Blog
Túl messze nem ment, uncsitesom át vette. Szóval továbbra is a haz előtt parkol a szépség.
Update: azóta nem túl kegyes hozzá a sors, nem maradt már rajta egy épp elem, szinte minden nap megvan húzva, nyomva, törve, padkázva...
mikor utoljára láttam 2021 szept.1 valakit szépen utolért...


Lassan 2 hónapja ,hogy megrendeltük akkori számítások szerint lassan érkezne az öcsi. Jelen állapotban még nem tudni mikor lesz belőle valami és ha meg jön akkor mi lesz a döntés kell vagy nem .Azért írom ezt most le hogy pár hónap esetleg év múlva eszembe legyen hogy volt ilyen gondolat is és ilyen helyzet is.
Mivel egy unatkozó f@sz szórakozik mostanában az Amore-val ezért lementettem a blogjaimat...
Egy ideje megint nem írtam, aminek az az oka, hogy gondtalanul telnek a mindennapjaink még mindig.
Most már nem csak hiszem, biztos vagyok benne, hogy összebarátkoztunk. Kicsivel több 7 ezer km-t mentem vele eddig, ebből kicsivel több mint 7 ezer hatalmas élmény volt :)
Egyre több Giulia tulajdonost ismerek meg személyesen, mindenki segítőkész, kedves és hozzám hasonlóan elégedett.
Történt 2 dühítő eset: parkolásnál nekimentek a hátuljának, nem olyan vészes, de engem zavar, a másik már egy fokkal vészesebb: mellé támasztottak egy Lime-ot ( bérelhető elektromos rollert), amit a szél nekivágott a hátsó sárvédőnek. Az eredmény horpadás, karc és horzsolás lett. Eddig sem szerettem ezeket a járgányokat, borzasztóan közlekednek velük, ott rakják le őket, ahol éppen eszükbe jut , de most már kifejezetten utálom őket. Mindegy,nem tudok vele mit csinálni, amint rendeződik a helyzet, meg lesz csináltatva mind a két sérülés.




Első lengőkarok csere
Első lengéscsillapítók csere
Kormánymű javítás
Hatsó gl szemek csere
Ķm: 128000


A gyári kerékszettet az előző tulaj javíttatta, és sajnos nem sikerült tökéletesre. Bele lett esztergálva, a fényezés minősége sem a legjobb. Gondolkodtam mi legyen vele, a fényezőmmel is konzultáltam. Ha tökéletes gyári hatást szeretnék, kell egy másik szett. Hibátlan, vagy legalább jó alapnak tekinthető állapotban. Utóbbi akadt horogra ezüst színben, minimális hibákkal. Teljes felújítást fognak kapni a sötét verzió gyári színével, selyemfényű lakkal, az 5 világos küllő marad. A kialakult helyzet miatt szerintem nyárra lesz belőle valami, de már alig várom.


Olaj, szűrők, gyertyák cseréje.
Selenia Star P.E és gyári alkatrészek kerültek be, az előző csere óta 9963 km-t futottunk.
A nyári kerekek felszerelve.
63323 km

Egy ideje már foglalkoztat a dolog, hogy az amúgy is rég kiiktatott és egyébként minden szerelés alkalmával csak útban levő teljes kipufogógáz visszavezető rendszert - a Marco műhelyében is látható módon - eltávolítsuk a motorról. Értem ezalatt a szelepet, a csöveket, és magát a hőcserélőt is.
Így került egy-egy fémdugó a kipufogócsonkba és a pillangószelephez a szívócsonkba, az eltávolított hőcserélő miatt pedig egy sima gumicsővel lett összekötve a motor elején futó fém vízcső és a termosztát. Összességében elég tetemes mennyiségű - az amúgy is lefalazott EGR miatt teljesen felesleges - alkatrészektől sikerült megszabadítani a motort, jelentősen javítva evvel az egyéb alkatrészekhez történő hozzáférhetőséget.
Kicsit tartottam tőle, hogy a hőcserélő kiiktatását követően esetleg nehezebben melegszik majd a motor, de semmi változást nem vettem észre, pedig a héten még havazott, s elég hideg volt kint.
Péntekre aztán visszatért a tavasz, így feltettem a nyári kerekeket az autóra.



Kell néha kis változatosság. A Zender Sienákon a gumik már amúgy is elöregedtek, tehát egy garnitúra új gumit mindenképp vennem kellett volna. Gondoltam, hogy a következő 5-6 évre lecserélem a kerekeket is. Az Alfa GT gyári 18-as Toora felnijei mellett döntöttem, nagyon tetszett eddig is, és azt hiszem a Spideren is jól mutat. A felnik most lettek felújítva/fényezve, és 2017-es évjáratú kb 3000km-t futott 215/35 R18-as gumikkal kaptam ami pont a tökéletes váltóméret.
A Zender Sienákat pedig megtartom és a következő pár évben fel is újíttatom.


0
658