Blog
Ár érték arányban talán a legjobb választás:
Hankook kinergy eco k425 - 205/55 r16
Bár a teszteken középmezőnybe sorolták, érzetre nagyon sokat javultak az autó menet tulajtdonságai, főleg a fékút.
17000Ft volt darabja plusz 2-ért ráhúzták a felnikre és kicserélték a kerekeket.
Asszem jól néz ki vele. :D

Miskolcról egy gumistól megvettem a nyári gumikhoz használt felniket, gyönyörű állapotúak, csak az egyiken van egy apró karc.

Km állás az előző bejegyzés óta nem változott, 100350. A viz nem melegedett fel üzemi hőfokra, legfeljebb a 70-80 közötti rublikában mocorgott a mutató. Termosztátból Vernet került bele végül, hűtőfolyadék is cserélve lett.
1 szűk kanna Selénia WR 5W40 is bele lett öntve, egy ProTec-es motor belsőtér tisztitás (ProTec engine flush) után. Professzionális anyag. Olajleeresztő csavart meg cserélnem kell mert a torx kulcsnyilást a tehetséges szakik leforgácsolták. Pedig gyári szűrő volt fent...
Ezután forgalomba helyezés előtti műszaki vizsga következett. Hátsó gátlók épphogy átmentek, többi patent. 50k volt a móka össz-vissz. Jöhet a regadó és a forgalmi kiváltása.

Az autót 154 ezer km-nél elvittem Várpalotába a sokak által ismert és ajánlott Csörgő szervizbe ahol teljes vezérlés és olaj valamint szűrőcseréken esett át. A szakszerű beatvakozást követően sor került egy próba körre ami után Csöri csak ennyit mondott: "jó kis gép ez a kis GT" Köszönöm szépen :)
Az autót január végén vettem meg Németországban az akkori második tulajától, aki rendszeresen a saját lakhelyén található szervizben szervizeltette. Az akkori km óra állás 151 ezer km volt ami hitelesnek mondható, az autón pár apró külsérelmi nyom volt felfedezhető ami jó alkualapot szolgáltatott. Nem fogom tudni elégszer megköszönni Kócosw barátomnak hogy eljött és segített ezt a fantasztikus autó elhozni. Köszönöm! :)
A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.
Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.
Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.
UPDATE 06.11
Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.



Végleg megadta magát az akksim. Már sokszor hagyott cserben, de próbáltam húzni-halasztani a dolgot, de már annyira problémás volt, hogy meguntam.
Rendeltem egy Exide Premium 72Ah akksit.
Megérkezett, beszereltem (épphogy befért), végre nem kell izgulnom.
Akku: 24.500,-
Szállítás: 2.050,-
Km: 182.000
A hangszóróim már nagyon pocsék állapotban voltak. Ma kicseréltem őket.
Köszönet értük Ystuc-nak és Marklar-nak.
