Blog
Elkezdtem a vezetékezést... A tápkábelt a hifihez, a riasztó vezetékeit és az e85power kábelkötegét átvezettem a tűzfalon. Ehhez le kellet szedni a műanyagot ami a szélvédő előtt van. Az egyik csavar beleszakadt, az anya kiszedésekor éppen, hogy rátámasztottam a fogót a szélvédő gumiperemére és egy alig hallható roppanással 10cm-es ívet rajzoltam a szélvédő sarkába... :((( Utána néztem, kb 20eFt-ból megvan az új színezett szélvédő berakva. Legalább eltűnik a három kőfelverődés is, ami már zavart, meg a fekete fólia csík a tetejéről...
Ha már ki volt szedve a műanyag fedél, kicseréltem a pollen szűrőt is amit ősszel vettem és természetesen a pollenszűrő esővédő műanyagáról is letörtem két fület, ha már arra jártam...
De legalább az E85Power bekerült. Ugyan nem fogok E85-tel járni, mert jóval drágábbra jön ki mint a benzin, de az E85Power ECO és Sport módjai benzines üzemben is jól jön...
Leírás az átalakítóról:
http://e85power.hu/index.php/en/e85power-kit






Pár napja, kezdte azt játszani a kuplung, hogy a pedál nem jött föl teljesen. Gyorsan utána is néztem a neten, hogy milyen problémák szoktak vele előfordulni. Úgy is döntöttem, hogy a kuplung főhenger lesz a hibás, mert a munkahenger okosan a váltó belsejébe van elrejtve... A 4 óra alatt kiszedhető váltó nem túl csábító...
Azért egy légtelenítést megpróbáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a kuplung még annyira sem emel ki mint eddig, viszont kiderült, hogy a kuplung pedál rúdja nem húzza vissza a dugattyút és azt a rugó sem tolja vissza... Vettem is új kuplung főhengert, ki is cseréltem gyorsan. Szépen működik az új. A fékben is lecseréltem a fekete folyadékot ami benne volt és ha már le kellett hozzá szedni a kerekeket, a nyári felnik mentek vissza.
Végre eltűnt a jobb hátsó ajtóról az a fránya kis horpadás. Zavarta az összképet :)
Kövesdán-hoz vittem hétfő reggel, szerda reggel már hozhattam is el. Nagyon rendesek, segítőkészek, nem lehúzós szerviznek tűnnek :) Ajándékba kaptam egy külső-belső takarítást...rá sem ismertem az autóra amikor elém hozták :D


Kopottas volt mindkét embléma, így vettem újakat és felraktam. A hátsóval kezdtem: a régit lefeszegettem az elhajtható zárfedélről és a helyére pontosan passzolt. Egyértelműen a hátsó embléma javítására való (alul egy apró fül is van ami pont beleillik a zárfedélbe).
Az elsőnél a gyárira ragasztottam, oldalról nézve kicsit eláll, ráadásul rányomáskor sikerült kicsit behorpasztanom. Elölről normálisan néz ki. A színei és formái rendben vannak, de előlre így csak átmeneti megoldásnak jó. Aztán leszedtem az első emblémát majd a pajzsot is. Kiszedtem belőle a régi emblémát és az új hátulra való emblémát szélvédő ragasztóval beleragasztottam. Szerintem szép lett... :)












És megint a jobb hátsó sárvédőnél volt a probléma, amit egyszer már orvosoltak! Szinte napra pontosan 7 évvel ezelőtt javították, igaz csak kívülről. Most viszont már nem tűrt halasztást, le kellett venni a sárvédőt, hogy alatta is meg lehessen szépen csinálni, mert igazából ez a 155-ök Achilles pontja. Itt rohad a legjobban az autó. És ha már ekkora munkába kezdtünk, akkor természetesen a bal oldalt is leszedtük. Igazából nem ért váratlanul, amit a sárvédők alatt találtunk, mondjuk azért sokkal rosszabbra számítottam. Bár ez a látvány sem volt szép. A lakatolási munkálatokat Simontornyán az egyik haverom végezte és tulajdonképpen nagyon elégedett vagyok, nagyon szépen dolgozik. Ami még külön szimpatikus volt benne, hogy nem húzta a száját, nem keresett kibúvókat, egyszerűen csak annyit mondott: "Nem gond, megcsinálom."
És megcsinálta. Ráadásul nem is kért sokat a szolgálataiért (25000,-). Nekem tetszik a végeredmény. :-) Kijavította még a jobb hátsó sárvédő dobot is, mert ahol a benzintank betöltő csövének a felfogatása van, ott is át volt rohadva és folyt a csomitartóba a víz. Most már ez is pipa. :-)
Viszont egy dolgot nem érek. Nekem kellett kinyomni karosszériatömítő pasztával a sárvédők és a kasztni közt, mert sem a haverom, sem a fényező nem vállalta be. Mindegyik a másikra mutogatott, hogy az sokkal jobban megtudja csinálni. Berágtam, és megcsináltam én. Jó kis pepecselős meló. :-) Vettem tehát vm(NagyVad) kollegánál Sikaflex 227 karosszériatömítő pasztát (2250,-), SikaGuard 6250 spray-s viaszos üregvédőt (1835,-) és egy kis Motip alvázvédőt (1590,-) is. Szépen kifújtam a hátsó sárvédő üregeit az üregvédővel és a dobokat az alvázvédővel. Ennyi. :-)
Jöhet a fényezés. :-)
2015.04.12.
Ma kész lett a fényezés is (75000,-). Szépen megcsinálta a sárvédőket a srác. Kértem tőle plussz dolgokat is, hamár ott van az autó, akkor legyenek azok is kijavítva. Volt javítani való az első és hátsó lökhárítón, megrepedt a lakk a motorháztetőn, ill. utóbb kiderült, hogy a gittelés repedt meg. Kavicsfelverődéses volt a bal első sárvédő is, és a bal hátsó kilincsre rányitották az ajtót. És anno az ajtók alját sem csinálták meg rendesen, így azok is elkezdtek rozsdásodni. Na, de most ezek a hiányosságok nagyon szépen pótolva lettek. :-)
Összességében tetszik a végeredmény, végre megint szép a járgány. :-)
Azért az örömbe némi üröm is került, ugyanis valami titokzatos oknál fogva letört a jobb oldali tükröm. :( Jöttem haza a sráctól és útközben vettem észre, hogy furán lóg. Ő azt mondta, hogy nem vette észre. Fura...
Aztán Marklar faterja megragasztotta (4000,-), de ez sem ment zökkenőmentesen. Ugyanis amikor kész lett, akkor Marklar elfelejtette, hogy az enyém és eladta másnak. :D
Így útólag vicces, de akkor nem röhögtem.












- Valeo kuplung készlet 79.000.-Ft
- Munkadíj 25.000.-Ft
Száz év után végre megjavítottam a hamutálca ajtaját. Mikor a hifivel csináltam valamit még régen, szétszedéskor véletlenül széthúztam az ajtót. Sehogy nem tudtam anno összerakni, hogy működjön, viszont hétvégén annyira unatkoztam, hogy nekiültem. 15 perc alatt kész is volt, úgy működik, ahogy kell :)
Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...