Blog
Az autó üzenni akar valamit..
Hogy is mondjam.. ha ezt elmesélem egy off tulajnak, akkor jönnének a naugyék:P
Mert ugye 8k km vastagon garis, de most mit kezdjek ezzel..?
Szóval hogy olvasgattam világszerte ezeket a ilyen olyan hibakódot kír, mert csak és ez alfa stb..
Meg is próbáltam megfejetni magamnak, hogy nyilván valami hekkelés vagy akku probléma, mindenki másnál :P
Még azt sem mondom, hogy kétségbe estem, mert volt már hogy leszedtem az akksi sarut, akkor pedig mindent kiír, van is rá módszer kitörölni.
De most az volt, hogy az autó csepptöltőn, kicsit sietősen indultam, szedem le, indítok, erre jön a kód özön. Légzsák, kézifék, radar, sos nem elérhető és minden..
De konstatáltam a kézi működik, mire kiálltam a kertből, a nagyja eltűnt az utca végére kopp jobbra a kormány, aztán kopp balra el is tűnt a többi..
De azért bennem volt, hogy akkor most a hiba az hogy azt mondja hogy hiba, vagy van hiba?:D
Végül is akkor elmondhatjuk:
- vagy az van, hogy hirtelen kikapcsolás nélkül szedtem le töltőt, közben az autó már készenlétben volt a nyitás miatt, bezuhant a feszkó, és nesze.. mert pont nem vette a lapot a vezérlő ektronika?
- vagy ez valami szoftver bug amit nem gyomláltak ki mert ugye nyomtalanul gyógyul??
- vagy valami fizikailag nem kóser hát miért csinál ilyet..???
Lehet felhívom a szervízt azért nézzenek rá, mondjanak valamit..
Hmm..
Akkor mostantól szabály, hogy mielőtt nyitom az autót kihúzom a töltőt, hogy onnan már ne érhesse váratlanul a plusz tápnyál megszűnése..
Pont tárgyalták a topicban nincsan rózsa tövis nélkül.. őőő,
Vagy csak jelezte az autó hogy ő ilyen fáradtan nem hajlandó velem útrakélni:/
Jó tényleg fáradt voltam...
Na ezt majd úgy is átírom csak így hirtelen :P
A program hiba forrása, program hiba :D
A diagnosztikai rendszer hibásan jelez hibát :D
De legalább megy:)))
illusztráció: akkumulátor saru levétel utáni kódrengeteg találó zenei aláfestéssel.
Persze az OBD hibaolvasóm semmit nem mutatott, igaz csak gyújtáson volt, motort nem indítottam, de nyilván igazából hibajelenséget sem tapasztaltam.
Évente egyszer le kell pucolni, mert rárakódik a korom meg a mocsok, ami egy sima mosással már nem jön le. Egy kis króm polírpaszta viszont megoldja a problémát.
1-2. kép: bal oldal előtte - utána
3-4. kép: kobb oldal előtte - utána




4 gumi centirozva, 3 felni görgőzve,
egy szelep cserélve + az összes felni és gumi tisztítása, ápolása megtörtént.
Rázas és húzás mentes kormány+futómű

Nekiálltam a készülődésnek:
- bőrápolás a szokásos Sonax cuccal,
- alapos mosás itthon,
- pótalkatrészek, szerszámok átnézése,
- waxolni is akartam, de valamit benéztem és a fekete wax helyett sötét keki színűt vettem, azzal meg nem akarom lekenni a fekete autót.
- navira már letöltöttem az utolsó 2022 decemberi iGO térképeket. Működik.
A bal oldali szélzaj továbbra is probléma. A Selenia előtt állítottam a tükrön hogy a felső éle zárjon a szélvédő keretre. Valamit javult a helyzet. Ma sikerült úgy beállítani hogy végig odasimul. Teszt szombaton.
Klíma ellenőrzés, töltés, nyomáspróba, tisztítás és pollenszűrő csere.
Helyszín: Autószerviz Nándicar - Gönyű
Km: 139.075

Az autó megvételekor a két küszöb hátsó felénél némi rozsdafolt volt látható. Csak reménykedtem, hogy nincs átrohadva. :-) Fogtam a drórkorongot és nekiálltam. Szerencsére csak a festék alá jutott be a nedvesség és az tolta le magáról a fényezést. Felcsiszoltam, lekezeltem, rücsi, gitt, fényezés. Nem vagyok autófényező, de elfogadható lett a javítás. Mindenképp szebb, mint volt.
Ezzel egyidejűleg kifújtam üregvédővel a küszöböket. Illetve lefényeztem a kopott féknyegeket is.










Autópályán sikeresen, betörte egy kő a jobb oldali ködlámpámat. Ha cserélem akkor már párban, másik úgyis tiszta kavicsos volt. Néztem utángyártott 10-15 darabja. Ekkor észrevettem a neten Lybra ködlámpát, ami ránézésre ugyan olyan. Megkérdeztem a boltot, a srác azt mondta, elvileg ugyan az csak a keretet kell átteni. Megrendendeltem 6400 ft volt akciósan a gyári. Átraktam a keretet és tényleg egyforma a háza. Egy pici külömbséget találtam. A 159 lámpa búrája ívesebb, jobban belefekszik a keretbe. Ez kicsit beljebb van. Nem szembetünó, de így fél áron vettem gyárit, ára kompenzálja.









Tavaly decemberben volt 1 éve, hogy a Giu olajcserén esett át. Szigorúan betartjuk a 10K vagy 1év csereperiódus, de idén sajnos annyira kitolódott az időpont foglalás miatt, hogy 3hónappal túl is léptük. A kötelező olaj (most Eni került bele), összes filter mellé még volt pár elengedhetetlen dolog, ami cserére szorult. A listát egy termosztát és egy szűrőház bővítette, amiből az előző olajcsere óta hiányzott egy aprócska rugó, ami nagyon sok kérdőjelet vetett fel és szinte senki sem tudott konkrét választ adni rá, hogy mi célt szolgált és hogy biztonságos -e így használni a kocsit. A választ pedig a legváratlanabb helyről kaptam, a bátyámtól, aki motoros és ezen szervizelésével foglalkozik. Szinte azonnal rávágta, hogy ez a kis rugócska nyitja és zárja a csatornákat a szűrőházban, hogy az olaj és a hűtővíz egymást melegítve hamarabb elérjék az üzemhőt.
Így, hogy már tudjuk mire van és szerencsére a Mo-i QV-s csoportnak köszönhetően már a cikkszámát is tudtam az adott alkatrésznek, így már csak az alkatrész árát kellett valahogy lenyelni. Sajnos magát a rugócskát nem lehet cserélni, ezért az egész szűrőházat meg kell venni, borsos áron - 208€... A többi kocsival ellentétben már a termosztát sem volt olcsó - 163€, de hát akinek telik majomra, ugye...
Turpi mindent lerendelt, a szűrőházat Mikitől hoztam majd pár napon belül mehettem is a kész kocsiért. Pár bilincsre volt még szükség a hűtő körül és fagyállóra. Átvételkor még említett pár dolgot, ami cserére szorulna, ez majd orvosolva is lesz a közeljövőben.



