Blog
A márciusi bejegyzéskor még nem tudtam, hogy az az állapot fokozható. Szinte teljesen letettük az autót. #teddleakulcsot Sikerült. Február 27. óta ma tankoltam bele először. 48l-t sikerült beleerőszakolnom.
Megtankoltam prémiummal, lemostam, itthon áttöröltem, kicseréltem a jobboldali xenont, mert kezdett rózsaszín árnyalata lenni, és egyelőre ennyi. Egy utunk majd lesz vele Csengerbe hamarosan, aztán újra pihenő.
Hogy mi lesz ha megérkezik az új flotta tag? Nagy kérdés még. Ez az autó fantasztikus. Gyönyörű, és különleges érzés vele közlekedni, pihentető vele utazni. A megjelenés, a hang, az a beltér. Továbbra sem győzök elég hálás lenni érte, hogy az enyém lehet.




Újra mérem a fogyasztást. Tele tankoltam az autót, lenulláztam a számlálót:
1672km=86,67l=5,18l/100km
2522km=133,24l=5,28l/100km
Badacsonyban nem volt hajlandó PHuBi becsukni a tetőt. Kézzel kellett. A szitu hasonlított a 18-as esetre, ahol a fedél bezárását nem vette észre és megállt.
Ma nekiugrottam.
A diagnosztika ugyan azt mutatta mint anno. A vezérlés nem "látja" hogy a jobb oldali zár be van csukva. Rutinszerűen csatit széthúz, kontaktspré, és semmi...
Mint kiderült tényleg nem kapcsol a mikrokapcsoló.
Az ok prózai, megszorult a bowden, így nem húzza vissza a rugó a zárat teljesen. A teflon betét kicsúszik belőle. Kéne egy új bowden.
Amíg nincs egy kis WD40 beugrott. Megjáratva helyreállt a rend.
Azaz állt volna, mert a kiolvasásokkal és a teszt nyitás-zárásokkal sikerült majdnem teljesen kimeríteni az akkut. Még éppen beindult.
Szóval CTek-re fel és pár óra alatt helyreállt a világegyetem egysége.
Végre! 2 és fél év Prius-ozás után újra autót vezetek! És itt a "vezetek"-en van a hangsúly mert a Priussal csak közlekedtem (megjegyzem mindenféle gond nélkül megbízhatón és gazdaságosan). Most pedig itt van az álmom egy erős benzines és gyönyörű Alfa Romeo 159 TBI! Sikerült egy nagyon gondos gazdás autót találnom egy olyan kereskedőtől aki Alfa Romeo eladásában leli a legnagyobb örömét. (És birtokol is épp egy Stelvio-t.)
Hosszú egyeztetés után kitaláltuk az útvonalat, ami az előző túra folytatása kicsit feltuningolva a Mátrával és a múltkori legjobb szakasszal (Bodrognádasd, Balaton). Az esős idő miatt szombatra toltuk, de vegül csak alfista78rg barátommal vágtunk neki a napnak szemerkélő esőben reggel 6-kor.
Kmét, Farmos, Gyöngyös, Sirok, Pétervására, Bodrognádasd, Balaton, Bélapátfalva, Farkaslyuk, Ózd, Borsodbóta, Putnok, Ragály, Rakacaszend, Perkupa, Imola, Jósvafő, Perkupa, Sajószentpéter, Lillafüred, Eger, Heves, Farmos, Kmét. 700km.
Talán a legjobb túra eddig. Borsodbóta, Rakacaszend szakaszait legközelebb ki kell hagyni, de ezeken kívül óriási.
Perkupa, Imola, Ragály, Jósvafő, Perkupa a nap fénypontja volt.
Sajna a Bükköt nem tudtam egyben kiautózni a forgalom miatt, többször meg kellett állnom. Majd legközelebb...

Még az előző tulaj rakott az autóra egy nyomókuplungos, 5 gangos jtd váltót, ami nagyon nem tetszett nekem. Úgy éreztem hogy megfojtja a motort, ötödiket nem is használtam a hosszú végáttétel miatt. A napokban, 142 000 km-nél megejtettük a váltócserét, visszakapta az eredeti váltóját. Kapott új TRW főhengert Borg & Beck kinyomócsapágyat, Motul váltóolajat, Mol dot4+ fékolajat. TZoli rendelt nekem új gumidugókat is. Teljesen másik autó lett, vígan forog tiltásig :) Imádom ezt a kocsit :)







Megcsináltam a szokásos éves pollenszűrő cserét, és elnyomtam egy klímabombát benne.
A pollenszűrőn nem sok kosz volt.


Ma volt egy kis szabadidőm.Így kicseréltem a munkahengert ami már egy ideje az asztalon pihent
Lassan a végére érek. Megtörtént a vezérlés csere is. Az a szerelő cserélte aki a Mito vezérlését is megcsinálta. És rábiztam még az egrhűtő cseréjét is. Így az is új lett. A cserés cuccokat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem. A szerelő kérte, hogy a hűtő cseréhez vegyek új csavarokat, melyet a márkaszervíztől rendeltem meg. Persze hogy ez sem lett jó. Fél centivel rövidebbeket küldtek. Ez már azért sok, hogy a márkaszervíz sem tudja, hogy milyen alkatrészek kellenek.
Egyenlőre ennyi, majd jöhet a folytatás egy kis kárpitos munka.




