Blog
Vettem ma egy felnigarnitúrát. Ez már nem 16-os, mint a téligarnitúra, hanem 17-es. Nem mellesleg Dunlop 225/50 r17-es gumikkal van felszerelve.
Kicsit nagyobb, kicsit szélesebb, kicsit jobb állapotban vannak, mint a téli. Ja, és ez a klasszikus 159-es küllős változat,.




- életkor: 1.518 nap
- km óra állás: 164.032 km
- össz. menetidő: 2.360,50 óra (98,35 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 11.004,43 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,31 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,1 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,479 %

Az előző szett Osram Night Breaker Plus kerek 2 évet bírt ki. A 2 izzó egy hét különbséggel égett ki... :) Mivel Plust-t már nem találtam sehol, ezért az Unlimited változat került a helyére.
A "hibalistát" még mindig az izzócsere vezeti! :)
2015. 03. 05, 00:20 perc. Nem tudtam aludni, így valami hasznosat csináltam. Kicseréltem a ma megérkezett pollenszűrőt.
Nálam is a kesztyűtartóban van. Többször olvasgattam itt róla, így hát megpróbáltam én is sajátkezűleg kicserélni.
1. Bal oldali takarósapka levétele (képen sárgával jelölt terület).
2. 25-ör torxcsavart kitekerni.
3. A csavartól jobbra és balra levő füleket kicsit előrefele megnyomni, így lenyílik a fedél.
4. Láthatóvá válik az 5,5-ös hatlapfejű csavar. Ezt kitekerni.
5. Ezután a pollenszűrő ház "ajtaja" felfelé nyitható és a régi szűrő kivehető.
6. Új szűrőt a régi helyére tenni, figyelve a szűrőn levő levegő áramlásának irányát jelző nyílra.
7. 5,5-ös csavart visszatekerni.
8. A fedelet visszailleszteni a helyére. Ha jól fekszik a két fül visszapattan és fenntartja a fedelet. Ezután könnyen visszatekerhető a torx csavar.
9. Bal oldali takarósapka visszahelyezése.
10. Jól végzett munka jutalma: maga az érzés, hogy sajátkezűleg valami jót tettünk a szeretett alfánknak. (meg persze egy kis pénzt is megspóroltunk)
Pár észrevétel:
I. Több helyről kértem árajánlatot a szerviz elvégzésére. Nem a pollenszűrő kicserélésére, hanem az összes olaj és szűrő cseréjére. A pollenszűrőre volt ahol 61 Eurós árat mondtak (plusz munkadíj). Ezek után döntöttem úgy, hogy ezt olcsóbban is meg lehet vásárolni. Ebayről Meyle FTM15-12 3190000 típusú szűrőt 13,07 Euro-ért vettem szállítással együtt.
http://www.ebay.de/itm/121576248053?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Nem a legolcsóbb szűrőt választottam, de nem is volt 60 Euro.
II. A régi szűrő ahogy a képeken is látszik igen-igen csereérett volt. Ezért megnéztem a szervizkönyvet. Elég hiányosan vezették. Az első három szerviz olaszországi alfa szervizben volt, ahol nem jelölték, hogy mikor mit cseréltek. A következő bejegyzés egy németországi opel szerviztől származik, akik pedig jelölték, hogy nem cserélték ki. Erős a gyanúm, hogy ezzel a szűrővel jött ki a gyárból 5,5 évvel és 177.000 km-re ezelőtt.
ui:
A használt szűrő az új zacskójába és dobozába tettem, majd pedig egy hulladékgyűjtő helyen leadtam. Nem elég, hogy az autóval jót tettem, de még a környezetre is vigyázok.








194802km
Olajcsere és szűrő
Castrol Magnatec diesel 5W40 7600Ft
Mecafilter 1900Ft
Nyárigumi felrakás


191715km
Kezdetben sok hibát hozott a menetstabilizálóra,később lassabban forgatta az indítómotort,néha ki kellett venni tölteni ha 20 percnél tovább takarítottam és égett a belső világítás.
Aztán vettem egy aksit.Auchan.
Szezont motormosással kezdtük. Semmi gond a masinával.
A téli kátyúk megették a futóművet, ahogy az várható volt. 2 felső lengőkar csere. Kedvezménnyel bárdinál 24,000 Ft. Még mindig világít a légzsák visszajelző, más baj nincs. A központi zár magától megjavult.