Blog
Vettem egy lambdaszondát, mert tavaly a diagnosztika mutatta meg, hogy kezd haldokolni, most meg is adta magát. Plusz 2 új idexet előre, mert leesett az egyik, és filléres volt az új. Közben a szerelő kipucolta a szelepet is, hát mint régen úgy húz és halkabb lett végre.
Tegnap befejeztem a teljes belső ápolást Autoglym cuccokkal tisztítva és balzsamozva a teljes bőr állomány. Csak dicsérni tudom ezt a termék csoportot.
Amióta megvettem 90%osan ismertem az autó teljes előéletét új kora óta. Pár napja viszont sikerült beszélnem az autó első tulajdonosával (helyesebben mondva a 2. Tulajjal aki az első tulaj fia). Az autó a fiat alfa Romeo Magyarország bemutató autója volt. Az Autóház Boldizsár helyezte forgalomba 2003.07.10.en. Tesztautokent jópár újságcikk készült róla. Innen került át a Csíki Begeekhez akik 2006.04hoban értékesítettek 22.000kmel a Béla Epespajanak. 3 év gondtalan használat után elszakadt a vezérlés( sajnos Béla bevallása alapján is ennek a cseréjét hamarabb el kellett volna végezni rajta). Az autó ez után 3 év pihenésre kárhoztatott. 2013ban Béla átvette Édesapjatol és Robert Geierek találtak hozzá egy donort aminek a hátulja sérült de a hajtás teljesen épp. Az osztrák gép(ami még mindig ott van Roberteknel legalábbis ami maradt belőle) is hasonlóan keveset futott alig volt benne 70.000km. A komplett hajtasat megkapta.( Ezt a gépet én személyesen is megnéztem, lekérdeztem illetve amit lehetett még kimentettem belőle de erről már írtam blogot). 2018ig használta . Ebben az évben eladta annak a tulajdonosnak akitől én vettem. Neveket azért nem említek itt részletesen mert nem kérdeztem meg őket arról hogy megemlithetem e őket a blogban.2019 óta én intézem a sorsát és mentem meg az enyészettől...😉

Eljött az első, vásárlás utáni nagyobbacska szervíz ideje.
Az alábbiak lettek cserélve
- Vezérlés, vízpumpával
- Főtengely szimering
- Vez.tengely szimering
- Hűtőközeg
- Motorolaj (Motul 8100 Eco Clean 5w30)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő
- Termosztát (Behr - 88)
- Egr hőcserélő
- Új alsó motorburkolat
- Hosszbordás szíj
- Hosszbordás feszítő
- Hosszbordás vezető x 2
- Főtengely szíjtárcsa
- Nem volt fűtésem (Levegős volt a rendszer, ez is orvosolva lett)
Nemsokára jöhetnek az egyéb, nem SOS dolgok.
Főtengely ékszíj tárcsa ismét megadta magát.
Kb.50 ezret bírt az előző. 236.000 km
Ismét látogatás Várpalotán csörinèl, kicserèlte a gyertyákat és a bal hátsó rugó törèse miatt a kèt hátsó rugó cserèlve lett a hátsó ülèst rögzítő egyszerhasználatos patentokkal együtt.
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, aki az esedékes olaj- és szűrőcseréken kívül, kicserélte a vezérlést és levizsgáztatta az autót. Még előtte kapott tőlem új ablaktörlő lapátokat is.
Egy héttel a szervÍz előtt az akkumulátorom úgy döntött, hogy nem szeretné többet beindítani a 2.0TS-t, de azért még annyira meg tudtam győzni, hogy el tudjak vele menni egy akkumlátor boltba, és vegyek helyette egy másikat. Viszont a visszaútra már nem iskerült beindítani, így a parkolóban kellett kicserélni az akkumulátort. Szerencsére sógorom ráért utánam hozni szerszámokat hozzá, mert engem úgy meglepett, hogy elromlott az akkumulátor, hogy nem gondoltam végig a dolgokat és szerszám nélkül indultam el otthonról :).
Váltó és szervó olaj lecserelve.
Váltó olaj csere fotókkal.
Kicsit keresgéltem az amoren hogy a JTD-t hol kell feltölteni váltó olajjal. Konkrét dolgot nem találtam, csak inkább hogy cserélve lett. Az olaj le eresztés nem volt kérdés, mivel látszik alulról, csak hogy én kettő helyen találtam le eresztő csavart, de ahogy olvastam más is többesszámban írta, úgy hogy el fogadtam ezt ilyennek.
Le eresztő csavarok (1.-2. Kép)
Feltölteni a tolató lámpa kapcsolónál töltöttem. Remélem jutott mindenhova :))) másnak 2 liter ment bele, nekem 1.9 liter.
KB úgy saccolom hogy ennyi is jött le az edénybe, bár nem álltam neki méregetni.
A szervó olaj is sűrűbb volt már és sötét is. Most feltöltve az újjal. Érezhető változás nem történt mivel eddig is jó volt.





Régi lökhárítóról átkerültek sallangok.
A ködlámpa keretnek hiányosak voltak a rögzítő fülei, úgy hogy pótolva.
A első rács tartó fülei kaptak egy takarítást és festést.
A vízhűtő és intercooller elé is vissza kerültek a műanyagok.
Lökhárító felkerült.
Ködlámpa világításának magassága is ellenőrizve.
Új alfás rendszám keret.
A régi bajusz rácsot már törték, a törést össze csavarozták. Kapott egy bontott törés mentes színazonos rácsot.







