Blog
Lassan kész a beltér is. Pár képet csináltam, egész pofás lett. De amit ma felépítek az leomlik reggelre. Az összes műszer és visszajelző frankón működött amíg csak kábeleken lógott az egész. Betettem a helyére, elment minden...
A fék beragadt, szorul. A váltó rükvercben ragadt.
Ehhez képest, hogy néha kihagy egy henger már semmiség. Remélem csak a régi gyertyák miatt van, már megjöttek az újak.
Lehet szurkolni, hogy jövő szerdáig összeáljon!




Visszakerültek a nyári kerekek a Párducra. 13.600 km-t gurultunk a télin.
km óra állás: 165.630
Rég írtam utoljára a blogba.. Ennek oka, hogy igazán nincs történés. Eltelt újabb 10ezer, megejtettünk egy olajcserét, ezúttal karöltve a vezérléssel, hisz az közeledett a 40hez. Természetesen ezúttal is a Csörgö szervíznél! Minden jó, minden szuper, hálás egy dög.. :)
Még mindig szép!

Megtettem 9ezer km-t és meglett a 10ezer az oljcseréhez. Selénia (10e), o.szűrő (2,5e) és a hibás tolatólámpa-kacsoló (2,5e) beszerezve, bejelentve Servicébe (Sövényi Mester a Szfv. Forgó utcából). Autót elvittem, otthagytam és még vissza sem értem, mikor már hívott hogy kartert kell szereznem. Sajnos már a fúrt menet is ki lett nyírva benne.
Internet és telefon elő. Helyi hirdetésre hívott cartárs tájékoztatására, "olajteknőt senki sem ad el, csak komlett motort" átálltam a bontókra.
Halovány protekcióval a "tatai olaszbontóból" sikerült beszereznem alkatrészt esti fehérvári átvéttel kedvezményes 15e-ért (külön köszönet érte!!!) és pluszban reggelre 26-ért Alba alkatrészben érkező felső lengőkarokkal, az autó elkészült 17e-ből.
Kiegészült még bal féltengely- és a két porvédő gumiharang cseréjével 17-ből.
223300km
A váltóból elveszett az 1-es 2-es fokozat.Semmi szarakodás,váltó csere váltókar csere,ha már lent volt a váltó, akkor meg lett kuplungozva /Sachs/.
Bomtott alkatrészek:váltó,váltókar. Köszi Marek!
Javítás : Kurucz Alfa
223250Km
A kipufogó már nagyon leharcolt volt.
Fel támasztottuk poraiból: új cső + épített sportdob + vég.
Dinamit kipufogós srácok nagyon profik :) Köszönet a munkájukért!!
http://www.dinamit-dob.hu/




Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.
Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:
"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"
Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.
A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.
Folyt. köv. ...







