Blog
265000 km
Műszaki vizsga
Fékcsövek cseréje
Nincs normális műsor a TV-ben, ilyenkor a youtube-t nézegetem.
A sok lim-lom között feldobta ezt a videót.
Megtaláltam, itt van.
Jártunk már 2018-ban a francia Alpokban, csodaszép volt.
A videó láttán megerősödött a gondolat hogy "oda vissza kell menni".
Csak mikor?
2022-t a riviérára terveztük...












KM: 199492
Időnként valami éktelenül kerepelt a motortérben a szíj oldalon, bal oldalon pedig nyiszogott valami a futóműben.
Csöri kicserélte a főtengely szíjtárcsát, lötyögött. Fémdarabkákat is gyártott :)
Futóműben bezsírozott valamit, legközelebbre, tavaszra ezek lesznek:
kék színű DPF-re menő cső
első alsó hátsó szilentek
Illetve az újonnan beletett Eibach Pro rugókkal nagyon ül az eleje. Ezt még ki kell gondolnom, elkézlehető, hogy kap új első gyári rugókat. Nem akartam, hogy lejjebb legyen mint a gyári Ti, de ez lejjebb van... nagyon. :(
Beszereztem egy riasztót amit több komoly értékű autóval rendelkező kollégám javasolt.
Rengeteg funkciója van, de ami a lényeges, hogy nincs semmilyen extra kütyü, teljesen automatikusan működik a keyless go rendszerekkel. Ez nagymértékben döntötte el, hogy ezt akarom, de természetesen a funkciók voltak a lényeg, amik önmagukért beszélnek.
Teljesen 2021 minden feature amit a cucc tud. Így azért nyugodtabbnak érzem magam :)
Itt van. Kezemben a kulcs, szemem előtt az utolsó Competizione Red Giulia amit lehetett kapni. Ez a szín volt az első az extrák közül amiről lemondtam a borsos ára miatt, de óriási szerencsével végül mégis ez lett az enyém. Sors?Szerencse?Franc se tudja, de mindenesetre nagyon örülök. Ez volt az abszolút kedvenc szín.
Mikor ezt a blogot írom már lassan 1 hónapja nálam van. Érdekes, hogy az elején kikötöttem néhány dolgot amit azonnal cserélni szeretnék rajta és mióta nálam van, teljesen elment ennek a szükségességnek az érzése. Minden úgy szép ezen az autón ahogy van. Egy álom.
Ahogy megy az pedig valami egészen fantasztikus érzés. Nemcsak az ahogy elrajtol de ahogy fogja a kanyarokat. Olyan élesen rakja az orrát oda ahova én akarom, amit eddig még nem éreztem hasonló kategóriájú autóban. Már meghajtottam párszor és mindig meglep, hogy mennyire stabil az egész autó.
Igazi szerelem :)
Középboxot megváltoztattam így hogy a lejátszó a műszerfal tetejére került. Lett újból hamutartó, szivargyújtó, alatta a 3 db mérő óra és gyári rekesz. Mérőóraknál a baloldali nyomógomb a fényszórómosó nyomógombja, ami fényszóró felkapcsolása mellett működik. A jobboldali nyomógombos kapcsoló a dúsító és üzemanyag előmelegítőt kapcsolja. Inditásnál amíg az izzítás működik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolóval tovább tartható az 1200-as alapjárat és üzemanyag előmelegítés. Télen előnyös már neki amíg az autó körbe van kaparva.
Olajcsere, olajszűrő és levegőszűrő cserélve 368.500 km
Jobb hátsó féknyereg javítva, kézifék nem működött illetve a csúszkák új pórvédőt kaptak.
Új kézifék kötelek
1 db új kipufogó gumibak.
Hátsó ablakmosó javítás, valahol elakadt a víz vagy a fúvóka eldugult. Levegővel átfújtam a csövet és jó lett.
Első ajtók műanyag légterelői kétoldalú ragasztóval felrakva leesés ellen, mivel a fém fülek nem fogják meg rendesen.
Téli kerekek felkerültek már most. Lassan megy műszakira és a nyári nem a gyári mérete.
Alváz festés. Egy-két helyen volt egy pici felszíni rozsda. Drótkorongozva, alapozó majd alvázvédőzés.









Engem is utolért két Giulietta betegség: a tankajtó zárja elromlott, az ajtót tartó műanyag stift pedig elfáradt. Az alkatrészeket ma beszereztem, hétvégén pedig kicserélem őket.




Az előző Hankook téligumik elkoptak.
Vásároltam Kleber Krisalp HP3 205/55 R16 91H E/B DOT2821
A felniket újrafestettem, lakkoztam kapott a télikerék garnitúra is fekete kupakokat lakkozva.






Eltelt egy év, 5974 km-ert mentem az előző olajcsere óta.
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző ugyan ez volt)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyan ez volt)
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L (előző ugyan ez volt) De ez új flakonos volt már :)
KM 206800
Most lett nagykorú az autóm szeptemberben, és sajnos nem sajnos előjöttek a szokásos rozsdásodási problémák.
2 és fél éve volt már küszöb cserélve, de az akkori lakatolást nem nevezném profi munkának, sőt, nagyobb kárt okoztak vele, mint hasznot, a tanulópénzt megfizettem vele.
Aztán tavaly a hátulja és a hátsó sárvédőívek lettek javítva, akkor találtam korrekt, munkájára igényes lakatost. Akkor felvilágosított, hogy gondolkodjak el az autó sorsán, mert megeszi a rozsda az alját.
Én az autó megmentése mellett döntöttem, kerül amibe kerül, mert egy a szívemhez nőtt, 2 műszakilag 18 éves kora ellenére kifogástalan állapotban van.
A padlólemez nagy részét cserélnie kellett, a merevítési pontok a küszöbnél szakszerűen javítva lettek, új küszöb került fel rá.
A 2 első sárvédőív alja szétrohadt, így a sárvédők javítóívvel lettek javítva.
A mostani lakatosom, jó párszor elszidta az előző "szakit", aki feltette a küszöböt, hogy eltörné a kezét....
A küszöböket üregvédelemmel ellátta, az alja kapott egy alvázvédelmet.
A padlólemez belül a javítás után, le lett kezelve, majd festve.
Már most kivagyok, hogy vissza kell pakolnom az autó belsejét, mivel elég volt kiszednem. A javítás alatt a régi szövetülésem van csak bent azt autóban, a TI ülésgarnitúra bent pihen a garázsban.
A lakatolás végén az ABSből lejövő fém fékcsövem eltörött, fék nélkül került tovább az autó a festőhöz.
Folyt köv kb bő 2 hét múlva, mikor a festőtől átkerül a szerelőmhöz az autó fék javításra, illetve a küszöb spoilerek felrakására.











