Blog

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-16

Befizettem az egyetlen tételt aminek nincs hozzáadott értéke a projecthez.

 
>> Tuning és extraSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-06-12

Eljött az ideje, hogy az apránként összeszedett extra dolgok bekerüljenek az autóba. 2 nap reggeltől estig ráment egy jóbarátom segítségével, mire minden a helyére állt és összeállt a technika. Amik bekerültek:
- Hangszórók, mélynyomó, erősítő
- Tolatókamera
- USB-s töltő szivargyújtó helyére
- Új akkumulátor

A legnagyobb munka természetesen a hangrendszerrel akadt. Jól szólt a gyári is, de nem Bose rendszer volt benne, és bár a fejegység csere is már segített a hangzáson, az igazi élményt most sikerült elérni, igaz még ezen is bőven lehetne mit fejleszteni.
Tételesen a bekerült cuccok:
- Alpine SPG-17C2 (2 közép/mély)
- Alpine SPG-17CS (2 magas, 2 közép/mély)
- Alpine SBG-1244BP (mélynyomó)
- Alpine BBX-F1200 (erősítő)

Az ötlet az volt, hogy az erősítő hajtja majd meg az elejét és a ládát, hátul a magasak maradnak gyáriak, és csak a közép/mélyet cseréljük, és ezeket továbbra is a fejegység szólaltatja meg. Plusz fontos volt, hogy ha úgy van, a láda kivehető legyen könnyedén. Ilyenkor nyilván csak a hátsó ajtókban lévő hangszórók szólnak majd, de ilyen esetek ritkán lesznek. A tervtől annyiban tértünk el, hogy végül az elejéből kiszedett magas hangszórók kerültek be a hátsó ajtókba, mert meglepő módon nem ugyanaz volt a 4 csipogó minősége, az első gyáriak elég jó cuccnak tűntek. Az első hangszórók hangváltóit bőven sikerült elrejteni a műszerfal alatt, a középkonzol jobb oldalába. Kábeleket szépen sikerült befűzni, elvezetni. Amikkel kicsit megszívtuk:
- Az ablaktörlő lapát karok irgalmatlanul rá voltak szorulva a tartórúdra, az egyik el is törött miközben próbáltuk lefeszegetni. Bontóból gyorsan sikerült pótolni.
- Az ajtókba szerelt hangszórók csak fejjel lefelé tudtak bekerülni, mert elég rövid a kábel + csati. Valamint mivel gondoltuk profik vagyunk, és egyből jól sikerül mindent berakni, és úgy csináltuk, hogy ajtónként egyesével mentünk végig a ki,-és beszereléssel, végül próbánál kiderült, hogy 2 hangszóró is kontaktos lett, és vissza kellett bontani.

A szivargyújtó cseréjét már régóta szerettem volna, mert több szivargyújtóba dugható usb töltőt is próbáltam, mindegyik lötyögött benne, és idegesített. Így most szivargyújtó ki, helyette pár ezer Ft-os usb töltő. A kellemetlenség csak az volt benne, hogy totál darabokra kellett szedni a könyöklő részt. Kicsit hülyén van ez megoldva, de ha már totál szétkaptuk az autót, belefért.

Tolatókamerától kicsit féltünk, de aztán ezt volt a legegyszerűbb beszerelni. Vestys oldalról rendeltem, tökéletesen illeszkedik a rendszámtábla világítás helyére, a kapott kábelek igaz nem elegendő hosszúak, a tolatólámpa és a kamera kábele közé kellett bőven áthidaló kábel, de sikerült elvezetni mindent a lökhárító leszerelése nélkül szépen bújtatva, és hála a magyar bekötési útmutatónak elsőre össze is állt a dolog a fejegységgel.

És végül új akkumulátor. 60 Ah-s volt benne, ennyi extra kütyühöz és hangrendszerhez már keveselltem, és már amúgyis rakoncátlankodott, így bekerült egy Exide Premium 77Ah-s akksi.

Második nap estéjére össze is állt minden, az autó egyben volt, és már csak a megfelelő hangzást állítgattuk. Annak örülök, hogy minden csavar, patent visszakerült a helyére, semmi extra nem maradt a művelet végére. Innentől már csak élvezni kell az extrákat. :)

>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-16

Ma megvolt az eredetvizsga is. Itt nem volt semmi meglepetés. A Pulai Service Centrum-nál csináltattam.

 
>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2021-06-15

A futóműkopogásos történet végére érve részt vettünk egy futóműbeállításon.
Budaörs,Oláh Attila műhelye
197707 Km

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-15

Ma végre eljött a napja a műszakinak. 1,5 hónappal ezelőtt kaptam a mai időpontot. Izgultam hogy nehogy megbukjon mert nagyon nem akartam megint ennyit várni.
A károsanyagkibocsátást nehezen tudták jó értekre lemérni ezért azt javasolták hogy cseréljek majd lambdaszondát mert biztosan be van már lassulva. Hibakódot nem okoz, csak már nem az igazi. Egyébként enélkül is kicseréltem volna, mert ennek a tipusu szondának kb 160 ezer km az élettartama és ezt el is értük. Nem szeretném ha ez venne el egy-két lovat a ménesből.
168050 km-ről indul a móka és a magyarországi pályafutás 😁

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-06-15

Vettem az obiban elsősegély csomagot, elakadásjelző háromszöget, mellényt és egy izzókészletet. Így ebbe már műszakin se lehet belekötni.

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2020-06-19

Alfám a check engine lámpa felvillantásával jelezte törődés igényét. Semmi előjele nem volt, hogy ilyen költséges szerviz lesz.... Alex sem vállal többé kuplung cserét 159-esen.
Legalább a kuplung olyan lett, mintha az autó új lenne.

- Kettőstömegű lendkerék (Luk): 262 000 Ft
- kuplung szett (Sachs) : 148 600 Ft
- kinyomócsapány: 52 800 Ft
- Váltóolaj (3l): 18 000 Ft
- Főtengely szimmering: 5 800 Ft
- Munkadíj: 96 000 Ft

 
>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2021-06-04

A szokásos kopóalkatrészek cseréje (olaj (Selenia 5w30 PE), gyári olajszűrő, olaj leeresztő csavar, gyári légszűrő, gyári üzemanyagszűrő, pollenszűrő)
KM 150851

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2021-02-13

A kedves ~soha viszont nem látásra~ szerelő bravúros ügyködése után nekiláttam, hogy feltárjam mi okozhatja, hogy a legnagyobb tél közepette fűtés nélkül maradtam. Ilyen állapotban a kocsi használhatatlanná válik, ezért mielőbb orvosolni kellett.
Az első ami az eszembe jött, az a már egyszer utolérő fűtés lapátját mozgató pöcök meghibásodása. A nagy hideg biztos végzett a gumiszalagokkal, amik a helyén tartották.
Így is volt. Ezt egy rommá égett biztosíték is tanúsítja. Sajnos még a foglaltba is beleégett,amit elég macera volt kitakarítani. Többször már nem szeretném orvosolni a lapát hibát, mert elég macera az odajutás, ezét kellene egy jó és tartós megoldás. A gumit egy alu lemezke váltotta fel az eredeti mintájára faragva annyi eltéréssel, hogy ennek nem volt nyitott a vége, nehogy ki tudjon ugrani a lapát.

Újra megbolygattuk a szentek nyugalmát, míg nagy nehezen ráimátkoztuk hárman azt a kis lemezt a helyére. Gyorsan rögzítettük, bepattintottunk egy új biztosítékot, majd jött a tesztelés ééééés... Voila, olyan mint az álom.
Remélem erre már nem lesz gondom jó pár évig. Végre újra fullos a Nagyvad és falhatjuk együtt a kilométereket.