Blog
Még nem nyúltam hozzá eddig, minden gyári volt. 14 évesen gondoltam ráfér, és ráéreztem. 2 héttel a tervezett csere előtt, leszakadt a bal lengéscsillapító rugótányér. Elrohadt. Bal lengéscsillapító, gyorsba cserélve lett. A többi 2 héttel később. Kiszerelésnél kiderült a másik is szét volt rohadva. Bármikor eltörhetett volna. Alsó lengőkarokon, lifegtek a gömbcsuklók. Felső lengőkarok, nem voltak vészesek, ott inkább szilentek voltak elhasználodva. A legnagyobb szívás a stab rúd cseréje volt, azt kihúzni a helyéről. Jobb oldalt a szilent rongyáment rajta.
Amit cseréltem: alsó- felső lengőkarok, stab rúd, stab pálcák, lengéscsillapítok, toronycsapágyak. Vettem axiál csúklót és kormány összekötöt is, de nem lett cserélve. Azt mondta a szerelőm, annyira jók voltak, ne piszkáljuk, meg az gyári.
Sokkal feszebb lett a kocsi úttartása, keményebb a fútóműve, picit szokni kell. De sokkal precizebb lett a kormányzása. Felújitás 257.500 km nél.
Következő körben majd a hátsó jön.






A visszarakott régi kompresszor, nem volt jó. Vettem egy másik bontottat. Így egy hónap szaunázás után, újra van klímám. Pont a legnagyobb melegben romlott el.

6 éves lett az akksi a kocsiban,télen már sokszor erölködött inditózásnál,pedig többször rátöltöttem hálózatról. Nem vártam meg hogy egyszer csak a lemerült akku miatt ne tudjak elindulni ezért kapott újat. ZAP márkára esett a választásom 80Ah 760 A indítóárammal.
Ez is Lengyelországban készül,mint az előző ami Topla márka volt.

Elérkezett a motorolaj csere ideje. Ismét Motul került bele.
Pápáról sikerült szereznem jó állapotú bontott első sárvédő betéteket. Csak az egyiken van egy kis hiányzó darab, de még így sokkal jobb állapotban vannak, mint az előzőek. Ugyan innét szereztem még 3 gyári alupedált és egy lábpihentetőt, amiket Poló kolléga felpolíroztatott. És nem mellesleg ezt mind el is hozta nekem AlfaCitybe. Nagyon köszönöm itt is a segítségét. :-)
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess motorolaj (15 890 HUF / 5L)
- olajszűrő (1260 HUF)
- első dobbetétek (2000 HUF)
- alu pedálok (6000 HUF)











Mi már csütörtökön odamentünk a környékre, nem kempingeztünk, hanem a környéken voltunk egy szálláson (több más alfás is választotta ezt a hotelt :) ), és beleterveztünk néhány kirándulást is a környékre, nem csak Cityt. Jó hétvége volt, jól éreztük magunkat, sok autót nagy ámulattal néztünk, és a kinti parkolóban is lehetett találni gyöngyszemeket bőven. Úgy gondolom a szervezők levonták a megfelelő tanulságokat, és tudni fogják miben hol tudnak még javítani, hogy a következő évi még jobb legyen. :)


Régóta tervezett sötétítés és uv védő fóliázás történt meg Alfacity előtt nem sokkal. Jól áll az autónak a sötétítés nagyon. A polír ris sokat segített, de sajnos a motorháztető, és az egyik tükör újrafényezése elkerülhetetlennek tűnik... Majd egyszer.






A rajta lévő sárvédők eléggé csúnyácskák voltak belejavítások miatt, ezért kapott 2 újat. Ezzel együtt a két balos ajtó is fújva lett, mivel az is foltos volt.


A meglévő gázelemzőhöz vettem egy gyári strobilámpát is.
Minimális lakatolás: 2 hátsó ív alja, jobb hátsó lámpa alatt, illetve bal első sárvédő horpadás javítás.


Szokásos Total Racing 10W-50
Váltóolajcsere: Total 75W-90