Blog
Olaj, szűrők, fékfolyadék. Le is vizsgázott, azaz eltelt az első négy év...
Semmi érdemi nem történt, teszi a dolgát. Mióta Németországban élünk többször megtette az utat oda-vissza (1200+ km), erre a célra is az eddigi legjobb autóm, kifejezetten kényelmes hosszú távon is, pedig én nem szeretek hosszan egy helyben ülni..
Amikor megvettem az autót a bal hátsó lámpa repedt volt több helyen is. Esztétikailag nem nézett ki túl jól, de működött ezért nem siettem annyira a cseréjével
Tavasszal injektorért voltam az Alfadepósoknál, megemlítettem a lámpát, és szereztek nekem egyet.
AlfaCity elötti nap elhatároztam, hogy mielött lemosom az autót, lecserélem a lámpatestet. Találkozóra mégse menjünk repedt lámpával.
Három csavar tartja, azért kicsit megszenvedtem vele, de sikerült a művelet. Le is fényképeztem a régi lámpával a kezemben.
AlfaCity utáni héten jelzett az autó, hogy a bal hátsó féklámpa nem működik. Kicsit aggódtam, hogy talán túlságosan megrántottam a vezetékeket szerelés közben, de szerencsére csak az izzó ment ki.

A motorháztető és a lökhárító tele volt kavicsfelverődéssel,ezért már régóta le akartam fényeztetni. A fényezést itt helyben a Tóth autófényező műhelyben csináltattam. Sok pozitív kommentet olvastam róla,és egy barátom is megerősítette hogy szépen dolgozik. A fényezés tényleg szép lett,annyi a szépséghiba hogy a színt sajnos nem tudta telibe találni. Egy árnyalattal sötétebre sikeredett,mindezt 100K Ft-ért.


Első ablakok, kicsit nyüszögtek mozgatásnál. Levettem a kárpitot, és a kis szerelő nyilásokon át bekentem. Illetve a hangszoró alatt, fértem hozá. Most halkabb lett. Felfele is jobban megy.



Elrepedt a kis levegő cső jobb elején. Olyan kemény volt, hogy már tört. Kapott bontottat. Az jó rugalmas.





Négy éves lett az autóm, eljött az első műszaki ideje. Budaörsön csináltattam meg az esedékes időszakos karbantartással egybekötve. Mostanában nem működik a start-stop, ez az első jele az akkumulátor használódásának, így erre is kértem egy diagnosztikát, az eredmény alapján azt mondták, hogy még nem jött el a csere ideje. Olaj, szűrő, pollenszűrő, műszaki előtti átvizsgálás volt még, és kértem egy fényszóró beállítást is, a vége 183e Ft lett. Ezt követően az Autó Néroban csináltattam egy ózonos klíma fertőtlenítést egy 5-ösért.


Egy gyors szerelésnek indult, de nem az lett belőle. A 8 gyetyából kettő sikeresen beletört a hengerfejbe. Annyi volt a mákom, hogy a porcelán egybe kijött, "csak" a menetes rész maradt benne. Csavarkiszedővel a végén sikerült kiműteni a helyéről, úgyhogy megúsztam egy hengerfej felújítást :-)
De hogy legyen egy kis siker is, marketplace-en rábukkantam egy egész szép állapotú scudettóra, így a csúnya kopott, festett helyére fel is került.






Chili az útépítés miatt egy ideje fedél nélkül tengeti napjait, látszott már rajta. Belül is érett már a bőrápolós nagytakarítás, úgyhogy kipuccosítottam. Jó ránézni. Így chilli-villi állapotában van valami nagyon extra ebben az autóban.









Vasúti síneken áthaladva előjött a sárga tengeralattjáró. Majd azzal a lendülettel a motor felpörgött, 1500 lett az alapjárat. Egy élmény volt így autózni vele. Aztán motor leállítása után az alapjárat visszaállt normálisra. Kiolvastam a hibát, aztán töröltem is. Pár nappal később, szintén síneken keresztülhaladva megint előjött, ugyanúgy felpörgő motorral. Nem nyúltam a hibakódhoz és bár a szerelőnél a magas alapjáratot nem produkálta, de a hiba feltárásra került. Biztosítéktábla cseréje történt. Valamit az első hangszórók nem szóltak, volt egy szálszakadás, az is orvosolva lett.
