Blog
Megint állt másfél hónapot az autó lejárt jogsis mizéria okán. Amint a kezembe kaptam az újat, mentem volna megjáratni az Alfát, csak az akksi nem akart az igazságot. Bikázás után az első utam az akksiboltba vezetett, ugyanis a régi végleg letérdelt az állásban.
Kilométeróra állása: 226.932
Valamikor tavasszal megesett a gumicsere, csak nem találtam ide, hogy dokumentáljam. Kilométeróraállásra meg ilyesmire nem emlékszem...
Km. még nem szaladt annyi bele, de eltelt egy év, ideje volt megejteni a kötelező szervizt. Megint csak a szokásos Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj került bele, s persze az olaj, levegő, s pollenszűrő is újra lett cserélve. A klíma is fertőtlenítve lett. (14800 km.)
Mivel minden apróság bántja a szememet, így ma kapott az autó egy tankajtó zárat és egy tanksapka rögzítő gumit.


Ahogy érzem
Csodálatos gép, a hibáival együtt. A 4C van a legközelebb egy pálya-versenyautóhoz az utcai járművek közül legalábbis az én tapasztalataim szerint.
Nagyon közvetlen, nagyszerű érzés vezetni.
Több, mint 60 ezer km-t tettem eddig bele, minden métert nagyon élveztem akár közúton akár pályán autóztam.
Nyilván a használat karbantartást is igényel és hát volt, amin lehetett fejleszteni.
Technikai fejlesztések
Az enyém egy kései modell, ennek a futóműve valahogy másképp van beállítva, mint a korábbi modelleké, én nagyon szeretem. A fék el tudott melegedni, kapott fékhűtést, elég szépen megoldották, illetve kicsit komolyabb tárcsákat és betéteket tettünk fel előre. Gyári állapotában nincsen benne sperrdiffi, ezt azért nagyon érezni, igen hamar alulkormányzottá tud válni. Ezt pótlandó kapott egy TORSEN LSD-t, azonnal érezhető volt a különbség. Sem olaj- sem váltóolaj hűtés nincs a gyári változatban, tekintettel a terhelésre, amit tőlem kap, ezek is kerültek bele. A gyári intercoolernek vannak műanyag részei, komolyabb igénybevételnél, hajlamosak megolvadni, ezért kapott egy új, komolyabb intercoolert is. Az egyik legnagyobb "fűtőtest" maga a kipufogórendszer, a versenyautókon alkalmazott szigetelést kapta meg, a motortér így nem tud annyira átmelegedni. Mivel én egy picit halványnak éreztem az erejét, megkapta a Squadra Sportiva (NOVITEC) mappingjét, így egy kicsit fürgébb lett😉.
Terheléses próbának vetettük alá: oválpályán egy tank benzint megállás nélkül nyélgázon használtunk el (a pálya szabályai szerint maximum 250 km/h GPS szerinti sebesség megengedett, úgyhogy eszerint), semmi sem melegedett túl, minden tökéletesen működik.
A váltókapcsoló néha kettőt vált felfelé (ez egyébként típushiba), versenypályán vagy erőteljesebb szerpentines autózáskor igen irritáló módon. Mindemellett a fülek is kicsik, ha meg megnagyobbítom őket, akkor túl közel kerülnek a kormányhoz, így aztán nekiláttunk a megoldást kifejleszteni: precíz kapcsolók, megfelelő méretű, a kormánytól optimális távolságra lévő fülekkel. Remélem, egy-két hónap és kész lesz.🤞
Vettem hozzá négy másik gyári felnit semi-slick gumikkal, most már fel van készítve arra, hogy végiglátogassam a környék versenypályáit😁.
Esztétikai változtatások
Az autó gyönyörű úgy, ahogy kijön a gyárból, így aztán csak apróságokat változtattam: a bukókeret matt műanyaga kapott karbonszálas burkolatot, a sebesség-előválasztó panel és a műszerfal (ez utóbbi matt). Spacerek nálam is kerültek a felnik mögé, így még jobb kiállású a gép.
Karbantartás
60 ezer km az 60 ezer km...a katalizátor feladta a harcot úgy 55 ezer km után, a váltó hidraulikus egység szenzora is meghalt 60 ezernél (ebben az a baj, hogy nem lehet szenzort venni, csak a teljes egységet), illetve a turbót is kicseréltük preventív jelleggel (mikor kivettük, látszott, hogy már nem sok volt neki hátra...).
Azt gondolom, a fentiek teljesen normálisak egy ilyen teljesítményű és rendesen kihasznált autó esetében.
Egy pár képet feltettem a változtatásokról.











Megvettem, csiszoltam, szétszedtem, fényeztem, összeraktam, políroztam, használom.
Nyilván ilyen könnyen ment ,mint itt leírtam ... :D Teljes színmódosítás, új felnik stb stb ... Ilyen lett a futkozós.
Bányai’s Garage Post-ban részletesebben :)








Injector csere, kettes henger.
Most viszonylag szépen jár.
Azért az vicces, hogy 5 szerelőből egynek se jutott eszébe, hogy ez a baja, november óta...
elso betetek csereje
antenna csere
hatso feknyereg felujito vagy mi.
es pont ott eltorott a vezeto oldali kilincs. az is csere.
kabelszakadas a vezeto oldali ajtonal. javitva.
Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:
Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m
Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%
Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%
1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%











