Blog
Elég jó idők voltak mostanság, és ahogy az előrejelzést látom, nemsokára ittvannak a 20 fokok is. Ennek örömére felkerültek a nyárigumik.
Bár a múltkori lámpa-irányjelző összekavarodásnál váltig állították (ez igaz a gyújtáskulcs állapotától függően hol működő-hol nem működő kürtre is) az officiális autóvillanyászok , hogy megoldották - igazából nem sikerült nekik (sem) a mutatvány..
Sajnos szokás szerint nem láttam a fától az erdőt, azaz hogy az egyetlen helyi bontó egyetlen 33-asából (ez Gabi86 1.5 IE-je) nem csak a stabilizátor-rúd lehet érdekes számomra, hanem - és a legbosszantóbb, hogy ezt a másikkal ellentétben télen is elintézhettem volna - a kilóméteróra is, ráadásul a hibakeresés szempontjából a létező legjobb megoldásként nagy valószínűséggel ki is próbálhattam volna megvétel előtt - vagy legrosszabb esetben is becseréltem volna a stabrúdra....Ahogy ez a terv így tavasz elejére hirtelen összeállt, azonnal hívtam őket - naná, hogy már a MÉH-ben van az egész verda :-(
Rögtön körbetrombitáltam a szóba jöhető környékbeli tulajokat egy óracserés bulira - egyenlőre semmi, gondoltam addig is lépek valamit.
Első körben a vezeték-árnyékolást gondoltam megnézni. Sajnos mondhatni szokásos módon csak a szétszedés 70-80%-áig jutottam, amikor munka miatt mennem kellett az autóval.
Konkrétan a jeladót lehúztam a műszerről de még nem fűztem ki a műszerfal alól alaposabb vizsgálatra.
Úgy döntöttem, a külsőségeket visszarakom , de a csatlakozót "hagytam lógva".
A tesztút több, mint érdekes volt: a km. óra jeladó nélkül egy-ez-egyben "másodlagos fordulatszámmérőként" működik , azaz minimális eltéréssel sebességtől függetlenül -azaz álló helyben is akár - a motor fordulatszámára reagál. Extra szolgáltatásként megmaradt az indexre való "bevergődés" - ezt egyébként mintha az autóvillamossági javítás óta - legalábbis jeladóval - nem csinálta volna....
Azt hiszem, most lekapom róla az ernyőt és úgy is hagyom pár rövid menetre, közben próbálom a csatlakozók variálásával kideríteni a hibát, pl. kíváncsi leszek arra a variánsra, hogy jeladó a helyén és most a másik kettőt húzom le!
BREAKING NEWS: a kürt meg-nem -csinálása állítást visszavonom, ugyanis itt érdekes helyzet állt elő: általában az a szabály mifelénk, hogy amíg egy részén a verdának minden tökéletesen nem működik , addig szó sem lehet az azt eltakaró burkolat visszahelyezéséről. Na itt most konrétan megszívtam az elvvel: ugyanis a kormányoszlop burkolatát rögzítő csavar adja azt a testelést, amivel a kürt jól működik, azaz várhattam volna 3000-ig az eltakarással :-p Burkolat hiányában a villanyászok pesze csak odatettek egy nagyjából-pont egyező méretű csavart - ez viszont időnként kilazul és ilyenkor megint nem szól a kürt - csak a kulcs kivétele után.
Az első hidegek beálltával decemberben a fogantyúk plastidip bevonata megadta magát. Persze az is lehet, hogy nem a hideg miatti összehúzódás miatt, hanem simán a használat miatt van, de úgy tűnik ennyit bírt (5 hónap kb.)

A megereszkedett alsó burkolatot nézegettem, méregettem egy darabig innen-onnan, majd végül úgy döntöttem adok neki még egy esélyt és átszabom. :) A megereszkedett rész kivágtam úgy, hogy minél több rögzítési pont maradjon meg.


Elkészült a célszerszám a vezérlésmódosító le- és visszaszereléséhez (1.kép). Meg van már indikátor óra is a felső holtponthoz (2.kép).


A biztosító gazdasági totálkárra vette a szürkét, olyan összeget számolt ki kárnak, hogy annyiból nem tudom megcsináltatni sajna.
De lehet donor lesz belőle, nem szeretném a biztosítóval elvitetni a szintén nevetséges összegért amit roncsértékre számoltak.
Lassan kész a beltér is. Pár képet csináltam, egész pofás lett. De amit ma felépítek az leomlik reggelre. Az összes műszer és visszajelző frankón működött amíg csak kábeleken lógott az egész. Betettem a helyére, elment minden...
A fék beragadt, szorul. A váltó rükvercben ragadt.
Ehhez képest, hogy néha kihagy egy henger már semmiség. Remélem csak a régi gyertyák miatt van, már megjöttek az újak.
Lehet szurkolni, hogy jövő szerdáig összeáljon!




Visszakerültek a nyári kerekek a Párducra. 13.600 km-t gurultunk a télin.
km óra állás: 165.630