Blog

>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2020-02-11

Idegesített, hogy nem tudom hova rakni a telefonom, illetve mivel elég nagy / iPhone 11 Pro Max / nem nagyon szerette a szellőzőbe rakható tartó. Régóta szemeztem már vele.Ismerni ismerem mert a "céges" autókba is ilyen van. Nem kell fúrni, nem esik le a meleg miatt. A tartó telefonspecifikus. Egy negatívum, hogy másnap nincsen itt mert külföldi raktárból dolgoznak. De nagyon jó a konzol és a tartó is.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2020-02-11

Egyre több bejegyzést láttam facebook csoportokba, ahol a hanyag tulajdonos és a hozzá nem értő szerelő párosából a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa megadta magát, és rendetrakott a motortérben. Én azért próbálok figyelni a dolgokra, Csörit meg nem kell bemutatni senkinek. Az enyémen még Piritu cserélte megelőző jelleggel, így úgy gondoltuk itt az ideje ezt is cserélni, hogy megelőzzük a bajt.
Valamint ha már szervizbe volt, és át lett nézve, Csöri mondta, hogy lassan a hátsó féket cserélni kell, így úgy döntöttem bár van még benne egy kevés potenciál, azért cserélje ki azt is, meg mivel nem tudtam jelen lenni a műveleteknél, így képeket is készített róla. Gyors pontos és hibátlan mint mindig.

 
>> Egyébpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-02-10

Ma megérkezett a mini GTV, 1:18 méretarányban :) Gyönyörűen kidolgozott modell, öröm nézegetni

 
>> Szervizajisz91 // Alfa 156 2.0 jts sw // 2020-02-10

már csak a selénia racing 10w60-at várjuk

 
>> Egyébajisz91 // Alfa 156 2.0 jts sw // 2020-02-10

kopott emblémák cseréje

 
>> EseményÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2020-02-09

Őszintén már az első bemelegítő menet után elment a kedvem az egésztől. Komolyan úgy kell kiszállni, hogy egyből nekiugrik az ember a másiknak mert véletlenül figyelmen kívül hagyott egy kék zászlót? Aki meg lassú azt meg lökjük ki. Szerencsére részese nem voltam ezeknek a dolgoknak csak szemtanuja. Ez a hozzáállás tőlem távol áll. Az igazi alfásokra ez nem jellemző.
Azért a társaság többsége igazi alfáshoz méltóan versenyzett és el tudta viselni az esetleges vereséget.
Mindegy, a következő biztosan jobb lesz! HA-LESZ! :)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-09

Pixelhibás volt az infocenter kijelző, már a próbaúton észrevettem. Meleg hatására alig lehetett leolvasni.
Még decemberben vettem másik kijelzőt a fiatalkatreszek.hu-nál.
Gyári új, 38.000 Ft. Kicsinek hirdették, de valójában ez a nagyobbik, úgyhogy ugyanaz mint ami eredetileg is az autóban volt.
Cseréjéhez ki kell szerelni a kesztyűtartót is, ott lehet széthúzni a csatlakozót. Ha az nincs széthúzva, akkor nem lehet kihúzni a helyéről az infocenter egységet, mert rövid a kábel.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-09

Pótkerék alá szőnyeg. Kicsit kellett rajta faragni, de bement a helyére.
Trencsiktől vettem, 5.000 Ft volt, gyári új.
Gyári cikkszáma: 156035805

Mióta újra rójuk az utakat,van egy rohadt idegesítő, pont az ezzel a verdával jellemzően legélvezetesebb országutazást megrontó jelenség: 60-70 km/h környékén megjelenik egy robajló, szélzaj-szerű effekt a bal tükör környékéről :-(
(városban - leszámítva a ritka gyorsforgalmi szakaszokat - "még"-, autópályán pedig "már" nem jelentkezik)

Először a tükörre gyanakodtam (ki-és behajtás után sajnos ennyi idősen már mindig lazul kicsit a tükör a konzolon, időnként után kell húzni) - de nem!

Második ötlet az ablaktörlőmechanikát takaró, a szélvédő és a motortér közti lemezek balosának külső sarka volt - de hiába tömítettem le szilóval, maradt a brűgés :-(

Pár hete eltökélten kezdtem vadászni a zajforrásra, pld. országúton lehúzott ablakkal menve próbáltam tesztelni a lehetséges okokat - de nem egyszerű mert

1. lehúzott ablaknál alapból keletkezik egy komolyabb és hangosabb turbulencia - emiatt nem hallani az ettől kisebbeket :-(

2. manapság a legnagyobb gond olyan időt és helyet találni, ahol az ember annyival megy amennyivel akar - nekem sem sikerült olyan faluközti utat találni, ahol valami fehérfurgonos f@sz ne jött volna a seggemben a legkisebb lassításra :-(

Végül a staikus vizsgálat lett eredményes: észrevettem, hogy a tető élét és az "A"-oszlopot végigkísérő fényezett aluprofil csatorna és a kaszni közé e két elem egymáshoz szegecselésével beszorított gumiszalag alsó 10-15 centije mintha hiányozna - valójában csak belóg a profil üregébe. Sztem a legalsó szegecs felett szakadt el mert a felette következőtől már a helyén fut - a lógó vége pedig a menetszél és turbulenciájának hatására csapkod az üregben.

Első körben - miután a kasznitól a profil kis mértékben/érzéssel elfeszíthető - közönséges szivacsból tépett csíkokat tettem be a kérdéses szakaszon a hiányzó gumi helyére. Próbakör ééés: elmúlt! :-)

Csak idő kérdése volt és a nedvszívó szivacsdarabok helyett a kritikus vájat a gumicsík eredeti helyén kapott egy véglegesnek szánt (ennyiért teljesen értelmetlen és kockázatos meló levenni az alucsatornát a kaszniról) FBS-tömítést igényesen kivitelezve :-)

Egy kis országúti munka-kiruccanással tesztelve: megfelelt! ;-)

>> EgyébSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-02-09

Kicsit megkésve, de végre megjött és fel is került az összes Rómeó napi ajándék.