Blog
A mai napon szerettem volna használni az autót, szépen indult ahogy szokott, kitolattam a garázsból, majd egyszer csak (váltó üresben) motor elkezdett rángatni és leállt. Újraindítási kísérletnél önindító megy és a gyújtási próbálkozást is lehetett hallani, de a motor nem indul, csak rángatózik.
Mivel jobb ötletem nem volt, ezért igénybe vettem az autóhoz vásárolt egy éves garancia szolgáltatást. A járgányt a legközelebbi (Pécs) Alfa szervizbe szállították, ahol hétfőn (2015.06.01.) kivizsgálják a hibát.
Részletek később...
Update:
2015.06.02.
A hibára nem találtak magyarázatot a szervizben. Hibakódot nem tárolt a rendszer, és gond nélkül elindult. Egy korábbi hibabejegyzés szerint légtömegmérő hibásan működik, annak cseréjét javasolják.
A hazafele vezető úton (kb 170 km) semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Idővel talán fény derül erre a rejtélyre.

A nyár közeledtével beszereztem 4 új gumit (Hankook Vetus Evo2 215/45 R17). Ég és föld a különbség a régihez képest.
Sor került az éves olajcserére, a szűrők cseréjére, ill. a klíma is fertőtlenített, kellemes levegőt fúj.
Ideje volt cserélni a gyertyákat, ebből megint a gyári 100.000 -esek kerültek bele.
Km: 188.790
Épp Győrbe tartottam suliba Pestről, amikor egy padlógáz után elkezdett lassulni az autó alattam. Nem ment. Pont ezen a héten jelentkeztem be olajcserére...
Megadta magát a turbó. Tréleren vittem Tuningmanhez 2014-10-15-én este, leraktam a szerviz előtt, másnap kezdődhetett a műtét.
A turbón keresztül mindent teleküldött olajjal (intercooler is tele volt). Gábort pedig a leszereléskor nyakon is köpte rendesen. A középrész teljesen odavolt, így ment felújításra.
1 hét után kaptam vissza az autót. Turbó feljújítás, szívóág, intercooler átmosása, olaj- és szűrőcserék.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 SM/CF
Költségek:
Tréler: 6.000,- (Fehérvár-Pest oda-vissza gázolaj)
Turbófelújítás: 110.000,-
Olaj, szűrők és munkadíjak: 40.000,-
Km: 178.000









A hátsó fék elkezdett nagyon csikorogni. Gyorsan vettem is fékbetétet és ki is cseréltem. Aránylag gyorsan ment. Az offos autónál bevált asztalosszorító + tekerés most is működött a munkahengerek visszatolásánál. A betétek hátulja kapott rézpasztát is. :O)







Nos, az autó vásárlása óta fent álltak az alábbi tünetek:
- padlógáznál 2 ezer környékén indult csak meg minimálisan az autó
- volt olyan, hogy 160-nál nem ment többet
- szintén 2 ezer környékén padlógáznál volt egy megtorpanás, és olyan 2500 környékén jött meg az ereje
- 5. 6. sebességben nem nagyon akart húzni, általában mindig vissza kellett váltani 3. vagy 4.-be
-fogyasztásom városban, 10 liter körül volt, hosszú távon(napi 70 km) 8.7 fedélzeti szerint
Megoldás: Azt már szinte az elejétől kezdve tudtam, hogy a szívósorral van gond, de ameddig nem volt az említett 160-nál való megtorpanás, addig nem igazán foglalkoztam vele mert volt, hogy jól ment a kocsi volt, hogy nem, viszont a 160-as max sebességnél rászántam magamat, hogy veszek egy új szívósort, végül, januárban vettem egy bontottat, amit a szerelőm megesztergályoztatott, és az összekötő rudazaton az 5 db fejet is ki kellett cserélni, mert már annyira kopottak vtak, hogy mikor az első lapát kinyitott az utolsó még zárva volt. Végül 4 hónap után sikerült megcsinálni, most olyan mintha kb meglenne chipelve az autó, szépen húz minden sebességben, a fogyasztásom is lement ma már, 7.3-ra a szokásos 70km-es távon, úgyhogy most végre van egy kis öröm :). Holnap indulunk Herceghalomra, és Pestre is felugrunk a hétvégén, kíváncsi leszek mit produkál az autó menetteljesítményileg is meg fogyasztásilag is...!
Ki lett még cserélve a bal elso ABS jeladom egy izzítógyertya is és az ékszíj tárcsa is mert az is csörgött már (főleg hidegen) a megvétele óta. Még a klíma szíját kell kicserélni, és a dpf-egr-t kellene kiütni belőle na meg akkor már egy chip is jól jönne :) 199.457 km-nél történtek a cserék.

Infocenter csere, mert halvanyodott az lcd a amint bemelegedett es az ebayen sikerult beszerezni egy 2005 bol valot az mar mas.
Hatso spojlert levettem, mert nem tetszik es zavar a kilatasban.Az elado.
Jobb hatso ajton nem mukodik az ablak, de nem a motor reszevel lesz gond hanem a kabelekkel, szerintem ez meg folyt kov....
Aprosagokat csereltem meg amik belul vannak es karcosak voltak nana a belso vilagitast is es persze elol a kopott romeo matricat


A hifibeépítés epilógusa gyanánt, még mindig szükségem volt egy jobb oldali külső tükörre, mivel a régiben tönkrement a külső hőmérséklet jeladója.
Az első, amit megvettem használtan itt az adok-veszekben, sajnos érzékelő nélküli tükör volt... Ki goldolta, hogy ilyen is létezik? A második már érzékelős volt, de angol autóból. Ezt sikerült visszacserélnem egy eu-s változatra, de felszereléskor kiderült, hogy ennek se jó a szenzora.
Végül, rátaláltam az ebayen egy vadiúj, gyári tükörre, ami még csak nem is volt sokkal drágább mint az itthon árult bontószökevények... :)
3 nap alatt megérkezett németországból. Bár egy kis dobozkát vártam, ehelyett egy hatalmas csomagot hozott a futár. Hja, a németek becsomagolták rendesen... :)
Jelenleg beszerelésre vár, és remélem ezzel végleg megoldódik a már lassan 2 éve tartó vesszőfutásom az automata klímával...




Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.
Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.
Már hónapok óta halogattam az ablaktörlő lapátok cseréjét, ma végre eljutottam az agostyáni olasz autós boltba, és beújítottam őket. Sima egyszerű, ezer forintosokat kapott, ugyan ez a típus másfél évig bírta, így nem látom értelmét drágábbnak. Egyből két utam is volt, nem tudtam, hogy kártyával nem tudok fizetni, így mehettem vissza kp-ért :)