Blog
A levélfogórács ki volt fakulva. Zsebsárkánnyal visszahoztam a színüket és átkentem őket Nanolex Trim Rejuvenatorral.
A rácsba tettem gyári új patentokat is, így most szépen illeszkedik.



A motortérből 2 tartó és az akkumulátor tálca, illetve az ablaktörlő karok homokfúváson és porfestésen estek át. Köszönet a közreműködésért Kozinak és a Kozi’s Garage-nek.




A vezérléscserekor a leengedett hűtővíz igen szép volt... vagy száz éves és az alsó hűtőcső is. Zoli bátyóval persze mindkettőt cseréltük és azt a csúnya offos tágulási tartályt is bontott gyárira visszacseréltük.
240. 256 km





A vezérléscsere után megejtettünk egy gyors olajcserét is + kapott egy új leeresztő csavart. :)
240. 256 km

Mivel ismeretlen előéletű a kocsi és elég régieknek is néztek ki a vezérlés alkatrészei - kivéve a szíj, az láthatóan volt cserélve- és furán is járt a motor (az eladó szerint egy - két foggal odébb lehet), így vettem egy INA szettet és Zoli komám segítségével neki is láttunk a cserének. Nem ment egyszerűen, nem sok minden volt jelen, de szerencsére a komám nem most csinált ilyet először. Sajnos pár csavar is eléggé meg volt erőltetve sőt, a vízpumpa felső csavarja még jobban. Ezt megpróbáltuk csavarragasztóval plusz rögzíteni, de az összeszerelés után, mikor már minden kész volt és járattuk a motort, egyszercsak elengedett és kiömlött a friss hűtőfolyadék. Kezdhettünk mindent elölről. Sajnos a kijárási tilalom miatt aznap már semmit. Pár napba beletelt, míg mindent összeszerveztünk... időben és szerszámban. Kaptam kölcsön egy remek menetjavítót, így 31.-én végre mindent össze tudtunk rakni és a motor szépen jár.
Bár az eladó szerint vadi új Denso gyertyákat tett bele, ehhez képest vagy 100 éves agyonégett Bosch gyertyák voltak benn, amikből párat kicseréltünk már korábbi (másik kocsiban) használtakra, amíg megjön az új szett.
Plusz sikerült Marklartól vennem egy erre a motorra való vezérlésborítást, ami szuper... merthogy azt sem kaptam még meg hozzá... egyelőre csak ígéret van, ahogy a csomagtartó belső borítására is.
240. 256 km








Remélhetőleg már nem fog minket megtréfálni az időjárás.
18°C fok volt ma. Ennek örömére felraktam a nyári gurulókat az ezüstkére.
A téli kerekek gumiápolózva várják a telet.
Km állás: 218.498km





Sok helyen sokfélét olvasok a fogyasztásról. Mikor kinéztem az autó + motor párost, sokan azzal riogattak, hogy majd nem győzöm tankolni, meg hogy majd 10-12 litert fog kérni. Mentem már vele 4000+ km-t, és azt kell mondjam teljesen elégedett vagyok. Nyilván a fogyasztás relatív, mindenkinek a saját lába nehézségétől függ. Én alapvetően nyugodt sofőr vagyok, 80%-ban 2500 és 3500-as fordulatok között használom az autót, de ha kell igenis odalépek, és pörgetem a motort, hogy előjöjjenek a lovak. Csak és kizárólag prémium benzint tankolok, most MOL-t, de tervezem a többit is kipróbálni. Volt egy elromlott termosztát is, ami bezavarhat a fogyasztásba, de mostanra egy 8,6-os vegyes átlagfogyasztás kezd kirajzolódni. A komputer a saját megfigyelésem szerint kb fél litert téved felfele, többet mutat. Városban olyan 9-10 liter körül lehet mozogni, városon kívül 6,5-7 liter környéke. Szerintem ezek teljesen vállalható, és elfogadható adatok ehhez a motorhoz.
Sikerült szereznem pótkerék készletet, ami ad némi megnyugvást, mert csak defektjavító készlet volt az autóhoz eddig. Minden cucc megvan, még a kis piros "sorvezető" is, kivéve az a nikecell darab amibe az emelő, kulcs, vonószem, stb illeszkedne. Mivel úgyis teljes értékű kereket szeretnék betenni, nem a mankókereket, így annyira nem zavar, hisz gyanítom nem férne bele, de azért ha valakinél lenne egy elfekvőben, akkor érdekelne. :)

Bekerült az első extra az autóba. A gyári cd-s rádiót lecseréltem egy Pioneer DMH-G220BT fejegységre. Voltak problémák, végül sikerült életre kelteni. A fejegységhez ami járt beépítő keret nem igen ment be az adott helyre, még szerencse, hogy volt egy sugallatom, hogy jobb ha megveszem a 159-hez kapható beépítőkeretet, mert azt sikerült betenni, és azzal bement a helyére. Ezután már csak azt kellett megoldani, hogy a gyári bekötések máshogy vannak mint a pioneer bekötései, így elsőre nem kapott áramot. Egyelőre áthidaltuk, de nem az igazi, nézni kell valami csatlakozót, vagy átalakítót, hogy jó legyen... Ha esetleg ezt ovlassa valaki és van tippje mi kellene, ne tartsa magában. :) Köszi!
Sajnos a tolatóradarom is rakoncátlankodik, erőteljes kontakt hibája lehet, hideg időben nem akar működni. Amint felmelegszik az idő 20 fok körülre, megjavul. :) Majd egyszer ha lesz idő és alkalom szétkapom és megnézem mi ott a helyzet. Azt is tudom, hogy a bal oldalival van gond. :)


