Blog
km. 160.900
Selenia Star 3e km után koszos lett, elhasználtnak tűnt, ezért csere mellett döntöttem.
Olaj csere MOTUL 8100 X-CESS 5W-40,
olajszűrő Mann,
pollen szűrő csere
kormányrúd zsírozás
minden tökéletes
Már régóta zavart, hogy bepárásodnak az oldalsó indexe, így hát eljött a csere ideje.
Mind a két oldalon kicseréltem. 2500 Ft volt darabja, szóval nem egy nagy összeg, de annál inkább szebb.
Gyönyörű szép fényesek és mosás után sem áznak be!

Észrevettem autópályás tempónál, hogy a jobb oldali tükröm túlságosan remeg. Olvastam, hogy elenged a ragasztás és amiatt csinálja. Írták, hogy nyomogassam meg a tükörlapot és megjavul. Sajnos nem történt csoda.
Rendeltem egy szép újat (mely kékre színezett), úgyis az alján már kezdett lekopni a tükrözödő réteg.

Sajnos nekem is előjött a VDC és Hill Holder hiba. Fórumokat olvasván mindenki azt mondta, hogy először a kupungnál lévő kapcsolót érdemes cserélni.
Tettem egy próbálkozást a szétszedésére, hátha valami kis próblémája van az érintkezéssel. Kapott WD-40-t is, az se hozott eredményt.
Így hát megrendeltem egy újat, majd kicseréltem és a próbléma elhárult.



Sajnos a csomatérajtó egyik teleszkópja megadta magát, így az cserés lett.
Kapott egy új Monroe ajtóemelő teleszkópot.
Hibátlanul nyílik, csukódik. Csak megpöccintem és már nyitva is van.


Eljött az olajcsere ideje! SZIGORÚAN 10.000 KM-ként!
Amire cseréltem az olajat és a szűrőket:
Selenia Star 5W-40 5L + 1L --> olaj
Mann-Filter 6007 x --> olajszűrő
Mann-Filter 18003 --> levegőszűrő
Szép olaj jött le belőle, így ismét megnyugodtam, hogy jó autót választottam, gondos gazdája volt. Azt hittem bonyolultabb lesz az olajcsere, de hála nem. Jó helyre rakták a szűrőt, simán hozzáférhető.
A légszűrőről viszont ezt már nem mondanám el.... Amire én azt kivadásztam onnan, megőszültem. :)
Szép halkan jár a Seleniaval az autó. Következőleg Motul lesz belerakva, sokan mondják, hogy nagyon jó és még csendesebb lesz tőle a motor. 10.000 km múlva meglátjuk.



Egy kicsit ferdén állt a kormány, a kollegám beállitotta a futóművet, volt benne valamennyi eltérés.
A futóművet előtte átnézte, rendben volt vele minden, de amúgy kopogás sem volt hallható.


Megadta magát a generátorom. Javítás, 9 munkaórával, állítólag le kellett hozzá bontani sok mindent...
Nem működött a csomagtartó nyitása a gombjával, csak a távirányítóról. Időnként hibásnak jelezte az egyik hátsó helyzetjelző izzót is. Emlékeztem, hogy a fórumon valaki rakott be képet a villamos vezetékek szakadásáról, úgyhogy rögtön azzal kezdtem, hogy lebontottam a bondázst a vezetékekről és tényleg, el volt szakadva pár. Az egésznek a javítása nem volt több, mint egy óra, kibontással, visszaépítéssel együtt.

Pont mielőtt letettem a gépet felkerültek a nyári kerekek. A gyári 17-es felnik igényesen lefényezve gránit szürke metál színre. Vadonatúj 215/45R17-es gumikkal szerelve. A fekete metál GT nagyon jól mutat így. Az első lökhárító újra fényezve, az irányjelzők gyári újra kicserélve. Szép lett, elégedett vagyok. Szerencsére baráti árakon sikerült.

