Blog

Visszakerültek a nyári kerekek a Párducra. 13.600 km-t gurultunk a télin.

km óra állás: 165.630

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-03-18

Ma felkerültek a nyári kerekek.

Rég írtam utoljára a blogba.. Ennek oka, hogy igazán nincs történés. Eltelt újabb 10ezer, megejtettünk egy olajcserét, ezúttal karöltve a vezérléssel, hisz az közeledett a 40hez. Természetesen ezúttal is a Csörgö szervíznél! Minden jó, minden szuper, hálás egy dög.. :)
Még mindig szép!

>> Szervizbepe // Alfa 156 2.0 TS // 2015-03-18

Megtettem 9ezer km-t és meglett a 10ezer az oljcseréhez. Selénia (10e), o.szűrő (2,5e) és a hibás tolatólámpa-kacsoló (2,5e) beszerezve, bejelentve Servicébe (Sövényi Mester a Szfv. Forgó utcából). Autót elvittem, otthagytam és még vissza sem értem, mikor már hívott hogy kartert kell szereznem. Sajnos már a fúrt menet is ki lett nyírva benne.
Internet és telefon elő. Helyi hirdetésre hívott cartárs tájékoztatására, "olajteknőt senki sem ad el, csak komlett motort" átálltam a bontókra.

Halovány protekcióval a "tatai olaszbontóból" sikerült beszereznem alkatrészt esti fehérvári átvéttel kedvezményes 15e-ért (külön köszönet érte!!!) és pluszban reggelre 26-ért Alba alkatrészben érkező felső lengőkarokkal, az autó elkészült 17e-ből.

Kiegészült még bal féltengely- és a két porvédő gumiharang cseréjével 17-ből.

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-03-12

223300km
A váltóból elveszett az 1-es 2-es fokozat.Semmi szarakodás,váltó csere váltókar csere,ha már lent volt a váltó, akkor meg lett kuplungozva /Sachs/.
Bomtott alkatrészek:váltó,váltókar. Köszi Marek!
Javítás : Kurucz Alfa

 
>> Tuning és extraBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2015-03-07

223250Km
A kipufogó már nagyon leharcolt volt.
Fel támasztottuk poraiból: új cső + épített sportdob + vég.
Dinamit kipufogós srácok nagyon profik :) Köszönet a munkájukért!!
http://www.dinamit-dob.hu/

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-11

Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.

Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:

"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"

Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.

A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.

Folyt. köv. ...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-08

Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-02-17

Elkezdtem a vezetékezést... A tápkábelt a hifihez, a riasztó vezetékeit és az e85power kábelkötegét átvezettem a tűzfalon. Ehhez le kellet szedni a műanyagot ami a szélvédő előtt van. Az egyik csavar beleszakadt, az anya kiszedésekor éppen, hogy rátámasztottam a fogót a szélvédő gumiperemére és egy alig hallható roppanással 10cm-es ívet rajzoltam a szélvédő sarkába... :((( Utána néztem, kb 20eFt-ból megvan az új színezett szélvédő berakva. Legalább eltűnik a három kőfelverődés is, ami már zavart, meg a fekete fólia csík a tetejéről...
Ha már ki volt szedve a műanyag fedél, kicseréltem a pollen szűrőt is amit ősszel vettem és természetesen a pollenszűrő esővédő műanyagáról is letörtem két fület, ha már arra jártam...
De legalább az E85Power bekerült. Ugyan nem fogok E85-tel járni, mert jóval drágábbra jön ki mint a benzin, de az E85Power ECO és Sport módjai benzines üzemben is jól jön...
Leírás az átalakítóról:
http://e85power.hu/index.php/en/e85power-kit

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-15

Pár napja, kezdte azt játszani a kuplung, hogy a pedál nem jött föl teljesen. Gyorsan utána is néztem a neten, hogy milyen problémák szoktak vele előfordulni. Úgy is döntöttem, hogy a kuplung főhenger lesz a hibás, mert a munkahenger okosan a váltó belsejébe van elrejtve... A 4 óra alatt kiszedhető váltó nem túl csábító...
Azért egy légtelenítést megpróbáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a kuplung még annyira sem emel ki mint eddig, viszont kiderült, hogy a kuplung pedál rúdja nem húzza vissza a dugattyút és azt a rugó sem tolja vissza... Vettem is új kuplung főhengert, ki is cseréltem gyorsan. Szépen működik az új. A fékben is lecseréltem a fekete folyadékot ami benne volt és ha már le kellett hozzá szedni a kerekeket, a nyári felnik mentek vissza.