Blog
Szatyinál sikerült lecseréltetnem az alsó motorvédő burkolatot. Az előző már darabokban volt fent (gyakorlatilag gyorskötözők tartották) és mivel nagyon remegtek a darabok alapjáraton ezért elég hangos volt. Nem úgy mint most h már fent van az új így sokkal szebben duruzsol.
A bal hátsó hangszóróból elkezdtett furcsa rezgéseket produkálni. Miután kiszereltem láttam, hogy csúnyán ki van szakadva. Megette az idő vasfoga.
Ma kicseréltem, a cseredarabot Alexandrotól rendeltem.


Elérkezett az, amitől azt hiszem mindegyikünk retteg; történt ugyanis, hogy október 31-én beletolattak a kocsim orrába egy STOP táblánál. Igen, a forgalom ezen résztvevője a STOP táblánál gondolta meg magát, hogy visszatolat a közeli boltba anélkül, hogy a tükrébe nézzen. Én már nem sokat tehettem a dudáláson kívül, de mintha süket lett volna fékezés nélkül vonóhoroggal belém tolatott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy fém elemek nem sérültek, viszont amik sérültek és aztán cserélve lettek:
- BE Xenon fényszóró
- első lökhárító
- BE fényszóró mosó
- BE felső díszrács
- kereszttartó
Első ránézése nem is tűnt vészesnek a sérülés (lásd. a képen), aztán mikor jobban megnéztük láttuk, hogy a lámpa egyik füle letört, de mielőtt letört eltolta a kereszttartót.
Később az is kiderült, hogy a delikvensnek nem volt érvényes biztosítása sem (miért is lett volna), így a MABISZ-on keresztül ment a dolog...pót szemlék, hosszas kifizetés, stb., de azért sikerült minden kiboxolni és gyári alkatrésszel pótolni. Innen is köszönöm az Elaforgnak és azon belül is Nándinak.
Lényeg, hogy elkészült és újra makulátlan, de azért keserű a méz :/
Így most van egy eladó alig sérült első lökösöm, és egy szintén javítható BE Xenon fényszóróm.



Nos történt,hogy egy decemberben amikor szokásos havi kisvárdai látogatásunkat tettük a 4-esen sikerült előzés közben 6ból 2-est kapcsolnom, szerencsére észnél voltam így a tiltásig sem forgott fel a motor,de a bólintás után check engine...Remek. Hazaérve ki akartam olvasni, lévén laptop és kábel mindig van nálam, de a MES azt mondta,hogy nincs csatlakozva interface..sebaj, majd a munkás laptoppal megnézem,azon van úgyis a regisztrált MES, hát detto... valami csoda folytán egyik gépen se akart működni az addig hibátlanul teljesítő interface. A hibajelzés eltűnt ( valószínűleg főtengely jeladó volt, tesóm márt járt így akkor azt ki tudtam időben olvasni) úgyhogy betudtam a interface hibának, rendeltem egy bluetoothos ELM327et, majd jó lesz az.. Valahogy mégse hagyott nyugodni a dolog, és keresgéltem mindenhol a megoldást SanyiJTD volt olyan rendes,hogy az általa árult interface szoftvereit is elküldte, de azokkal se jutottam semmire, ahogy az ftdi honlapján lévőkkel se..Kértem segítséget,de mindenki csak azt mondta,hogy amit kaptam szoftver vagy amit letöltök jó. Néztem a videókat és kezdtem volna feladni, amikor is véletlenül megtaláltam a megmentő videót itt végre rájöttem,hogy nem elég a sima install,hanem nekem kell megadni, a bushoz és porthoz KÜLÖN-KÜLÖN a drivert. Egy kis finomítás és a legújabb MES a régi interface a WIN8.1 és az Alfácskám egységet alkot. :) :) Öröm és boldogság van.
Mellesleg a régi akksikat lecseréltem egy újra (Varta Black Dynamics), elég volt tartalék akksival a csomagtartóban járni. Viszont az új akksi sem bírja a gyűrődést, ami MES és multiméterrel mért 11.9 -12.4V feszültség (fordulaton is) mutat, ami pedig a szarul "felújított" generátorra utalhat, a feszültség ugyanis nem szökik sehol. :(