Ez csak néhány hét múlva esedékes, bevonatozás előtt ennyit érdemes várni, hogy tutira teljesen kikössön az új felület.
Költségek: horpadásjavítás 33e, lökös 160e - utóbbi cascora, így a kettőt összesen bő 80-ból megúsztam, persze messze nem ért meg ennyit sem, de itt most nem javítást vettem, hanem lelki békét. :)



Szűk 270.000 km bírt a gyári rendszere, most is csak egy kis hegesztésre volt szükség, nem a dob rohadt ki.
Ezzel egyidőben Vittorio kicserélte a lengőkart is, elég extrém állapotban volt:-O
Mióta eldöntöttem, hogy eladom egymás után jöttek elő javítandó feladatok.
Hétfőn olyan hangja volt a motornak, hogy a szervizet meglátogatva azt javasolták, hogy egy métert se menjek vele.
Mára kiderült, hogy a közel egy éve kicserélt főtengely szíjtárcsa adta meg magát.
Most garantált minőségű került bele.
A klíma már gyengélkedett, ezért tölteni kellett.
Elég sok olaj elfogyott a szelepfedéltömítésnél, így ezt is meg kellett oldani.
Elkezdett szelelni a kipufogó flexicsőve, ez is cserélve lett.
+ egy kicsit meg kellett tisztítani a blokkot, hogy ne legyen állandóan égett olajszag az autó körül.
össz.: 40000ft
+ kellett egy újabb liter Xado 10W40, ha esetleg kéne még utáltölteni. 2000ft
Sikerült keríteni egy kárpitost, így meg lett varrva az ülőlap, és extraként megtömte egy kicsit szivaccsal a combtámasz elhasznált részét.
3000ft
Kalaptartó petent jobb és baloldalra: 2x1000ft
A karosszériás sikeresen felsértette a tetőkárpitot, amit már egyszer cseréltem (kicsi volt a sérülés, de mégiscsak ő okozta), valamint eltört a vezetőoldali ablakemelő modul egyik kapcsolója.
A kapcsolót sikerült 2000ft-ból megoldani, a tetőkárpittal pedig hatalmas szerencsém volt, mert Trencsikék rendeltek gyári újakat, csak egy kicsit várni kellett. Ez 15000ft volt. Úgy egyeztünk meg a kasztnissal, hogy ő ebből 12e-et áll (mert 10e-ért vettem az előző kárpitot bontottan és 2000 volt a kapcsoló), így 5000forintomba került ez az egész mutatvány (meg némi szabadidőmbe :D ).
