Blog
Lezajlott a teljes folyamat, minden a helyére került. Az autó azóta is hibátlanul működik. Néha roppan valamelyik csukló még, ha olyan állapotba kerül, elviszem majd újra, ebben is maradtunk. Egyelőre nagy a boldogság. Bár húzós ára volt.
Remélem még sok-sok kilométert megyünk majd együtt.
Mint minden évben , most is meglátogattuk a Szalki szigetet. :) Nagyon jól éreztük magunkat, láttunk sok szép autót, találkoztunk sok ismerőssel.
Köszönjük a szervezőknek a fáradtságos munkát :) Megérte !
Jövőre is megyünk mindenképpen de már sátorral ! :)








Tavaly csak , bőrápolást kapott a vas, ezért úgy gondoltam hogy itt az ideje egy kicsit alaposabb tisztításnak is. Meg is rendeltem gyorsan az Auto Glym leather cleaner-t. Ez a cucc tök jó. Kárpitra fújva kis ecsettel felhabosítottam és gyönyörűen kihozta a piszkot . jo alapos tisztítás után letöröltem , majd mehetett a tavalyról már ismert balzsam. az eredmény tökéletes. megérte rászánni az időt.
Most már szép tiszta , és matt a bőrkárpit. minta új lenne . :)




Idén is részt vettünk Alfacityn.Haleszéknak köszi a szervezést,Koziéknak meg hogy becsövezhettem hozzájuk a sátorba meg hogy pecsételhettem 😁



Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.
Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.
U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.







2 hete kezdett el a jobb eleje kopogni az autónak rosszabb úton.
Átnézettem a futóművet, illetve már műszaki vizsgára is mivel jövő hónapban műszakis lesz autó.
Jobb felső lengőkar lett csere érett.
Egyébként műszakira mást nem találtak.
A lengőkar csere orvosolva lett.
TRW lengőkar került bele

Egy ideje az olajlecsapatónál könnyedzett az olaj, ezért rendeltem a fiatalkatrészekről egy gyárit, a csere megtörtént.
Illetve a szívósorra rámenő levegőcső tömítése lett cserélve szintén olajpára miatt.
A tömítésre is ráfért már a csere, mert az idő megette.




5 éve, amikor elhoztuk, kétoldalas ragasztóval felpattintottam a rendszámot ideiglenesen. A svéd pici rendszám pici helyére. Jól nézett ki, csak kicsit hülyén..Később vettem rendszám tartó műanyag toldatot a normál nagy méretű rendszámhoz. Ezt el is vittem lefényeztetni színkód alapján. Majd négy és fél évet pihent a műhely polcomon.
Valamiért ma volt az a nap, hogy leszedtem az ideiglenes megoldást, és végre feltettem normálisan a rendszámot. Újra kétoldalas ragaccsal, hiszen bevált.
E-Bay-ről rendeltem javító stiftet is, és az orrán levő két kis plezúrt is gondosan kijavítottam. Meglepő, alig látszik. Kapott egy waxot is. Még mindig szép nagyon ez az autó.





Jó ideje nem volt semmi gond az autóval, gondoltam leszervizelem.Kapott olajat , szűrőket.
Jobb első felső lengőkart.
Stabpalcàkat.
247500km.



