Blog
Idegesített, hogy nem tudom hova rakni a telefonom, illetve mivel elég nagy / iPhone 11 Pro Max / nem nagyon szerette a szellőzőbe rakható tartó. Régóta szemeztem már vele.Ismerni ismerem mert a "céges" autókba is ilyen van. Nem kell fúrni, nem esik le a meleg miatt. A tartó telefonspecifikus. Egy negatívum, hogy másnap nincsen itt mert külföldi raktárból dolgoznak. De nagyon jó a konzol és a tartó is.




Egyre több bejegyzést láttam facebook csoportokba, ahol a hanyag tulajdonos és a hozzá nem értő szerelő párosából a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa megadta magát, és rendetrakott a motortérben. Én azért próbálok figyelni a dolgokra, Csörit meg nem kell bemutatni senkinek. Az enyémen még Piritu cserélte megelőző jelleggel, így úgy gondoltuk itt az ideje ezt is cserélni, hogy megelőzzük a bajt.
Valamint ha már szervizbe volt, és át lett nézve, Csöri mondta, hogy lassan a hátsó féket cserélni kell, így úgy döntöttem bár van még benne egy kevés potenciál, azért cserélje ki azt is, meg mivel nem tudtam jelen lenni a műveleteknél, így képeket is készített róla. Gyors pontos és hibátlan mint mindig.






Őszintén már az első bemelegítő menet után elment a kedvem az egésztől. Komolyan úgy kell kiszállni, hogy egyből nekiugrik az ember a másiknak mert véletlenül figyelmen kívül hagyott egy kék zászlót? Aki meg lassú azt meg lökjük ki. Szerencsére részese nem voltam ezeknek a dolgoknak csak szemtanuja. Ez a hozzáállás tőlem távol áll. Az igazi alfásokra ez nem jellemző.
Azért a társaság többsége igazi alfáshoz méltóan versenyzett és el tudta viselni az esetleges vereséget.
Mindegy, a következő biztosan jobb lesz! HA-LESZ! :)
Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.



Pótkerék alá szőnyeg. Kicsit kellett rajta faragni, de bement a helyére.
Trencsiktől vettem, 5.000 Ft volt, gyári új.
Gyári cikkszáma: 156035805




Mióta újra rójuk az utakat,van egy rohadt idegesítő, pont az ezzel a verdával jellemzően legélvezetesebb országutazást megrontó jelenség: 60-70 km/h környékén megjelenik egy robajló, szélzaj-szerű effekt a bal tükör környékéről :-(
(városban - leszámítva a ritka gyorsforgalmi szakaszokat - "még"-, autópályán pedig "már" nem jelentkezik)
Először a tükörre gyanakodtam (ki-és behajtás után sajnos ennyi idősen már mindig lazul kicsit a tükör a konzolon, időnként után kell húzni) - de nem!
Második ötlet az ablaktörlőmechanikát takaró, a szélvédő és a motortér közti lemezek balosának külső sarka volt - de hiába tömítettem le szilóval, maradt a brűgés :-(
Pár hete eltökélten kezdtem vadászni a zajforrásra, pld. országúton lehúzott ablakkal menve próbáltam tesztelni a lehetséges okokat - de nem egyszerű mert
1. lehúzott ablaknál alapból keletkezik egy komolyabb és hangosabb turbulencia - emiatt nem hallani az ettől kisebbeket :-(
2. manapság a legnagyobb gond olyan időt és helyet találni, ahol az ember annyival megy amennyivel akar - nekem sem sikerült olyan faluközti utat találni, ahol valami fehérfurgonos f@sz ne jött volna a seggemben a legkisebb lassításra :-(
Végül a staikus vizsgálat lett eredményes: észrevettem, hogy a tető élét és az "A"-oszlopot végigkísérő fényezett aluprofil csatorna és a kaszni közé e két elem egymáshoz szegecselésével beszorított gumiszalag alsó 10-15 centije mintha hiányozna - valójában csak belóg a profil üregébe. Sztem a legalsó szegecs felett szakadt el mert a felette következőtől már a helyén fut - a lógó vége pedig a menetszél és turbulenciájának hatására csapkod az üregben.
Első körben - miután a kasznitól a profil kis mértékben/érzéssel elfeszíthető - közönséges szivacsból tépett csíkokat tettem be a kérdéses szakaszon a hiányzó gumi helyére. Próbakör ééés: elmúlt! :-)
Csak idő kérdése volt és a nedvszívó szivacsdarabok helyett a kritikus vájat a gumicsík eredeti helyén kapott egy véglegesnek szánt (ennyiért teljesen értelmetlen és kockázatos meló levenni az alucsatornát a kaszniról) FBS-tömítést igényesen kivitelezve :-)
Egy kis országúti munka-kiruccanással tesztelve: megfelelt! ;-)
1
648