Blog
- tankolások száma: 131 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 74.451 km
- életkor: 778 nap
- össz. menetidő: 1.086.05 óra (45,25 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.576,74 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,42 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,32 Ft/km
- átlagos napi futás: 95,69 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,82 %








Sajnos a napokban elfáradt a váltóm.. Egy kigyorsításnál nem bírta el a terhelést és egyszerűen szétesett.. Másnap már trélereztettem is le Ferihez Tárnokra.
Nem számítotttam rá, hogy ennyire drága mulatság lesz..Egy ideje keményebb is volt a kuplung pedál is illetve érezhető volt hogy rángatózik a lendkerék.
Amit kapott ez a szépség:
- Bontott váltót ami szuper állapotban van, illetve friss váltóolajat.
- Ha már a váltó lent volt és amúgy is lassan ideje van, akkor kuplung és kettőstömegű csere és játszik.. mert miért ne.. úgy voltam vele ha most megcsináltatom nem lesz vele gondom jó ideig. Kapott új kuplungot és lendkereket, gyárit természetesen.
-Kapott egy új kuplung munkahengert
- A jó magyar utaknak köszönhetően egy bal felső lengőkar szilentet is cserélni kellett.
Az alkatrészek tételesen:
- váltó (gyári bontott) szuper állapotban
- kettőstömegű lendkerék OE Ricambi (Valeo)
- kuplung szett OE Ricambi (Valeo)
-főtengely szimering, váltó oldali CORTECO
-difi szimeringek (jobb-bal) CORTECO
- váltó olaj (2L) Motoul Gear 300 75W90 2x 1L
- 2db felső lengőkar szilent MOOG
- új kuplung munkahenger(alsó) SASCH
- a fékekben 20.000 km van kb, de valami fémes hangot tapaasztaltam amit megnézettem, a hővédő lemez volt a. ludas. így már csend honol és tökéletes.
Km óra állása: 252.936
Innen is köszönet Ferinek a gyors és szuper munkáért!










Egyszer csak nem forgott az utastér ventillátor....a legnagyobb melegbe. Találtam egy másik vezérlőt betettem és voalá. A negatív érintkező égett el. Nem akartam mókolni ment bele egy másik bontott.
Ár: 100 Ron
Km: 145XXX



Ahogy hazaértem Alfacityről rá 4 napra megadta magát a szíjtárcsa.Szerencsére a városban voltam ugy hogy nem volt nagy gond. Dayco-t vettem bele + Continental szíjat kopott
Dayco 380 Ron
Continental szíj 80 ron
Ár: 460ron
Km: 144xxx



Már amikor megvettem az Alfát tudtam hogy ott kell lennem Alfacityben. Sajnos 2020-ban elvitte a kovid de idén végre ott tudtam lenni. Szuper hétvége volt, egy jót autóztunk. 2022-ben is ha egyszer lehet ott leszek!



Nekifogtam kiműteni az örvénylapátok, mert rengetegen mondták hogy ki kell szedni mielőll eltörik a tengelye és megeszi a motor. Elég nagy műtét volt de sikerült. HA már ott jártam kitakarítottam a szivósort is. Egy dióhéjas tisztitás jo lenne....na majd az is valamikor.
Kapott egy új szívosot tömítést is.
Nagyvonalakban: 1. levegő csövek leszed
2. magasnyomású kerekét rögziteni a vezérlés burkolat két csavarjával
3. magasnyomású pumpaq ki
4. kartergáz szűrő ki
5. szovosor le
6. lapátok kitörése
7. ledugózás M6 vagy M8-as csavarok
8. minden vissza szépen
Kb 5-6 órás munka.
Km:138000
Ár: EGR tisztító spary 40 ron
Tömítés szivosor 80 ron








Már nagy válla volt a féktárcsának ugyhogy csereérett lett.
TRW tárcsák
Premiere fékbetéteket kapott.
Ar: kb 250RON mindenestől (elfelejtettem leirni)
Km: 137826
04/08/2021



Folyt az olaj az osztóműből. Naívan elvittem egy osztóművekkel foglalkozó szervizbe, de ott azt mondták, hogy Alfa... ááá, olyat mi nem csinálunk. Legalább korrektek voltak, mert megmondták, hogy nem foglalkoznak vele. Elvittem a következő helyre, ahol azt mondták, hogy ne aggódjak 2 nap alatt meg van. Aha... már ez gyanús volt. Egy hétig volt náluk az autó, felemelték, nézegették, és aztán felhívtak azzal, hogy nem lehet hozzá alkatrészt találni. Kérdeztem mihez? Hát az osztóműhöz. Szétszedtétek? Nem, mert feleslegesen nem szedjük szét. Akkor milyen alkatrészt nem találtatok hozzá, ha azt sem tudjátok mi a szar benne?... Inkább elhoztam. Elkeseredettségemben felhívtam a szerelő haveromat, hogy ő mit mond rá. Azt mondta vigyem el hozzá, szétszedi és megpróbál hozzá alkatrészt szerezni. Elvittem, szétszedte, beszerezte hozzá az alkatrészeket, összerakta és kész. Nagy vonalakban ennyi. Persze nem volt ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy az osztóművet le lehessen venni ki kell venni a motort váltóstól, mert az osztómű levételkor mindig beleütközik valamibe, szóval csak egyben jön ki a motorral. Nagyon sok minden ki lett még cserélve, ha már egyszer ennyire szét lett szedve, pl. motorolaj, kuplung szett stb., de íme a felsorolás:
Osztómű:
- szimering: 2135,- (Corteco)
- féltengely szimering: 1431,- (Corteco)
- diffi "O" tömítő gyűrű: 1000,-
- diffi csapágy: 5000,-
- réz alátét: 946,-
- 2 db osztómű tartó szilent: 10000,-/db Itt gyártattam
- váltó + osztómű olaj: 16880,-/4L (Tutela Technyx 75W-85)
Váltó:
- kuplung szett: 117867,- (Sachs) (D=235mm)
- féltengely szimering: 1316,-
- alsó munkahenger: 10507,- (Samko)
- alsó munkahenger tartó konzol: 3000,- (bontó)
Egyéb:
- 2 db külső féltengely porvédő: 6050,-/db (SKF)
- üzemanyagszűrő: 14989,- (Mahle)
- levegőszűrő: 5242,- (Filtron)
- olajszűrő: 1810,- (Filtron)
- motor olaj: 13690,- / 5L (Motul 8100 X-cess)
- váltó oldali főtengely szimering: 16178,- (Victor Reinz)
- bal első felső lengőkar: 21188,-
- jobb, bal első gumifékcső: 7841,-/db (WV Caddy hátsó)
- 0,5L fékfolyadék: 3000,- (Bosch)
- 1L szervó olaj: 2348,-
- 3L fagyálló: 7489,-
- hátsó diffi olaj: 5122,-/ 2L (Tutela W 90 M-DA 80W-90)
- kartergáz cső: 1000,- (bontó)
- jobb oldali üa. tartály tartó konzol: 2000,- (bontó)
- csomagtartóba háló: 5000,-
- Munkadíj: 150000,-
Km óra állása: 247687km











